خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسین علیزاده کپی کسی نیست

لوریس چکناواریان در سالروز تولد استاد حسین علیزاده گفت: علیزاده برای موسیقی ایران بسیار تأثیر گذار بوده است، وی نوازنده‌ای است که در موسیقی سنتی و موسیقی کلاسیک بسیار صاحب سبک است. حسین علیزاده کپی کسی نیست و از کسی تقلید نمی‌کند، او اصل است و با نوآوری و خلاقیت خود موسیقی‌اش را ارائه می‌دهد.

لوریس چکناواریان در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز درباره حسین علیزاده گفت: حسین علیزاده برای موسیقی ایران بسیار تأثیر گذار بوده است، علیزاده نوازنده‌ای است که دانش و هنرش تنها برای موسیقی سنتی نیست بلکه در موسیقی کلاسیک نیز بسیار صاحب سبک است. آثاری را نیز در موسیقی کلاسیک آقریده که بسیار خوب بوده‌اند، همانطور که گفتم علیزاده موسیقیدانی است که هم موسیقی کلاسیک و هم موسیقی سنتی را می‌داند و این در موسیقی ایران کمیاب است.
وی ادامه داد: با یکدیگر همکاری داشتیم و نسبت به ایشان ارادت دارم، شخصیت ایشان برای من بسیار الهام بخش است و بسیار شخصیت نازنینی دارد و هنرمند بزرگی است.
چکناواریان درباره ماندگار شدن حسین علیزاده افزود: از چند زاویه می‌توان این را بررسی کرد، شخصیت خود حسین علیزاده بسیار خوب است. این مهم است که اگر هر کسی بخواهد نوازنده ساز باشد، اولین موضوع مهم شخصیت خود فرد است و حسین علیزاده هم شخصیت و هم پشتکار دارد.
مورد دوم این است که حسین علیزاده کپی کسی نیست و از کسی تقلید نمی‌کند، به نوعی می‌توان گفت اصل است و با نوآوری و خلاقیت خود موسیقی‌اش را ارائه می‌دهد.
مورد آخر این است که خدا دوستش دارد، علیزاده کسی است که شخصیت کار خودش را ارائه می‌دهد و موفق است و این نیز در نهایت نشان می‌دهد خدا دوستش دارد.
این هنرمند درباره آثار علیزاده افزود: از آنجا که در موسیقی سنتی زیاد وارد نیستم اما دو اثر خیلی کلاسیک علیزاده را که شنیدم و تحت تأثیر قرار گرفتم، موسیقی «نینوا» است که فوق العاده است و یک قطعه دیگر برای سازهای زهی و ربی دارد که بسیار زیباست.
لوریس چکناواریان در تبریکی به استاد حسین علیزاده گفت: حسین علیزاده، خدا همراه و نگهدارت باشد، خوب بمانی و در دنیای هنر و موسیقی بدرخشی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا