خرید تور تابستان

پس از چند هفته | غلامعلی دهقان

غلامعلی دهقان، فعال سیاسی، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

چند هفته ای‌ از شهادت فرمانده‌های ارشد حزب الله و در راس انها شهید نصرالله و همچنین قضیه غیر مترقبه پیجرها می گذرد. قضایایی که سبب شد نوعی سرمستی برای اسرائیل و حامیانش و از سویی حالت حزن و اندوه برای حزب الله و طرفدارانش شکل بگیرد. اما پس از چند هفته از آن رویدادها هنوز حزب الله توان موشکی خود را حفظ و با اعتماد نفس به خانه نتانیاهو هم حمله می کند و هرگاه اراده کند با پهپاد و موشک شهرهای بزرگ اسرائیل مانند حیفا و حتی تل‌آویو را ناامن می کند.

انگار نه انگار فرمانده های نامدارش را از دست داده است. علاوه بر این با وجود آتش سنگین از طریق نیروی هوایی پیشروی ارتش اسرائبل در جنوب لبنان چندان چشمگیر نبوده و به گفته حزب الله حداقل هر روز یک تانک مرکاوا منهدم شده است و تلفات قابل توجهی به ارتش اسراییل وارد آمده است.

واقعیت این است اسرائیل فقط با اتخاذ تاکتیک قتل غیر نظامیان به جای تاکتیک قتال با رزمندگان حزب الله توانسته برای خود پیروزی تصور کند. موضوعی که به هیچ وجه مورد تایید وجدانهای بیدار جهانی نیست و سبب هرچه بیشتر طرد اسرائیل در انظار جهانی شده است.

واقعیت این است اسرائیل با اتخاذ تاکتیک‌های پرسروصدا و با کمک پروپاگاندای رسانه ای چنان جو رسانه ای درست می کند که گویی کار تمام و پیروز مطلق نبرد است و این در‌حالی است که در همان غزه هنوز حماس توانایی از بین بردن فرمانده تیپ مستقر در انجا هم‌ دارد.

خلاصه آنکه اسرائیل نه تنها از جهت راهبرد به جهت ماهیت خود در منطقه ماندگار نیست بلکه از جهت تاکتیک و پیروزی های مقطعی و تاکتیکی هم دچار چالش جدی است. و البته در برابر ایران و حمله‌ی آتی همان پیروزیهای موقت را هم نخواهد داشت.

پدافند ایرانی همانند موشک و پهپاد ایرانی شگفتی ساز و ضد حمله ایران اجازه پروپاگاندای رسانه ای برای اسرائیل باقی نمی گذارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا