خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار خبر داد: بنزین یورو 4 در 55 شهر کشور | آمار را افزایش می دهیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست با اشاره به این که «بنزین یورو 4 از سال 93 طبق یک برنامه منسجم در سراسر کشور توزیع شد و تا اردیبهشت ماه 40 شهر ایران بنزین یورو 4 داشته‌اند»، اعلام کرد:  این آمار در حال افزایش است، تا پایان تیرماه، 15 شهر دیگر نیز بنزین یورو 4 دریافت می‌کنند.

دکتر معصومه ابتکار در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز، اظهار کرد: با ورود بنزین تولیدی ستاره خلیج فارس، نه تنها خودکفایی داخلی، بلکه  تعداد شهرهایی که یورو 4 دارند، افزایش یافت که دستاوردهای بسیار بزرگی است.

میزان بنزن بنزین از 400 به 1،2 رسید

وی گفت: به وزارت نفت گفته‌ایم که کاری به بنزین وارداتی و داخلی نداریم، حق ندارند میزان بنزن بنزینی که در جایگاه ها توزیع می‌کنند از یک درصد استاندارد بالاتر باشد و به این ترتیب در حال حاضر، این میزان از عدد 400 به 1.2 رسیده؛ ببینید از کجا به کجا آمدیم!

به چه حقی، انتخاب خودمان را تحمیل کردیم!؟

ابتکار با اشاره به حذف سمِ بنزن از هوا طی سال 92 به اراده‌ی دولت یازدهم، و با انتقاد از دولت احمدی نژاد تأکید کرد: رییس سازمان محیط زیست قبلی باید پایش می‌کرده؛ فریاد می‌زده است؟! این چه مقاومتی است؟! این مقاومت نیست، افزایش آسیب پذیری مردم است. نوزاد شش ماهه که سرطان خون می‌گیرد، مقاومت می‌فهمد یعنی چی؟! چه حقی داشتیم که انتخاب خودمان را به او تحمیل کردیم!؟

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب برنامه‌ی زمان بندی ارتقای سطح استاندارد بنزین، از توزیع بنزین یورو 5 پس از توزیع بنزین یورو 4 خبر داد و گفت: دنبال آن هستیم که در خودرو و بنزین یورو 4 را خوب اجرا کنیم و همزمان به سمت خودرو برقی و هیپریدی پیش می‌رویم، به طوری که در بودجه‌ی امسال، اعتبار ویژه‌ای برای موتور سیکلت هیبریدی و برقی گرفتیم و کمک می‌کنیم که خودروسازها به این سمت بروند.

وی افزود: تعرفه‌های واردات برای خودرو و موتورسیکلت برقی و هیبریدی صفر است که جبران تفاوت قیمت هم بشود و به این ترتیب تشویق می‌کنیم که اگر می‌خواهید خودرو وارد کنید، برقی وارد کنید.

تولید باتری لیتیومی از سال 93 شروع شد

ابتکار با اشاره به راه اندازی واحد بزرگ تولید باتری لیتیومی در سال 93 از سوی دکتر دهقان، اظهار کرد: اساس کار، خودرو و موتورسیکلت‌های برقی است  که در حال حاضر در ایران تولید می‌کنیم و معتقدیم در مرحله‌ی بعد، باید به سمت خودروهای برقی به‌ویژه برای کلانشهرها و تهران برویم، زیرا ایستایی هوا در زمستان موجب می‌شود شهر تهران روزهای آلوده‌ی زیادی داشته باشد.

وی با تأکید بر توسعه‌ی خطوط برقی حمل و نقل برای شهر تهران از سوی شهرداری، گفت: خودرو اگر پایه گازسوز باشد، آلودگیش بسیار کمتر است و از آنها حمایت می‌کنیم به‌ویژه اتوبوس‌های گازسوز طبیعی که نسبت به گازوئیل و بنزین آلایندگی کمتری دارند.

«شجاعت» مهمترین ویژگی منتخبان شورای شهر

معاون رییس جمهور خطاب به منتخبان شورای پنجم نیز گفت: داشتن شجاعت برای دفاع از حقوق مردم ضروری است و باید بدانید که اعضای شورای شهر مانند نماینده‌ی مجلس باید پای حقوق مردم بایستند و جایی که احساس می‌کنند حقوق مردم ضایع می‌شود، اعتراض کنند.

وی، شورای شهر و روستا را یکی از ارکان مهم مردم سالاری در کشور عنوان کرد و افزود: مردم به طور مستقیم اجزای مدیریت شهری و رویکرد مدیریت شهری خودشان را انتخاب می‌کنند؛ افرادی که دخالت مستقیم دارند و اثرگذار هستند وارد فضای مدیریت شهری می‌شوند و اختیارات وسیعی در مدیریت شهر دارند.

ابتکار، داشتن برنامه و افق چشم انداز و تخصص کافی برای حوزه‌ی کاری را از مهمترین ویژگی‌هایی برشمرد که منتخبان شورای پنجم باید داشته باشند و گفت: مدیریت شهری یک رشته‌ی میان رشته‌ای است و رشته‌های مختلف می‌توانند از اقتصاد شهری تا مسائل شهرسازی و محیط زیست و اجتماعی و فرهنگی و … جزو تخصص شورای شهر باشد.

وی، تهیه‌ی برنامه برای محیط زیست تهران در زمینه‌های مختلف را از اقدامات ضروری شورای سوم شهر دانست و اظهار کرد: متاسفانه برنامه‌های جامع در این زمینه نداشتیم و رویکرد برنامه‌ای نیز وجود نداشت. ولی برنامه‌های سالانه‌ای مانند برنامه‌ی کاهش آلودگی هوا برای کلانشهرها تدوین شد که عملیاتی نشد، چون باید شاخص می‌گذاشتند و آنها را عملیاتی می‌کردند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خانم ابتکاربجای پرداختن بیش ازحدبه موضوع بنزین،سعی کنیدکارزیربنایی کنیدتابعدازشما هم ادامه پیداکند.مثلاگروه های مردمی ودانشجویی تشکیل بدهید برای درختکاری ناسلامتی درهرشهریک اداره محیط زیست دارید.واقعا کارمندهای این ادارات چیکارمیکنند؟فقط حقوق میگیرند؟ درکل مشکل دولت ازرییس جمهورتا وزرا اینهکه خودشون رودرحدیک کارمند پشت میزنشین پایین اورده اند.پاشید بزنید بیرون ازدفاترتون بریدبه استانها سربزنید.حضور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا