خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشتی فرنگی خوب یا بد

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشتی برای انصاف نیوز درباره‌ی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی نوشت:

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهانی در پاریس با قهرمانی روس‌ها و نایب قهرمانی دلاور مردان کشورمان پایان یافت. حال که مسابقات پایان یافته راحت‌تر می‌توان عملکرد فرنگی کاران کشورمان را بررسی و به نقاط قوت و ضعف تیم پرداخت.

به طور کلی و خلاصه اگر بخواهیم به نقاط مثبت تیم ایران به غیر از کسب عنوان ارزشمند نایب قهرمانی پرداخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 – تیم، حاصل فرایند مسابقات انتخابی و بدون حرف و حدیث بود، و کسی نمی‌تواند خرده بگیرد که حقش ضایع شده و نفر برتر انتخابی ایشان بوده و شخص مغلوب عازم مسابقات شده، و دست خالی از مسابقات بازگشته است.

2 – تیم از نظر آمادگی جسمانی، روحی و روانی شرایط مناسب داشت، که این مهم بیشتر حاصل یک دست بودن ترکیب تیم و شناخت مربی و ورزشکار از خصوصیات اخلاقی و فنی یکدیگر است.

3 – درخشش جوانانی مانند گرایی و الیاسی بیانگر اعتماد به جوانان در جهت پشتوانه سازی برای المپیک و بازی‌های آسیایی است و باید شهرهایی نظیر اندیمشک که مهد جوشان کشتی فرنگی است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

البته اگر بخواهیم واقعیت‌ها را کتمان نکرده و به نقاط ضعف نیز بپردازیم به طور خلاصه موارد زیر از نکات بارز و قابل توجه است که باید بعد از بازگشت تیم و تشکیل کمیته‌های کارشناسی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

1 – عدم کسب مدال طلا و داشتن حتی یک فینالیست: امروزه، بیشتر کشورها در مسابقات قهرمانی خیلی به عناوین امتیازی اهمیت نمی‌دهند و به فکر کسب مدال‌های مرغوب و رنگا رنگ هستند. ترکیه و ارمنستان هر کدام دو مدال طلا کسب کردند و نشان دادند که برای کسب جایگاه بال در رنکینگ المپیک دور خیز مناسب کرده‌اند. ولی ظاهراً ورزشکاران ما از این مهم غافل بوده و اصطلاحاً در پای فینال کارشان را تمام شده می‌دانند. «البته ناگفته نماند تیم روسیه که به عنوان قهرمانی رسید، نیز از کسب مدال طلا محروم ماند و همین نکته باعث عصبانیت مامیاشویلی ریاست فدراسیون کشتی روسیه شده و قهرمانی بدون مدال طلا را فاقد ارزش می‌داند.»

2 – ضعف تاکتیکی و نداشتن اطلاعات کافی از مقررات: آشنا نبودن کشتی گیران فرنگی کار ما به مقررات جدید داوری و نوع اخطار دادن، متأسفانه باعث شکست، و از دست رفتن جایگاه بالاتر توسط فرنگی کاران ما شد، که به طور نمونه می‌توان از شکست سعید عبدولی مقابل (nemes) صربستانی و باخت حسین نوری مقابل فرنگی کار آلمانی نام برد.

حقیقت امر این است کشورهایی مانند ترکیه و امریکا با تغییر رویه در ارکان کشتی کشورشان چند سالی است دوباره به جرگه‌ی مدعیان قهرمانی در کشتی اضافه شده‌اند و ترک‌ها با داشتن کشتی گیرانی مانند کایالپ در فرنگی و طاها اکگول در کشتی آزاد در حال قبضه کردن قهرمانی در سنگین وزن هستند و در دیگر اوزان نیز با بهره گیری از مهاجران روسی مانند سلیم یاشار مدعی پر و پا قرص قهرمانی هستند. همچنین امریکایی‌ها نیز با داشتن آزاد کارانی چون کایل استاینر. جوردن باروفس. جی کاکس مدعی جدی جهت کسب عنوان قهرمانی جهان در رشته آزاد هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا