خرید تور تابستان

شبنامه‌ی انصاف- ۲۸ مهر| ادعای «درز یک سند مهم» | موج شادی در دانشگاه هنر

انصاف نیوز- شبنامه، جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

مواضع اسرائیلی‌ها پس از حمله‌ی پهپادی به خانه نتانیاهو

رسانه‌ دولتی ⁧اسرائیل⁩ گفته است «بعد از حمله امروز به محل اقامت نتانیاهو، اطرافیان او معتقدند پاسخ به حمله موشکی ⁧ایران⁩ باید شدیدتر باشد»!

نماینده جنبش حماس در پخش زنده شبکه خبر صداوسیما گفت: حمله به منزل نتانیاهو توسط برادران حزب‌الله لبنان انجام شد.

الهه محمدی و نیلوفر حامدی به زندان بازمی‌گردند؟

به الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگاری که وضعیت و ماجرای مهسا امینی را پوشش دادند، ابلاغ شده است که برای اجرای ۵ سال حبس خود را به زندان معرفی کنند.

آنها پیش از این یکسال در بازداشت موقت بودند. همچنین طبق استدلال‌های حقوقی بسیاری از حقوق‌دانان و وکلا وضعیت پرونده‌ی آنها مشمول فرمان عفو عمومی دو سال پیش می‌شده است.

حسین کروبی: حصر کروبی «سخت‌تر» شده

حسین کروبی گفته پس از اینکه پدرش تاکید کرده «مادامی که مهندس موسوی رفع حصر نشود، رفع حصر نمی‌خواهم»، شرایط حصر سخت‌تر شده و حتی با برخی ملاقات‌ها هم مخالفت شده‌ است. 

صحبت‌های حسین کروبی در واکنش به ادعای بادامچیان -دبیرکل موتلفه- درباره‌می حصر بوده است: «این آقایان (موسوی و کروبی) در آن جایی که مشکلات ایجاد کردند، اما آنها دیگر مدت‌هاست که در حصر نیستند؛ و این محدودیت آنها بیشتر به خاطر محافظت است وگرنه اینها دیگر تاثیری در جامعه ندارند. »

درز اسناد امریکایی درباره‌ی حمله احتمالی اسرائیل به ایران؟

آکسیوس⁩ انتشار دو سند فوق سری درباره تمهیدات نظامی حمله احتمالی ⁧اسرائیل⁩ به ⁧ایران⁩ را که در یک کانال تلگرامی «منتسب به جمهوری اسلامی»  منتشر شده گزارش کرده است. 

این کانال می‌گوید این اسناد را از یک منبع آمریکایی دریافت کرده است.

آکسیوس همچنین نوشته است این اسناد شامل جزئیاتی از انتقال مهمات و تمرینات نیروی هوایی اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران است. اصالت این اسناد هنوز تأیید نشده، اما افشای آن ممکن است نشان‌دهنده نظارت دقیق آمریکا بر عملیات اسرائیل باشد. مقامات آمریکا و اسرائیل این موضوع را بسیار جدی گرفته‌اند اما معتقدند که این افشاگری تأثیری بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل نخواهد داشت.

تحلیل برخی درمورد اسناد ادعایی این است که البته این احتمال هم وجود دارد این «درز» تعمدی و بخشی از یک عملیات ضداطلاعاتی برای گمراه کردن ایران باشد.

آخرین وضعیت مادر نیکا شاکرمی

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی، در توییتر نوشته است که مادرش در زندان مرکزی خرم‌آباد است.

موج شادی در دانشگاه هنر

انتصاب سید بهشید حسینی به سرپرستی دانشگاه هنر ایران، موجی از شادی را در بین دانشجویان و اساتید این دانشگاه ایجاد کرده است.

با این حال، خبرگزاری فارس نسبت به این انتصاب واکنشی منفی نشان داده است.

او از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا