خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | توهم عبور از روحانی

محمد توکلی، انصاف نیوز: پس از مناظره اول جوّی در رسانه‌های اصولگرا ایجاد شد که بر اساس آن این گونه به مخاطب القا می شد که گویا جریان اصلاحات قصد عبور از روحانی را دارد. این جوّسازی که با تقطیع سازی جملات برخی چهره های اصلاح طلب که رفتاری مرسوم در این دسته از رسانه هاست همراه بود تصویری را ایجاد می کرد که گویا همین فردا قرار است روحانی از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دهد! همین امر باعث شد که چهره های ارشد جریان اصلاحات صریح تر از قبل از حمایتشان از روحانی اعلام کنند. در کنار این خبر بخش میانه رو جریان اصولگرا نیز با تشکیل جبهه‌ای حمایت قاطع خود را از روحانی اعلام کرده است. جبهه‌ای که به شکل غیر رسمی مورد حمایت ناطق نوری و علی لاریجانی است.

ـ محمدرضا عارف، رییس شورای عالی اصلاح ‌طلبان، روز گذشته در همایش ستاد انتخاباتی زنان حامی روحانی اعلام کرد: «آقای جهانگیری ظرفیت ‌های بسیار خوبی دارد و از جمله چهره‌ های برجسته دولت یازدهم است اما هدف ما ادامه مسیر سال 92 است. کاندیدای اصلی خود را روحانی می‌دانیم.»

– به گزارش ایرنا موسوی لاری، نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، نیز روحانی را به عنوان نامزد اصلی جریان اصلاح طلبی برای ریاست جمهوری دوازدهم اعلام کرد.
موسوی لاری تاکید کرد: «در جلسه سال گذشته این شورا، تصمیم گرفته شد کاندیدای اصلی، روحانی باشد و تردیدی در این دیده نخواهد شد. این شورا پیشنهاد چند نفر را در کنار روحانی داده بود و برخی افراد نیامدند اما جهانگیری پذیرفت و با اصرار خود روحانی وارد عرصه انتخابات شد.»

ـ به گزارش ایسنا مصطفی تاج زاده در نشست کمیته اقشار و اصناف ستاد اتحاد که با حضور جمعی از فرهنگیان برگزار شد گفت:«در حال حاضر می‌بینیم تمام ابزارهای تبلیغاتی از رسانه‌های اصلاح‌طلب گرفته شده و شاهد دستگیری ادمین‌های کانال‌های اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات بودیم.
آقای قالیباف از شفافیت می‌گویند در حالی که مانع از تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس شدند بعد می‌گویند چرا در اقتصاد شفافیت وجود ندارد. از سویی آقای رئیسی فرار مالیاتی را محکوم می‌کند، بهتر است حداقل بگویند که فرار مالیاتی همه جا هم بد نیست.
هر تحولی بخواهد در این جامعه اتفاق بیفتد باید توسط همین ملت باشد. ما نگاه به خارج نداریم و اصل همان است که رهبر فقید انقلاب فرمودند، اصل تعیین سرنوشت که عقلی، اسلامی و دینی است و شعار ما هم تا آخر و برای فردای ایران، ایران برای همه ایرانیان است و هیچ تقسیم‌بندی‌ای را نمی‌پذیریم هرچند شرایط اکنون اینگونه نیست اما جهت‌گیری باید به این سمت باشد چراکه این کشور ملک مشاء همه ایرانیان است.
تصور می‌کنم چون امسال سال ۹۶ بوده این 96درصد هم همینطوری مطرح شده است و من سوال نمی‌کنم که چرا این موضوع سال ۸۴ یا ۹۲ گفته نشده و نمی‌پرسم که از کدام پژوهش علمی چنین موضوعی برداشت شده است. سوال اول من این است که خود آقای قالیباف در تمام این سال‌ها پست و مقام داشتند و علی‌القاعده کسی که خودش مقام عالی داشته حداقل از ۹۶ درصد نیست اما به جرأت می‌گویم گرانترین ستاد انتخاباتی در سال‌های حضور ایشان در انتخابات برای ستاد انتخاباتی آقای قالیباف بوده در حالی که حزبی ندارد و فعالیت اقتصادی هم نداشته است پس این میلیاردها از کجا می‌آید؟ واقعا این ۹۶ درصد این پول‌ها را داده‌ است؟»

ـ حسام الدین آشنا در توئیتر نوشت: «سخت است جای محمود نشستن و ادای میر درآوردن. نتیجه انتخاباتی آنچه محمود در مناظره کرد، سرایت‌پذیر نیست اما زخمی که به اخلاق سیاسی زد باقی است.سهل است تولی بر آستانی که دخلش برعهده دیگری است و خرجش در اختیار شما ولی سخت است ریاست بر دولتی که دخلش از آن دیگران است و خرجش برعهده شما.
از شهربانی تا شهرداری راهی طولانی نیست؛ اولی در گرو یک اراده است و دومی با ۱۵ رای حاصل می‌شود اما ازشهرداری یک شهربزرگ تا کشورداری راهی دشوار پیش رواست. باید چنان عمل کرده باشید که میلیون‌ها نفر در ایران سخنان امروزتان را باورکنند»

ـ به گزارش ایسنا محسن هاشمی گفت: «آیت الله هاشمی همیشه بیش از آنکه به روز انتخابات بیاندیشد به بعد از انتخابات فکر می‌کرد، یعنی بیش از آنکه بخواهد با هر وسیله و هزینه‌ای آرای مردم را به خود جلب کند، چگونگی رقابت انتخاباتی ورعایت اخلاق سیاسی مدنظر ایشان بود. در آخرین دوره‌ای که به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت، تعداد زیادی کاندیدای دیگر هم بودند و شرایط به گونه‌ای بود که اکثر این افراد برای جذب رای، گذشته انقلاب و عملکرد نظام را زیر سوال می‌بردند و غیرمنصفانه به نقد می‌کشیدند اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از کلیت عملکرد انقلاب ونظام دفاع می‌کردند، چرا که تخریب عملکرد نظام و گذشته در واقع نابود کردن سرمایه اجتماعی واعتماد عمومی است.هاشمی در بخش دیگری از این نشست گفت: در این مسیر وعده‌های بی اساس و دست نیافتنی نیز به نوعی بی اعتمادی به آینده را ایجاد می‌کند؛ یعنی ما هم مردم را به گذشته بی‌اعتماد می کنیم و هم به آینده، حالا فرض کنیم بتوانیم در این مسابقه سیاسی برنده هم بشویم آیا ارزشش را دارد؟»

ـ ابراهیم رییسی در برنامه تلویزیونی «با دوربین» اظهار کرد: «کشور ما ثروتمند است و سرمایه و نیروی انسانی مطلوب و متراکمی دارد که می تواند منشا تحول شود اما به دلیل نگاه به خارج از کشور و مرزها و انتظار سرمایه‌ گذاری و گره‌ گشایی از سوی بیگانگان نحوه نگاه به مردم و سرمایه های کشور باید متحول شود. ما می‌توانیم با اتکا به جوانان فرهیخته‌مان در زمینه امور دانش‌بنیان پیشرفت کنیم و معتقدیم می‌توان سالی یک میلیون شغل ایجاد کرد که منطبق با قانون کشور است. ما می‌توانیم سالیانه ۷۰۰ هزار ازدواج را برای جوانان سروسامان دهیم »

ـ در واکنش به ادعاهای رییسی مبنی بر کارنامه ناموفق دولت در حوزه تسهیل ازدواج جوانان، وزارت ورزش و جوانان اطلاعیه ای صادر کرد. بخشی از این اطلاعیه به نقل از ایسنا: «برای اطلاع ایشان و سایر هموطنان عزیز اعلام می‌شود در سال ١٣٩٥ با تلاش و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید ، بانک های کشور به یک میلیون و دویست هزار نفر، وام ده میلیونی ازدواج به میزان ١٢ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده اند.
این در حالی است در سال ١٣٩٢ میزان وام ازدواج پرداخت شده تنها ٣٠٠ میلیارد تومان بوده است. این آمار نشان دهنده رشد چهل برابری پرداخت وام ازدواج در دولت یازدهم است»

ـ به گزارش ایسنا محمود صادقی، نماینده مردم در مجلس، گفت: «در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به تنگناهای معیشتی که اقشار مختلف کشور دارند به عنوان یک اصل پرداخته می‌شود. در واقع روی معیشت تکیه می‌کنند اما منزلت تحت الشعاع قرار گرفته در حالی که منزلت داشتن حرمت و کرامت است.پیش نیازهای حقوق انسانی جنبه ثانویه و فردی پیدا کرده و این برای جامعه خطر است.کار و کرامت از جنس آرد و سیب زمینی نیست. نظام اعتقادی ما برای صدقه و زکات اهمیت بسیاری دارد البته صدقه نباید با منت باشد که در کنارش عکس یادگاری برای انتخابات بیندازیم»

ـ به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه ضبط برنامه خود در صدا و سیما، گفت: «افرادی در جامعه پیدا می شوند که با قانون شکنی، استفاده از خلاء های قانونی و بعضا با یک رانت و اطلاعات خاصی که به دست می آورند، بدون اینکه زحمتی بکشند فرصت های بزرگی به دست می آورند و منفعت های زیادی می برند اما متقابلا بخش عمده ای از حق و حقوق ۹۶ درصد از مردم را از بین می برند.بعضی وقت ها روند دولت ها به گونه ای است که سیاست ها و تصمیم گیری های مقطعی دارند و دائما قانون را عوض می کنند؛ الان اگر به سایت دولت بروید، می توانید ببینید در طول یک سال چقدر بخشنامه صادر می شود این در حالی است که هر کدام از بخشنامه ها مسایل خاص خودش را دارد. باید در این بخش ثبات ایجاد کنیم چرا که این از مشکلاتی است که ۴ درصد برای ۹۶ درصد ایجاد می کنند.منظور ما از ۴ درصد کارخانه داران و تولید کنندگان نیستند، ما بر این باور هستیم که باید در کشور تولید ثروت کنیم و امنیت سرمایه گذاری داشته باشیم چرا که بدون اینها ایجاد یک شغل هم امکان پذیر نیست. هم اکنون بیش از ۸۰ درصد شغل ها در دست بخش خصوصی است و باید بخش خصوصی را تقویت کنیم»

ـ به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری مبنی بر تعیین رییس ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری، دفتر این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اطلاعیه ای اعلام کرد که هدف از این اقدام، انجام امور اداری و مکاتبات لازم توسط رییس ستاد انتخاباتی بوده است چرا که کلیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده از سوی شورای محترم نگهبان موظفند برای انجام اینگونه امور، فردی را بعنوان رییس ستاد انتخاباتی خود معرفی کنند..

ـ علیرضا عبدالله‌زاده، مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه، در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح اعطای کارانه 250 هزار تومانی به بیکاران که از سوی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اعلام شده است گفت: هفت میلیون شغل ثبت نشده در کشور داریم. علاوه بر این بسیاری افراد از جمله زنان خانه دار می‌توانند ادعا کنند شغلی ندارند. در این صورت تخمین زده میشود حدود 23 میلیون نفر ادعای بیکاری کنند که برای اعطای کارانه انها باید سالانه 68 هزار میلیارد تومان یعنی 1.5 برابر مبلغ یارانه‌ها اعتبار کنار بگذاریم.این سیاست مشوق بیکاری است و می‌توان به جای کارانه عنوان “بیکارانه” را به آن اطلاق کرد. در حالی که اگر این اعتبار به درستی توزیع شود می‌تواند کار بیشتری تولید کند. ما در دوسال اخیر 200 هزار شغل خانگی تولید کردیم و شرکت های ایجاد شده در بستر الکترونیکی از جمله تپسی و اسنپ 50 هزار شغل در تهران تولید کردند و کار به جایی رسید که تاکسیرانی هم وارد رقابت شد. باید توجه کرد که برخورد امنیتی نمی تواند راهگشای حل مسائل اجتماعی باشد»
ـ محمد قانعی،رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، در گفت و گو با ایرنا گفت: «حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در سال 94 موجب ریزش دو سوم گردشگران عرب کلانشهر مشهد شده است.تا قبل از آبان ماه 94 شرایط بسیار خوبی از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادی و اشتغال در این کلانشهر شده بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای روحانی در حق اصلاحات، سید بزرگوار و محصورین کلاً کم لطفی کرد. از طرفی با برجام هر چند خطراتی رو از کشور دور کرد ولی به هر دلیلی ملت فایده مالی – اقتصادی او رو به طور ملموس احساس نکرد و آقای روحانی هم تا این لحظه در مورد علت این مسئله روشنگری نکرده، کما اینکه در مناظره اول هم این فرصت رو داشت که در بحث مالیات ها تکلیف آستان قدس و ارگان هایی که فعالیت اقتصادی دارند ولی … رو مشخص کنه، ولی این کار رو نکرد.
    پیشنهاد: بزرگان اصلاح طلبان اجازه بدن، در این مرحله مردم خودشون در مورد آقای روحانی تصمیم بگیرند! یعنی آقایون روحانی و جهانگیری در انتخابات حضور داشته باشند و هر کدوم در دور اول بیشتر رأی آوردند، نماینده اصلاح طلبان و اعتدالیون برای دور دوم باشند.
    فراموش نشه: اگه رئیسی و قالیباف در انتخابات بمونند، در هر صورت و با توجه با کارنامه نه چندان موفق روحانی در حوزه های سیاست داخلی و معیشت و مسکن و فرهنگ، احتمال برگزاری دور دوم زیاد می شه.
    منفعت قضیه: خود دوستان می تونید حدس بزنید!

    4
    2
  2. میر آمد و میر آمد، سید چه دلیر آمد
    روحانی ایرانی، با زهره شیر آمد

    بی هاشمی و اما، با خاتمی اش آمد
    با لطف اهورایی، در امر خطیر آمد

    4
    1
      1. ابلهی چون تو، اگر عقل ببیند برمد
        عقل هم ابلهِ چون تو چو ببیند ، برود

  3. کلیدش به درد آمریکا و اسراییل و روشن فکرها خورد. همان ها که ربنا می خوانند و با گوگوش همدیگر را بغل می کنند. پناه بر خدا آخر الزمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا