خرید تور تابستان ایران بوم گردی

می‌خواهیم مشی «فرجی دانا» ادامه یابد

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت درباره‌ی «کمپین نجات دانشگاه» با بیان این که استفاده از نام دکتر فرجی دانا که در کنار «مشی فرجی دانا» آمده، یک کار نمادین است، گفت: ایشان به یک نمادی تبدیل شد که صدای دانشگاه را می‌شنید اما پس از استیضاح دکتر فرجی دانا بارقه‌های امیدی که برای بهبودی فضای دانشگاه‌ها شکل گرفته بود، به طور کامل از بین رفت و با یک فضای منفعل دانشجویی مواجه شدیم.

کمپین نجات دانشگاه پایان ندارد

«سعید سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز افزود: نزدیک به دو هفته از شروع کار کمپین می‌گذرد، اما مذاکرات ما از قبل آغاز شده بود و فعالان انجمن‌های علمی، اتحادیه‌های علمی دانشجویی، بخشی از شوراهای صنفی، انجمن‌های اسلامی و فعالان نشریات دانشجویی در این کمپین حضور دارند.

این دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی مواد، اظهار کرد: ما برای کمپین پایانی را پیش بینی نکرده‌ایم، یعنی به این صورت نیست که پس از انتخاب وزیر تمام شود، بلکه قصد داریم پس از انتخاب وزیر نیز ادامه دار بوده و مطالبات را پیگیری کنیم.

بارقه‌های امیدی که ناامید شدند

سلیمانی ادامه داد: در مدتی که دکتر فرهادی وزیر علوم بودند با یک محیط کاملاً منفعل دانشجویی مواجه بودیم و این دغدغه‌ها در متن نامه‌ای که نوشته شده تجلی پیدا کرده است از جمله کالایی شدن آموزش، بورسیه‌های غیرقانونی و… که این موارد به حدی زیاد بود که تنها بخشی از آن را در متن نامه ذکر کرده‌ایم.

وی گفت: این دغدغه‌ها آنقدر گسترده بوده که توانسته است طیف گسترده‌ای از فعالان دانشجویی در حوزه‌های مختلف را گردهم آورد و ائتلاف بزرگی شکل بگیرد که مطالبات همه ی حوزه‌های دانشجویی را پیگیری کند.

می‌خواهیم «مشی فرجی‌دانا» ادامه پیدا کند

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی مواد خاطر نشان کرد: بنده این مورد را دقیق توضیح دهم که ما نه وابسته به آقای دکتر فرجی دانا هستیم و نه آقای دکتر فرجی دانا وزیر آرمانی ما هستند و نه معتقدیم وی، حلال تمام مشکلات هستند. استفاده از لفظ آقای دکتر فرجی دانا که در کنار «مشی فرجی دانا» آمده است یک کار نمادین است که پس از استیضاح ایشان در دولت گذشته به یک نماد تبدیل شد که صدای دانشگاه را می‌شنید.

وی تشریح کرد: ما نمی‌گوییم که فرجی دانا تمامی مطالبات را تحقق بخشید، چرا که هر کسی در هر مسوولیتی که به عهده می‌گیرد دچار اشتباهاتی نیز می‌شود، در همان دوران نیز ما به «دکتر» نقدهایی داشتیم و بعنوان کسی که صدای دانشگاه را می‌شنید، تبدیل به یک نماد شد. فرجی‌دانا در دوران انتخابات نیز رییس ستاد دانشگاهیان دکتر روحانی بودند و به نظر بنده، اثرگذارترین شخصیت در حال حاضر هستند.

سلیمانی افزود: به همین دلیل ما به «مشی فرجی دانا» بسنده کردیم و بیشتر از این گسترش ندادیم تا اتهاماتی نظیر این که «کمپین از خارج هدایت می‌شود»، «برای رسیدن به کرسی وزارت، شخص خاصی ترتیب داده شده است» از ما دور بشود. این کمپین از دل دانشگاه شکل گرفته است تا صدای دانشگاه شنیده شود و مطالبات دانشجویان تحقق پیدا کند. همچنین افراد دیگری هستند که توانایی تصدی پست وزارت علوم را دارند که بنا به دلایل ذکر شده، نام نمی‌برم.

از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی آرمان گفت: ما این کمپین را که از طرف دانشجویان شکل گرفته است، اینگونه تعریف کردیم که کمپین «نجات دانشگاه» متشکل از جمعی از دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف است که خود را نماینده همه دانشجویان نمی‌داند بلکه این کمپین تا تحقق همه ی مطالبات دانشجویان و شنیده شدن صدای دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: قصد داریم در چهارچوب قانون بدون هیچ گونه هرج و مرج صدای دانشگاه را به گوش مسوولان برسانیم و پیگیر مشکلات باشیم و آغازگر این کمپین، نامه‌ای است که برای پست وزرات علوم به ریاست جمهوری نوشته شده است.

مطالبات کمپین

سلیمانی در مورد مطالبات موجود در کمپین نیز عنوان کرد: بورسیه‌های غیرقانونی که فرجی‌دانا بصورت جدی پیگیری می‌کردند، جذب رانتی اعضای هیأت علمی، کالایی شدن آموزش و بومی سازی دانشگاه‌ها، امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها، تخصیص ندادن بودجه برابر به نهادهای دانشجویی که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و بسیاری مطالبات دیگر که در متن نامه آمده، از مطالبات موردنظر است.

بیش از هفت هزار امضا

وی، تعداد اعضای کمپین تا به این لحظه، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم و آخرین آمارها را مشاهده کردم، نزدیک به هفت هزار نفر به کمپین پیوستند و نامه را امضا کردند که همچنان به تعداد امضاها اضافه می‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی مهندسی مواد درباره ی نتیجه کمپین، تصریح کرد: بستگی دارد نتیجه را چگونه تعریف کنیم، من نتیجه را در وزیر شدن یک شخص نمی‌دانم، بلکه نتیجه را شنیده شدن صدای مطالبات و شکل گیری یک ائتلاف دانشجویی می‌بینم که بتواند صدای دانشگاه باشد و باختی برای این بازی من متصور نیستم.

شخصیت‌های برجسته دانشگاهی به کمپین پیوسته‌اند

سلیمانی با اشاره به شخصیت‌های برجسته دانشگاهی حاضر در کمپین، افزود: تا به این لحظه دکتر کولایی، دکتر تاجرنیا و جمع بسیاری از اعضای هیأت علمی به کمپین پیوسته‌اند و بسیاری شخصیت‌های برجسته دیگر نیز در حال پیوستن به کمپین هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. گویا اقای روحانی سورنا ستاری را برای وزارت کشور انتخاب کرده اند ! یعنی ادامه انفعال و راه فرهادی !!! واقعا اقای روحانی چقدر برای رای و نظر و اعتماد و امید 24 میلیون رای دهنده به ایشان ارزش قائل است ؟؟؟!! چرا ایشان فرجی دانا و توفیقی را اول معرفی نمی کنند اگر مجلس رای نداد گزینه اخر سورنا ستاری باشد ؟؟؟؟؟ واقعا اقای روحانی صدای مردم و دانشگاهیان را نمی شنوید که یک وزیر مثل فرجی دانا می خواهند ؟؟؟؟؟!! زمان معرفی فرهادی مورد نظر اصولگریان و پایدارها گفتید راه فرجی دانا ادامه پیدا خواهد کرد اما دانشگاهیان چیزی جز انفعال از ایشان ندیدند…..مجلس و فراکسیون امید نباید به یک فرد منفعل دیگر مثل ستاری رای اعتماد بدهد….و همچنین ابقای رحمانی فضلی اصولگرا….

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا