خرید تور تابستان

علت پلمب ۱۵۰ بنگاه املاک در گلستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل ۶۰۰ پرونده تعزیراتی در پی صدور قولنامه‌های کاغذی مسکن در بنگاه‌های املاک خبر داد و گفت: ۱۵۰ بنگاه املاک در گلستان پلمب شد.

به گزارش سایت گلستان ما، «اسدالله پناه‌یزدان در خصوص بی‌اعتبار شدن قولنامه‌های کاغذی مسکن اظهار کرد: مردم برای هر گونه قرارداد در حوزه مسکن باید به سامانه خودنویس به نشانی درگاه اینترنتی khodnevis. mrud.ir مراجعه کنند، عقد قرارداد اجاره و یا خرید ملک در این سامانه رایگان است و مشاوران املاک نباید برای مردم نرخ تعیین کنند.

او در خصوص تعیین افزایش نرخ بهای اجاره مسکن که موجب سرگردانی برخی مردم شده است، ابراز کرد: در شورای عالی مسکن تصمیم بر این شد که جلوی سوداگری بنگاه‌های املاک گرفته شود تا نتوانند با قیمت‌های کاذب آرامش بازار را به هم بریزند و یک سقفی برای اجاره بهاء برای هر استان تعیین شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: حتی جلسه‌ای در این زمینه در شورای مسکن استان گذاشته شد و نرخ‌ها پالایش شدند، پیشنهاد ما به وزارتخانه ارسال و حدود ۲۵ درصد نرخ افزایش اجاره بهای مسکن در استان گلستان مصوب شد و اگر کسی بالاتر از این مصوبه عمل کند جریمه تعزیری و مالیاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

پناه‌یزدان با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۶۸۵ بنگاه معاملاتی مسکن در سطح استان داریم، گفت: برای اینکه بتوانیم کنترل بازار مسکن را داشته باشیم کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات تشکیل شده است و تاکنون ۳ هزار و ۴۰۵ بازدید از همین بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام گرفت و بعضی از بنگاه‌های املاک دو بار بازدید شدند.

او تأکید کرد: فرآیند عدم قولنامه‌های کاغذی به مشاوران املاک تذکر و سیستم‌های آن‌ها نیز کنترل شده است در این راستا ۶۰۰ پرونده تعزیراتی در پی صدور قولنامه‌های کاغذی مسکن در بنگاه‌های املاک استان تشکیل و ۱۵۰ بنگاه املاک متخلف پلمب شد و این بنگاه‌های مسکن حدود 3 میلیارد تومان جریمه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان خطاب به مردم تصریح کرد: دولت حدود ۶ ماهه است که تبلیغات زیادی در زمینه عدم اعتبارقولنامه‌های کاغذی انجام داد انتظار می‌رود مردم نسبت به این قضیه آگاهی خود را بالا ببرند تا دچار سرگردانی نشوند.

پناه‌یزدان گفت: همکاران ما دائماً به این بنگاه‌های املاک سرکشی می‌کنند ضمن آنکه این ابلاغ و اطلاعیه به تمامی اتحادیه ها ارائه شده است، حتی مردم خودشان می‌توانند وارد سامانه خودنویس املاک شوند و برای تمدید قولنامه و یا… اقدام کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا