انتقاد کیهان به کارگردان «خودی»
روزنامه اصولگرای «کیهان» با انتقاد به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که توسط «محمد حسین مهدویان» کارگردانی و توسط «سید محمود رضوی» از معدود اهالی هنر که طرفدار قالیباف بود نوشت:
موفقيت جديد کارگردان «ماجراي نيمروز» براي او عواقبي را در پي داشته است و اين فيلمساز جوان را درگير حاشيه هايي کرده است.برخورد طلبکارانه يک فيلمساز درجه سه که بيشتر به پادويي براي محافل ضدايراني مشهور است تا هنرمندي، در جشن انجمن منتقدان با اين فيلمساز، شروع ماجرا بود. ماجرايي که به زعم بسياري، تلاش براي فشار آوردن بر مهدويان براي دست برداشتن از ساخت فيلم هاي انقلابي است. براي افرادي که دشمني و مخالفتشان با مردم و اين انقلاب بر همه آشکار است، طبيعي است که موفقيت يک فيلم مردمي و انقلابي باعث آزار آنها شود. به خصوص اگر سازنده اين فيلم، يک کارگردان جوان باشد. جو ايجاد شده در پيرامون مهدويان، براي بسياري ديگر از هنرمندان مستقل و متعهد آشناست. وابستگان به جريان هاي سياسي ضدمردمي و نان خورهاي آن سوي مرزها، همواره ماموريت داشته اند که هنرمنداني که با آنها همراه نبوده اند را تنبيه و دلسرد کنند. آنها آن قدر فشار را ادامه مي دهند تا هنرمنداني که به زعم آنها غيرخودي هستند را از مسيري که در پيش گرفته اند پشيمان کنند!
به طور طبيعي، دلجويي و تواضع در برابر چنين جريان هايي که ادامه دهنده راه شعبان بي مخ ها هستند، کمک به آنهاست. جاي شگفتي است که محمدحسين مهدويان در برابر فيلمساز سطح پاييني که براي جلب توجه محافل ضدايراني دست به هر نمايشي مي زند، تواضع به خرج مي دهد و طوري رفتار مي کند که گويي قصد دلجويي از وي را دارد. آن هم در شرايطي که تمام مخاطبان فيلم هاي جعفر پناهي به اندازه يکي از فيلم هاي مهدويان هم نبوده است و اصلا سطح آثار اين دو کارگردان قابل مقايسه نيست. قطعا مهدويان و فيلم هاي او مديون انقلاب هستند و اگر اعتبار و محبوبيتي براي اين آثار ايجاد شده بيشتر به خاطر اين بوده که محور آنها قهرمانان انقلاب بوده اند. بايد ديد مواجهه کارگردان «ماجراي نيمروز» با وارثان شعبان بي مخ به کجا خواهد رسيد؟ آيا مهدويان با شجاعت از هويت انقلابي آثارش دفاع مي کند يا اسير فضاسازي شبه روشنفکرهاي فراري از مردم مي شود؟
انتهای پیام
(تمام مخاطبان فيلم هاي جعفر پناهي به اندازه يکي از فيلم هاي مهدويان هم نبوده است)!!