خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف- ۲۱ مهر| نقض یک حکم اعدام در دیوان | حواشی سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه

انصاف نیوز- شبنامه، شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳

پس از دستبرد به موزه امام علی نوبت به کتابخانه طالقانی رسید

پس از فروش مخفیانه‌ی برخی آثار موزه‌ی امام علی، که زیرنظر شهرداری تهران بوده‌اند، اینبار فروش کتاب‌های کتابخانه‌ی آیت الله طالقانی در بازار کهنه‌ی کتاب تایید شد!

چندی پیش رسول جعفریان با انتشار عکسی از یک کتاب در حساب ایکس خود نوشته بود «امروز تعدادی کتاب با مهر کتابخانه آیت الله طالقانی در بازار کهنه کتاب دیدم. گویا از خانه آن مرحوم که کتابخانه شده و دست شهرداری است. چطور این کتاب‌ها به این بازار راه یافته؟ آیا کسی توضیحی دارد؟»

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با ایسنا این خبر را تایید کرده و گفته است «متأسفانه فروش کتاب‌های کتابخانه آیت الله طالقانی در بازار کهنه کتاب نیز صحت دارد.»

واکنش فلاحت‌پیشه به نامه تعدادی از نماینده‌ها درباره سلاح هسته‌ای

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به نامه‌ی تعداد اندکی از مجلسیون درباره سلاح هسته‌ای، گفته است درخواست برای تغییر راهبرد هسته‌ای جمهوری اسلامی در «میانه جنگ» تنها در راستای منافع اسرائیل قابل ارزیابی است. او افزود طرح مساله نیاز به سلاح اتمی «اقدام بسیار خطرناکی است که برخی نمایندگان و سیاسیون کشور انجام می‌دهند».

حواشی سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه

سخنرانی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود. از دانشجویانی  که در خلال سخنرانی پزشکیان مشغول به صحبت و اعتراض شدند تا کارمند دانشگاهی که با اعتراض  در زمان این سخنرانی تنش‌آفرین شد.

به هنگام اعتراض افرادی از بسیج دانشجویی -که نزدیک به سعید جلیلی هستند- رئیس جمهور تریبون را در اختیار این فرد گذاشت.

اما اعتراضات به همینجا ختم نشد، زمانی که رئیس جمهوری پس از شنیدن سخنان نماینده دانشجویان معترض بار دیگر در پشت تریبون قرار گرفت، این بار نوبت به کارمند دانشگاه تهران رسید  تا به بیان اعتراض خود بپردازد. اعتراضی که با انتقاد پزشکیان همراه شد و گفت: «لطفا بنشینید و بگذارید من حرف بزنم و خواهشا جلسه را بهم نریزید، در این جلسه که قرار نبود شما صحبت بکنید، وقتی شما نمی‌توانید نظم را رعایت کنید، یعنی ما هنوز به این فهم آگاهی نرسیدیم که در چارچوب یک برنامه مراعات کنیم.»

نقض یک حکم اعدام در دیوان

امیر رئیسیان، وکیل شریفه محمدی به شرق گفته است: «دیوان عالی کشور بعد از رسیدگی، حکم موکلم خانم شریفه محمدی را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داد.»

خانم محمدی، که در زندان لاکان رشت به سر می‌برد، برای اتهام «بغی» مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شده بود. بغی به معنای قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا