خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۴ آبان سال ۸۰ | مقایسه دیدگاه رفسنجانی و رهبری در یک رساله دکتری

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در آبان سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 4 آبان 1380 | 9 شعبان 1422 26 اکتبر 2001

«در خانه بودم. برای خطبه‌های جمعه مطالعه می‌کردم و نیز رساله دکترای دانشجویی را خواندم که مواضع من و رهبری را در دوره ریاست‌جمهوری‌ام مقایسه‌ کرده و نتیجه گرفته که مواضع من با خواست مردم نزدیک‌تر است و نقش رئیس‌جمهور را عقلانی و قانونی خوانده است.

دیشب و امروز بارش باران داشتیم. برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای در مورد حرص و قناعت و خطبه‌ای را در مورد اقدامات نادرست آمریکا در لشکرکشی به منطقه و جنگ با افغانستان ایراد کردم.[4]

مصوبه شورای امنیت سازمان ملل، درخصوص خروج قوای اسراییل از شش شهر اشغالی در کرانه باختری مهم است؛ قبلاً اتحادیه اروپا، چنین حکمی صادر کرده بود و آمریکا هم از اسراییل خواسته بود.

بمباران افغانستان و تلفات غیرنظامیان ادامه دارد. یک گروه افغانی به فرماندهی عبدالحق، از فرماندهان جهادی سابق افغانستان، برای بازکردن جای پایی برای ظاهرشاه در پاکستان، به منطقه طالبان نفوذ کرده بود، در محاصره طالبان درآمد و اسیر شد و جمعی کشته شدند و امشب اعلام کردند که او را اعدام کرده‌اند؛ با اینکه هواپیماهای آمریکا، برای نجات او تلاش کردند؛ برای طالبان پیروزی است.

در گزارش‌های مربوط به دیشب آمده که در تظاهرات جوانان بعد از پیروزی فوتبالیست‌های ایران، خرابکاری و شعارهای بد هم بوده و جمعی هم بازداشت شده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا