خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست یک فعال دانشجویی سابق زاهدان

دبیر کل اسبق انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) علوم پزشکی زاهدان در نامه‌ای نوشت: برخوردهای بی اساس و سلیقه‌ای با کسانی که همیشه تاکید داشته‌اند جوانان استان بخصوص جوانان بلوچ و سنی مذهب می‌توانند در چارچوب نظام فعالیت کنند می‌تواند به این حرکت لطمات جبران ناپذیری بزند.

متن کامل این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، در پی می‌آید:

بِسْمه تعالی. وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلی کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً. اسراء ۷۰

رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه‌ای، سلام علیکم. محرم حرام و قیام سرورمان امام حسین (ع) سراسر درس آزادی و آزادگی بود.

امام حسین (ع) نه برای حکومت و خلیفه مسلمین شدن که برای آزادی و عدالت و یکپارچه کردن مسلمین قیام کرد و همانطور که خون حسین بر زمین ریخت حاکمیت بنی امیه نیز ویران شد.

احتراماً به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده اصلاح طلبی کشور و به عنوان ناچیزترین ذره جامعه أهل سنت و قومیت بلوچ ایران اسلامی در این برهه‌ی زمانی عجیب و پیچیده بر خود لازم دانستم این مرقومه را خطاب به جناب عالی بنویسم.

رهبر معظم انقلاب، حقیر امین اله ریگی،

– مؤسس و مسوول اسبق تشکیلات سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار شاخه‌ی استانی سیستان و بلوچستان

– مؤسس و دبیر کل اسبق انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) علوم پزشکی زاهدان

– دبیر اسبق خانه‌ی نشریات وزارت بهداشت

– مشاور اسبق ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

– رییس کمیته‌ی تشکل‌های غیر سیاسی ستاد مرکزی جوانان و دانشجویان دکتر روحانی

بیش از ۶ سال است تلاش بی‌وقفه برای کم کردن اختلافات مذهبی و قومیتی بخصوص میان جوانان استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهم.

هرچند در کنار این موضوع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دیگری در سطح استان و کشور انجام دادم که نیازی به بازگو کردنش نیست البته شاید به زودی و پس از یک اتفاق عجیب در جریان قرار بگیرید.

رهبر انقلاب، هدف از نوشتن این نامه معرفی حقیر نبود بلکه در خواست‌هایی از جناب عالی داریم که امیدواریم شما و دیگر مسوولان کشور از جمله ریاست قوه قضاییه و مسئولان کشوری و استانی درخصوص آن‌ها تأمل و تفکر لازم را کنید، بعد از آن اگر ضروری دانستید اقدامات مقتضی را انجام دهید.

امنیت در این استان پهناور لازمه‌هایی دارد که از جمله‌ی آن‌ها حمایت و کمک به رشد جوانان بومی استان است، نهادهای امنیتی و قضایی استان باید متوجه باشند، کسانی که در چارچوب نظام در داخل نظام و در ساختارهای قانونی فعالیت می‌کنند حتی فعالیت‌هایی با نگاه انتقادی دارند، این‌ها خود را در همین چارچوب تعریف کرده‌اند و اعتقاد دارند نظام جمهوری إسلامی ایران باید حفظ شود، اگر نقدی هم دارند از آن جهت است که می‌ترسند کاستی‌های موجود به چهره‌ی نظام لطمه بزند حتی اگر این نقد به شخص شما باشد.

ما اعتقاد داریم وظیفه‌ی نهادهای امنیتی مچ گیری نیست بلکه نهادهای امنیتی بخصوص در این استان وظیفه دارند کمک کنند به ایجاد فضای امن نه یک فضای امنیتی که در هر روز بر شمار رادیکال‌های قومیتی و مذهبی افزوده شود.

ایجاد فضای امن با مچگیری و فشار به فعالین بومی به بهانه‌های واهی به دست نخواهد آمد بلکه با ایجاد یک فضای سالم و با رفتارهای عقلانی به وجود می‌آید.

امروز متاسفانه آنان که در جهت کم کردن اختلافات در این استان کار می‌کنند بیشترین فشارها را تحمل می‌کنند اما کسانی که از فضا و فرهنگ بومیان استان اطلاعی ندارند، اختلاف میان اقوام و مذاهب استان را راهی برای پیشرفت خود می‌دانند و هر نوع فعالیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام می‌دهند. در این میان افرادی هم از میان اعضا و مسوولان احزاب اصلاح طلب که به همه چیز به چشم دخل ساندویچی نگاه می‌کنند و نیز اصولگرایانی با مشخصات متفاوت‌تر حضور دارند.

حضرت آیت الله، ما برای سیستان و بلوچستان نیاز به استاندارانی با شاخص‌های کشوری داریم تا بتواند اولاً فضای استان را مدیریت کند و دوما توان لازم برای جذب سرمایه‌ی وافی جهت پیشرفت استان را داشته باشد.

در دانشگاه‌های استان مدیرانی را می‌طلبیم که به فکر ساختن انسان‌ها و رشد اندیشه‌های انسانی در میان دانشجویان باشند نه فضای بسته‌ای ایجاد کنند که دانشجو را از نظام، اسلام و… دور کند و آنگاه همین مسوولان به ساختن بیمارستان و خانه‌ی بهداشت افتخار کنند، امروز هنر مسوولان دانشگاه‌ها ساختن ساختمان نیست بلکه مدیرانی لیاقت خدمتگذاری مردم و دانشجویان را دارند که نگاه آنان تربیت جوانانی باشد که معیاری‌های انسانی را در آنان رشد دهند.

متاسفانه دانشگاهی که حقیر دانشجوی آن بودم و با دروغ و بی عدالتی مسوولان دانشگاه از آن اخراج شدم فضایی در آن حاکم است که حقیر ۲ سال است از آن فضا به عنوان مدرسه یاد می‌کنم و آن محیط را دانشگاه نمی‌توانم بخوانم.

در پایان خاطر نشان می‌کنم برخوردهای بی أساس و سلیقه‌ای با کسانی که همیشه تاکید داشته‌اند جوانان استان بخصوص جوانان بلوچ و سنی مذهب می‌توانند در چارچوب نظام فعالیت کنند می‌تواند به این حرکت لطمات جبران ناپذیری بزند از جمله رشد و تقویت نگاه‌هایی که تبلیغات غلط علیه نظام انجام می‌دهند، که مسوولیت آن با کسانی است که این برخوردها را در پیش گرفته‌اند.

رهبر انقلاب، کسانی که قبول کرده‌اند در مقابل نگاه‌های تند قومیتی و مذهبی بایستند و از تحجرات و جهالت‌هایی که نتیجه‌ی عدم آگاهی است عبور کنند و در این راه خطر ترور توسط افراطیون را پذیرفته‌اند از زندان رفتن نمی‌ترسند و در این میان برخورد با این فعالین فقط و فقط به راهی که شروع کرده‌اند و آن راه، ایجاد اتحاد پایدار در منطقه است صدمه میزند.

امیدواریم مسوولان کشوری با تأمل بیشتری همراه ما در این حرکت تاریخی باشند. به عنوان آخرین درخواست از شما خواستاریم در نزدیک‌ترین زمان ممکن با جمعی از فعالین سیاسی، اجتماعی و مدنی استان سیستان و بلوچستان در چارچوب یک جلسه‌ی خصوصی ملاقات صمیمانه با حضرت عالی داشته باشیم.

وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللهَ لَمَعَ المُحْسِنِینَ [العنکبوت:69]

تاسوعا و عاشورای حسینی بر شما و همه مسلمین و حق طلبان عالم تسلیت باد.

با آرزوی طول عمر و توفیق روز افزون برای حضرت عالی

باتشکر

امین اله ریگی

فرزند کوچک ایران اسلامی

هشتم مهر سال هزار وسیصد و نود و شش

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا