خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی یک کرد سنی ایرانی به شیخ قرضاوی

یک کرد اهل سنت ایران در یادداشتی با عنوان «نامه‌ای به امام علامه، شیخ دکتر یوسف قرضاوی» به حکم اخراج او از «مجمع فقه اسلامی» واکنش نشان داد و آن را «ناعادلانه» خواند.

سه روز پیش منابع خبری عربی اعلام کردند که «انجمن جهان اسلام» پیرو اقدام عربستان و سه کشور عربی دیگر درباره صدور فهرست حامیان تروریسم، به عضویت شیخ یوسف قرضاوی در مجمع فقه اسلامی پایان داده است [ایکنا ۱۹ خرداد ۱۳۹۶].

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت دکتر «جلال جلالی زاده» نماینده‌ی کرد اهل سنت مردم سنندج در مجلس ششم در پی می‌آید:

نامه‌ای به امام علامه، شیخ دکتر یوسف قرضاوی

درود خدا بر شما باد. در حقانیت راه و روش شما همین بس، که مرتجعان، طاغوت‌ها و نوکران صلیبی‌ها در زمانه‌ای که اسلام در اوج غربت است با نعیق‌های خود و با استفاده از سرمایه‌های مصادره شده‌ی امت اسلامی به جان حرکت‌ها و نهضت‌های اسلامی افتاده و در کمال بی‌تقوایی حکم ناعادلانه‌ی اخراج شما را از مجمع فقهی صادر می‌نمایند.

اگر احکام صادره‌ی وعاظ السلاطین ارزش دینی و اخلاقی می‌داشت، می‌بایست حکم به عزل حکام ستمکاری می‌دادند که در زمین نبوت و در مرکز خلافت عمر و علی در مقابل دشمنان اسلام به سان دلقکان می‌رقصند و بیت‌المال مسلمین را نثار اربابان قدرت و حامیان صهیونیستی می‌نمایند.

راستی وعاظ السلاطین‌ها که ردای پیامبر اکرم را غصب نموده‌اند چگونه یک بار نتوانستند اعلام کنند در فقه سیاسی اهل سنت، سلطنت خانوادگی و جانشینی هیچ مشروعیت دینی ندارد و همه‌ی احکام صادره از سوی آنان مبنای فقهی صحیحی را دارا نیست.

راستی، حکومتی که می‌بایست در خدمت مسلمانان جهان بوده و نسبت به قضایای جهان اسلام حساسیت لازم را دارا باشد چگونه می‌تواند در نزد افکار عمومی مسلمانان پاسخگوی کمک به رژیم‌های تحمیلی و کودتایی و کشتار مسلمانان و زندانی نمودن عالمان مبارز و اندیشمندان مخلص باشد.

آری امروز جهان اسلام به پاس خدمات چندین ساله‌ات در راه شناساندن چهره‌ی اسلام رحمانی و تبیین مقاصد شریعت و توضیح حلال و حرام و فتاوای معاصره و پاسخگویی به بسیاری از شبهات و پرسش‌های فراوان نسل جوان از مقام شامخت که مانند کوه استواری در مقابل یاوه گویان پا برجا مانده‌ای دفاع می‌کنند. و به همه‌ی کعب الاحبارهای دوران اعلام می‌کنند که پشت بستن به قدرت‌های شیطانی و خائنان به امت اسلامی نتیجه‌ای جز ننگ ابدی و حرمان الهی ندارد.

مطمئن باش راه شما، راه حسین بن علی، زیدبن علی، ابوحنیفه، احمدبن حنبل، سیدقطب، نورسی، مودودی و همه‌ی عالمان پرهیزکاری است که زندگی خود را وقف روشنگری و تبیین حق وحقیقت و دفاع از مظلومان در مقابل ظالمان نموده‌اند.

وعده الهی است که مسلمانان مانند مجرمان نیستند و کسانی که سرنوشت امت اسلامی را به دست دشمنان بسپارند بدفرجامی در انتظارشان است و جهنم بازگشتنگاهشان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این شیخ قرضاوی خودش سرسلسله ی فتاوای خشن در خاور میانه است و مسبب خون های فراوان در سوریه و لیبی است

    9
    5
  2. مخلوطی مغلوط و مشوه از راست و ناراست…!
    من به نوبه خودم از این چینش “” عمر و علی “” و یا “” حسین بن علی، زیدبن علی، ابوحنیفه، احمدبن حنبل و…”” برائت میجویم … علی و حسین )علیهم أفضل صلوات المصلین( کجا و دیگران کجا ؟

    6
    7
    1. دوست عزیز هر کس اعتقادات خاص خود را دارد ، احترام گذاشتن به عقاید هم و عدم توهین بهترین راهکار است

      9
      1
  3. بسیارعجیبه!؟واکنش بعضی اقایون؟ گویا همواره تا در مطالب و یادداشتی اسمی از( عمر)مشاهده کردند؟فورا اقایون با واکنش منفی و به دلیل عدم اشنایی واطلاعات کافی از زندگی بزرگان دین و وقایع تاریخی اسلام مطالب خلاف وغیر اخلاقی را نسبت به ایشان به زبان می اورند!!

    7
    1
    1. منقول است زمان شیخ اعظم انصاری ماموران عثمانی وارد خانه ایشان میشوند بعد از دیدن وضعیت گذران وی یکیشان میگوید هذالشیخ کالمولانا عمر شیخ میفرماید ایکاش اندازه عمر نزد خداوند جایگاهی داشتم ……….

      5
      1
    2. دوست عزیز من توهینی نکردم … اتفاقا نظرمو گفتم … من به آن موضوع نه اعتقادی دارم و نه اصلا کاری همانطور که به خلیفه محترم دوم کاری ندارم … اما مولای متقیان و امیرمومنان علی (ع) را هم دوست دارم هم اعتقاد دارم و هم فدای او و راه او میشم

      4
      5
      1. حضرت علی ع شیرخدا ست امیر المومنین نزد همه مسلمانان و مذاهب فقی اهلسنت و اهل تشیع محبوبیت و جایگاه ویژه وبخصوصی دارد؟اما سایر بزرگان،امامان و خلفای بزرگ دینی ومذهبی تاریخ اسلام محبوب و جایگاه بزرگی نزد خداوند وپیامبر اسلام ومسلمانان دین مبین اسلام دارند

  4. اب که سر بالا بره …/ هیچ سنی آزاده و اگاهی نیست که این دو نفر رو قبول داشته باشه/پرونده هر دوشون روشنه / حالا چون رژیم قطر با سعدی ذر گیر شده یکی بیاد از آب کره بگیره درس نیس/دیگه اول انقلاب نیس که ما بیخبر باشیم چ خبره ی عده مجاهد خلقی گمراه و ساواکی فریبمون بدن/ همون طور که شهید ما ماموسا شیخ الاسلام فرمود ما در عرض رهبری کسی رو نمیشناسیم/ ما برادر کش نیستیم .فتاوی قرضاوی یادمونه/ تفاوت دیدگاه جای خود/ جلال ما که تو رو میشناسیم این نامه پر از اراجیف رو بفرس برای همون […] هات/

    3
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا