خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مسوولان حاشيه ايجاد نكنند تا به آن‌ها توهين نشود»!

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره توهین عده‌ای به رییس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در «قانون» نوشت: بعد از انقلاب اسلامي و به فرمان امام خميني(س) شاهد نام‎گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس بوديم. در اين روز مسلمانان ايران و جهان با وحدت و همدلي به شعار عليه رژيم صهيونيستي پرداخته و مظلوميت مردم فلسطين را به گوش جهانيان مي‎رساندند. هرساله روز قدس نماد همبستگي و وحدت ميان مسلمانان در تمامي نقاط جهان است.

امسال شعارهاي تند و حمله عليه مسئولان دولتي و نمايندگان مردم در مجلس، آن‎هم در روز مباركي مانند روز قدس را شاهد بوديم كه مورد تاييد و پسند هيچ جريان و هيچ جناح و هيچ تفكري نيست.

شعار عليه مسئولان جمهوري اسلامي كه در اين كشور داراي جايگاه و احترام هستند به نوعي توهين و بي‎احترامي به نظام است. بحث ناپسنديده بودن اين اقدام منوط به اين دولت و آن دولت يا اين مجلس و آن مجلس نيست؛ اين عمل يك اقدام زشت است و در هيچ كدام از برهه‎هاي تاريخ مورد پسند نبوده‌است. بايد در نظر داشت براي حل يك مشكل يا اختلاف نظر بايد به صورت دو سويه به آن ماجرا نگاه كرد.

اقدام توهين آميز تعداد محدودي از افراد حاضر در راهپيمايي روز قدس را در ميان جمعيت ميليوني كه شكوه و جلوه خاصي به اين مراسم داده بودند، نمي‎توان تاييد كرد اما بايد اين موضوع را مطرح كرد كه برخي از بزرگان و شخصيت‎هاي سياسي نيز با گفتار و اقدامات‌شان موجب تحريك افكار عمومي مي‎شوند.

اين موضوع نيز بايد به مسئولان تذكر داده شود كه در سخنراني و مصاحبه‎هاي خود از افراط، تفريط و حاشيه‌سازي پرهيز كنند تا از بروز حوادث اينچنيني جلوگيري شود. در ‎ اين ماجرا نمي‎توان نقش مسئولان در بخش‎هاي مختلف را ناديده گرفت. اينكه آن‎ها در طول هفته و ماه و سال از تريبون‎هاي مختلف هر نوع اظهار نظري را كه ممكن است خلاف عقايد برخي از اقشار مختلف در جامعه باشد، داشته و در مقابل، هيچ واكنش و يا عكس‎العملي را شاهد نباشند،ممكن نيست. اين عكس العمل‎ها و عمل‎ها كه زمينه ساز بروز چنين اتفاقاتي مي‎شود هر دو قابل تاسف هستند. اتفاقات اينچنيني و اعتراضات مردم به مسئولان در همه كشورهاي دنيا كه حق آزادي بيان در آن‌ها‎ وجود دارد، يك اقدام طبيعي است. ما نبايد اين موضوع را به شكل مشكوك نگاه كنيم و بخواهيم بدانيم كدام گروه يا كدام جريان در پشت پرده و اتاق فكر اين كار حضور داشتند، هر چند اين اقدام به هيچ عنوان پسنديده نيست. اعتراض عده‎اي محدود در ميان جمعيت ميليوني كه در روز قدس در سراسر كشور در راهپيمايي حضور داشتند اگرچه ناپسند است و بايد به شدت محكوم شود اما همه ماجرا نيست و طرف ديگر آن مسئولان و چهره‎هاي سياسي هستند كه بايد در اظهار نظرات خود تامل و دقت لازم را داشته باشند.

جامعه ما يك جامعه آزاد است و اين اتفاق نمي‎تواند به امنيت كشور ما لطمه‎اي وارد كند. زماني كه شما از آزادي بيان صحبت مي‎كنيد بايد انتظار اعتراضات به شكل صحيح و قانوني را نيز داشته باشيد.

امروزه در سرتاسر دنيا تظاهرات و راهپيمايي براي بيان مطالبات از سوي مردم نسبت به مسئولان وجود دارد و اتفاقات محدود روز قدس نمي‎تواند زمينه ساز بروز نگراني براي كشور باشد. راه انتقاد باز است، اما این‌گونه برخوردها جایز نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متخصصان می گویند برخی مجرمان یا بیماران (بویژه بیماران جنسی) در توجیه عمل خود به متهم کردن قربانی دست می زنند به عنوان یک دفاع روانی. مثلا می گویند خود او لباس تحریک کننده پوشیده بود یا رفتار طنازانه داشت. این توجیهات از نظر متخصصان اعصاب و روان گاهی باور واقعی خطای آنها و گاهی توجیه صرفا برای خاموش کردن عذاب وجدان است ولی در هر دو حالت ساختگی است )ولی گاهی ساخته هشیار و گاهی ساخته ناهشیار(

    1. واقعا جالبه که توهین به رئیس جمهور مجازه ولی توهین کننده مجاز نیست بهش حرفی زده بشه. چی تو پیام من (علوم رفتار شناسی) قابل چاپ نیست آخه؟! خب پرانتز اول رو حذف کنید. خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  2. سلام ،
    حال اگر یکی از مسئولان انتصابی، حاشیه سازی کند و در صحبتهایش دچار افراط و تفریط شود، آیا مخالفانش ( 20- 30 نفری؟ ) میتوانند دورش حلقه بزنند و شعار تند علیه اش بدهند ؟ آنجا هم شما قضاوت (ایمانی ) خواهید کرد یا بر مدار شریعت ( شریعتمداری ) حکم میدهید ؟

    13
    1
  3. جناب ایمانی با توجه به مقاله ای که ارائه کردید . قطعا از طرف شریعتمداری هدایای نفیس تقدیمتان میشود . شاید هم کاندید نوبل شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا