خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سعدآباد و نیاوران با واگذاری به بنیاد مستضعفان آسیب جدی می‌بینند»

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی از پیگیری‌های حقوقی سازمان میراث فرهنگی درباره جلوگیری از واگذاری کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران به بنیاد مستضعفان خبر داد.
فرهاد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «با وجود این‌که سازمان میراث فرهنگی متولی تاریخ و فرهنگ است، بنیاد مستضعفان نسبت به تولی‌گری کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران ادعاهایی کرده‌ و ما نیز در مقابله با آن از منظر حقوقی وارد عمل شده‌ایم.»
وی در سخنانش یادآور شد: «‌کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران از مجموعه‌های نفیسی است که نه تنها جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود، بلکه قابلیت ثبت جهانی را نیز دارد.»
مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی عنوان کرد: «در صورتی که کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران به بنیاد مستضعفان واگذار شود، این دو مجموعه نفیس به سرنوشت کاخ مروارید که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، دچار خواهد شد. در حال حاضر کاخ مروارید دچار آسیب‌های جدی شده‌ است. بنابراین از نظر فنی و تخصصی واگذاری دو بنای تاریخی و زیبای ‌کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران به هیچ‌وجه به صلاح نیست.»
نظری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: «اگر کاخ مروارید نیز در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گرفت شرایط امروز را پیدا نمی‌کرد و وضع خوبی می‌داشت. این در حالی است که بنیاد مستضعفان نسبت به اهمیت این بناها بی‌توجهی می‌کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا