خرید تور تابستان

صداهای نیمه شب تهران | فارس: چند پایگاه نظامی هدف حمله‌ی اسرائیل بود

حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد شنبه چندین صدای بلند در تهران شنیده شد. خبرگزاری فارس در ساعت ۳:۲۸ خبر داد: «بررسی ها و پیگیری‌‌های اولیۀ خبرنگاران فارس نشان می‌دهد چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ رژیم صهیونیستی بوده است».

این خبرگزاری همچنین خبر داد: «برخی صداها هم مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب تصاویر منتشرشده در فضای مجازی قدیمی و غیر قابل استناد است.»

در این فاصله‌ی زمانی تقریبا هیچ خبر رسمی و دقیقی منتشر نشده بود. پیگیری خبرنگار انصاف نیوز هم برای به دست آوردن پاسخ از افراد مسئول بی نتیجه بود.

بازار خبرهای فیک و شایعه بسیار داغ است؛ عکس‌هایی از دود یا نور انفجار در این مدت زمانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

با این حال هیچ منبع و فرد موثقی هیچ کدام از این خبرها را تایید نمی‌کند.

پیگیری انصاف نیوز نشان می‌دهد که وضعیت فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی طبیعی است، هیچ اتفاقی در این دو فرودگاه نیافتاده است اما در حدود ساعت ۳ بامداد هیچ عملیات پروازی در آنها انجام نمی‌شود.

صداوسیما در حدود ساعت ۳ به نقل از منابع امنیتی خبر داد که برخی از صداهای اطراف تهران به دلیل فعالیت پدافند هوایی بوده است.

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا در ساعت ۳:۰۹ نوشت: برخی منابع غیررسمی از انفجار در پادگان شهید مدرس معروف به پایگاه موشکی الغدیر خبر می‌دهند‌. در برخی منابع از این مجموعه به عنوان “بیدگنه” هم نام برده می‌شود. پادگان شهید مدرس در روستایی نزدیک شهر شهریار (استان تهران) در ۵۰ کیلومتری غرب شهر تهران قرار دارد. در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ نیز در پادگان پایگاه موشکی مدرس انفجاری رخ افتاد که شهید حسن طهرانی مقدم در آن به شهادت رسید.

خبرگزاری دانشجو در حدود ۳:۱۰ خبر داد: سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد به اهدافی در تهران، مشهد و کرج حمله کرده‌اند.

شبکه‌ی ایران اینترنشنال در حدود ساعت ۳ به صورت مشخص روی خبرهای این ماجرا متمرکز شد؛ این شبکه بیشتر تصاویر و خبرهای فیک را هم منتشر کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا