خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سردبیر روزنامه مستقل و فاطمه دانشور

«علی نظری» سردبیر روزنامه «مستقل» در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی مطلب منتشره درباره «فاطمه دانشور» در این روزنامه، توضیحی ارائه کرده که به همراه توضیح روز شنبه‌ی این روزنامه و جوابیه‌ی خانم دانشور در پی می‌آید:

روز پنجشنبه مطلبی به نقل از سایت خبری نشان آنلاین که در هفته گذشته هم در چند سایت خبری، خبرگزاری و روزنامه هم منتشر شده بود. ما در روزنامه روز پنج‌شنبه اقدام به باز نشر مطلب مذکور کردیم و از شورایعالی سیاستگذاری توضیح خواستیم. روز پنج‌شنبه و جمعه وی دو بیانیه دادند که در این بیانیه‌ها مصاحبه با مستقل را تکذیب کرده بودند. باید خاطرنشان سازم که روزنامه مستقل هیچگاه ادعای مصاحبه با خانم دانشور را نداشته است و این موضوع را در چند تماس تلفنی به ایشان هم گوشزد کردیم.

وی درباره‌ی تکذیب این مطلب، بایستی نخستین ناشر این مطلب (نشان انلاین) را مورد خطاب قرار می داد.

ظاهرا بعلت فشارهای غیر مستقیم ایشان مجبور شده است روزنامه مستقل که باز نشر کننده مطالب سایر سایت‌ها و رسانه‌های دیگر در 10 روز قبل بوده است را مخاطب قرار دهد.

روزنامه مستقل به رعایت اخلاق حرفه‌ای پای بند است و چنانچه مصاحبه‌ای با کسی نماید قبلا گفتگوی مزبور را جهت احتیاط در اختیار مصاحبه شونده می‌گذارد. این رویه لایتغیر روزنامه‌ی ماست.

قطعا اگر ما مصاحبه‌ای با خانم دانشور کرده بودیم به هماهنگی با ایشان التزام داشتیم.

لازم به ذکراست در باز نشر مطالبی که قبلا منتشر شده است معمولا رسانه‌ها با فرد مصاحبه کننده هماهنگی ندارند.

از وی خواستیم جوابیه‌ای به روزنامه بدهد که جهت تنویر افکار عمومی و احترام به مخاطبان در روزنامه درج گردد.

هرچند که برخی از تنگ نظران تلاش نمودند از این قضیه برای تسویه حساب با روزنامه اصلاح طلب مستقل استفاده نمایند.


فشار رسانه‌اي به روزنامه مستقل براي باز نشر يک خبر

به دنبال انتشار مطلبي از خانم فاطمه دانشور به نقل از سايت خبري نشان آنلاين که مورخ 22 ارديبهشت 96 روي خروجي اين سايت قرارگرفت و متعاقب آن در ساير رسانه ها درج گرديد و هيچ واکنشي هم دال برتکذيب از سوي وي در اين زمينه صورت نگرفت.

روزنامه مستقل در مورخ پنج شنبه 3 خرداد 96 به نقل از سايت خبري نشان آنلاين خلاصه اي از اين گفتگو را باز نشر کرد. انعکاس گسترده اين جمله خانم فاطمه دانشور در خصوص پيشنهاد پرداخت دو ميلياردي  به وي به همراه توضيحي از سوي روزنامه موجب گرديد خانم دانشور در روز پنج شنبه طي تماس تلفني با سردبير روزنامه مستقل، اعلام کند که توضيحاتي در اين خصوص ارائه خواهند کرد. غروب پنج شنبه توضيحات اين عضو شوراي فعلي منتشر شده که وي در اين توضيحات ضمن انتقاد از شورايعالي سياستگذاري بخاطر چينش پر ابهام ليست 21 نفره اميد، اصل ماجرا را تکذيب نکردند بلکه عنوان نمودند که هيچ گونه مصاحبه اي با سايت خبري نشان آنلاين نداشته اند. سردبير مستقل طي چند فقره تماس تلگرامي که اسناد اين تماس ها جهت اطلاع خوانندگان موجود است اعلام کرد که اين روزنامه با رعايت اصول حرفه اي اقدام به بازنشر مطلب مذکور از اين سايت نموده است.

عوامل غوغا سالار که پاسخي براي اين سوال نداشتند سعي کردند در شبکه هاي اجتماعي به گونه اي روزنامه مستقل را به دروغ پردازي متهم کنند. در حاليکه روزنامه اقدام به باز نشر يک خبر سايت نشان آنلاين کرده است و هيچ گونه اي مطلبي را به نقل از اين عضو محترم شوراي شهر درج نکرده است.

روزنامه مستقل  يک عضو رسانه اي معتقد به رعايت اصول حرفه اي و قانون مطبوعات بوده است و به فرامين و ارزش هاي ديني در خصوص باب امانت داري التزام دارد.روز جمعه قبل از ظهر شاهد بيانيه دوم از سوي خانم دانشور بوديم که ايشان در اين بيانيه اعلام کرده است از سايت نشان آنلاين و روزنامه مستقل شکايت مي کند . لازم به ذکر است که در چند روزگذشته اين مطلب به غير از سايت خبري نشان آنلاين در چند سايت خبري و خبرگزاري اصولگرا و يک روزنامه ديگر هم به چاپ رسيده است. ما بنابر رسالت رسانه‌اي موظف به چاپ تکذبيه خانم دانشور بوده و اعلام مي داريم که ايشان هرگز با روزنامه مستقل گفت و گويي نداشته وصرفا آنچه که در روزنامه چاپ شده يک باز نشر رسانه اي است. طبق قانون مطبوعات تکذيبيه ايشان بايستي در نخستين شماره رسانه منتشر کننده درج گردد.


توضيح فاطمه دانشور درباره مصاحبه منتسب به او در برخي رسانه‌ها

انتشار مطالبي از قول اينجانب، فاطمه دانشور، در قالب مصاحبه درباره شيوه بستن فهرست اميد در برخي رسانه‌ها از جمله روزنامه “مستقل”  مصداق بارز رفتار غير حرفه‌اي و بي‌اخلاقي رسانه‌اي است.

و مطابق قانون مطبوعات  انتشار و چاپ تكذيبه در همان صفحه و در اولين روز انتشار را تقاضا دارم.

من هم مانند بسياري ديگر از دلسوزان کشور و حاميان جريان اصلاح‌طلبي سالم، به شيوه گزينش افراد براي ليست اميد در جريان انتخابات شوراي شهر انتقاداتي دارم و توضيحي صريح و شفاف را از سوي شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، ضروري مي‌دانم.

با وجود اين انتقاد و توقع، تصحيح فرايند انتخاب افراد براي ليست ‌ها را اقدامي داخلي مي‌دانم که بايد به مرور زمان با تدبير و دور از هياهو و سوءاستفاده از ظرفيت رسانه‌ها انجام شود.

بدون شك در غيبت نهادهاي سياسي و مدني مانند احزاب و تشکل ‌هاي شناخته ‌شده در کشور، تهيه ليستي واحد براي جرياني سياسي و متحد کردن خرده جريان‌هاي همسو، تجربه‌اي نوپا در ايران است که قطعا در گام ‌هاي نخست با اشکالات و چه بسا سوءاستفاده‌هايي از جانب برخي افراد غير متعهد همراه است. مهم اين است که چنين مشکلاتي ما را از ادامه اين روش، که قطعا تمرين مناسبي براي تقويت تحزب در سپهر سياسي ايران عزيز است، نااميد نکند.

قطعا رسانه‌هاي ما نيز بايد در اين تمرين حضور داشته باشند تا مسير بلوغ سياسي را با هم طي کنيم و شاهد انتشار مصاحبه‌هاي انجام ‌نشده در برخي رسانه‌ها مانند  مصاحبه منتسب به اينجانب در روزنامه “مستقل”  درباره شيوه بسته ‌شدن ليست اميد نباشيم.

اميدورام شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان در مقام پاسخگويي و شفافيت برآمده و مانع فضا سازي براي سواستفاده هاي اين چنيني شود. در پايان، ضمن تاكيد بر ابن نكته كه اينجانب نه كتبى و نه شفاهى اعتراضي به شوراى عالى سياست گذارى نكرده‌ام، براي راه يافتگان به شوراي پنجم آرزوي موفقيت مي كنم و اميدوارم هر چه سريع تر با اتخاذ تدبيري بجا از سوي بزرگان اصلاح طلب شاهد يك سويي تمام جريان هاي اصلاح طلب باشيم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا