خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«غلامی» سوپرمن وزارت علوم و دانشگاه‌ها نخواهد بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی رأی اعتماد به گزینه‌ی معرفی شده‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که «وزارت علوم اولویت آخر کابینه بود»، گفت: پیش بینی سخت است و می‌توان گفت که فضای مجلس متوازن است. صدای دانشجویان به مجلس رسیده است و نه تنها به مجلس که در سطح کشور نیز جامعه‌ی دانشجویی صدای رسایی داشته است.

پیش بینی سخت است

دکتر علیرضا رحیمی که در دقایق پایانی کار نمایشگاه مطبوعات در غرفه‌ی انصاف نیوز حاضر شد، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به نزدیک شدن به زمان رأی اعتماد به گزینه‌ی وزارت علوم، آیا غلامی وزیر علوم خواهد شد؟»، گفت: پیش بینی سخت است، زیرا در این چند روزی که دکتر غلامی معرفی شده است، همه‌ی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس درگیر بودند و فکر می‌کنم به طور میانگین هر نماینده سه مرتبه آقای غلامی و اردکانیان را از نزدیک دیده‌ و صحبت‌هایشان را شنیده‌اند و بصورت مبسوط دفاعیات مطرح شده است.

وی افزود: صدای دانشجویان به مجلس رسیده است و نه تنها به مجلس که در سطح کشور نیز جامعه‌ی دانشجویی صدای رسایی داشته است؛ هم اعتراضات و هم مطالباتشان قابل توجه است، اما به اندازه‌ای که توانستند صدایشان را برسانند در جمع‌آوری مستندات کمتر کار کردند.

به غلامی گفتیم که باید پاسخگوی شائبه‎های دانشجویان باشد

رحیمی با بیان این که «البته این‌گونه نیست که کاری انجام نگرفته باشد، یکسری مستندات ارایه شد و به همان نسبت که مستندات ارایه شد با دکتر غلامی وارد چالش جدی شدیم»، گفت: اولین صحبت فراکسیون امید و ما با دکتر غلامی این بود که شائبه‌هایی که دانشجویان مطرح می‌کنند را شما باید رفع شائبه و دفاع کنید و پاسخگو باشید. ایشان در بیشتر جلسات دفاع کردند، اما این که گرایش مجلس به سمت رأی دادن یا ندادن است؟ باید بگویم قابل پیش‌بینی نیست، زیرا به همان اندازه که مخالفان استدلال دارند، موافقان نیز استدالال و انگیزه دارند و در یک حالت توازن به جلو می‌رود.

رأی ما به جلسه‌ی جمع‌بندی فراکسیون بستگی دارد

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی این که «رأی شما به آقای غلامی است؟»، گفت: به جمع‌بندی فراکسیون بستگی دارد و امروز پیش از صحن علنی، فراکسیون جلسه‌ی جمع‌بندی دارد و آن جلسه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

غلامی سوپرمن وزارت علوم و دانشگاه‌ها نخواهد بود

علیرضا رحیمی درباره‌ی این که «فضای مجلس به کدام سمت است؟»، گفت: می‌توان گفت که متوازن است، مخالفت‌ها و موافقت‌ها به صرف مخالفت عادی نیست، زیرا هم انگیزه و هم استدلال دارند. به نظر بنده آقای غلامی سوپرمن وزارت علوم و دانشگاه‌ها نخواهد بود؛ بنده این سوپرمن نبودن را هم برای مخالفان و هم موافقان می‌گویم.

دولت خسارت بزرگی به وزارت علوم وارد کرد؛ خلأ مدیریتی به چشم آمد

رحیمی افزود: خسارت زیادی از سمت دولت به وزارت علوم وارد شده است، به این معنا که وزارت علوم اولویت آخر کابینه بود و جزو آخرین گزینه‌ها معرفی شد و مظلومیت دانشجو و استاد در خلأ مدیریتی به چشم آمد، در حالی که براحتی می‌شد گزینه‌های توانمندی را به مجلس معرفی کرد. صرفنظر از آقای غلامی در این 4 ماه خسارت بزرگی به دانشجو، استاد و جامعه دانشگاهی وارد شد.

 

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۹_۱۲-۴۸-۱۷

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۹_۱۲-۴۸-۱۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بله وقتی یک مشت دلال و پیانکار برای روحانی تصمیم می سازند دانشگاه به محاق می رود. خسارت حاصل از این نحوه برخورد با دانشگاه به چشم خواهد رفت و روحانی بازنده اصلی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا