خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشارکت بالای بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات در نظرسنجی انصاف نیوز

نظرسنجی «آیا با مخارج برای این‌ها موافقید؟ 9 دی، دهه‎ی فجر و حرم امام‌خمینی»، «خیر!» با 87.3 درصد رأی پاسخ دهندگان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، دومین نظرسنجی انصاف نیوز در دومین روز نمایشگاه مطبوعات حواشی گسترده‌تری نسبت به روز نخست بدنبال داشت، بطوری که برخی مسوولان با اعتراض به این ایده‌ی خلاقانه و البته قانونی، خواهان توقف نظرسنجی و برچیدن صندوق شیشه‌ای و شفاف رأی شدند!

اما بازخورد مردمی این نظرسنجی به گونه‌ای دیگر رقم خورد و با استقبال اقشار مختلف بویژه اقشار ضعیف جامعه روبه‌رو شد و به این ترتیب در چندین نوبت افرادی از طبقه‌ی کارگر رأی خود را به صندوق انداختند و حتی برخی شرکت‌کنندگان اصرار داشتند تا چندین رأی را به صندوق بیندازند که امکانپذیر نبود!

 بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به گزاره‌های مورد پرسش نقطه نظراتی داشتند و برخی عنوان می‌کردند که قرار گرفتن سه گزینه در سوال مطرح شده با منطقش سازگار نیست و نمی‌توانند «بله» را بر «خیر» و یا برعکس ارجحیت بدهند و به این ترتیب دو نفر به نشانه‌ی اعتراض، برگه‌ای که نمایانگر پاسخ بلی یا خیر بود را برعکس در صندوق‌ شیشه‌ای انداختند و در این میان حتی برخی از شرکت در نظرسنجی انصراف دادند و تنها به ارایه نقطه نظراتشان اکتفا کردند.

با این وجود میزان مشارکت برخلاف انتظار، بالا بود، بطوری که در برخی ساعات پیک نمایشگاه، جمعیت قابل توجهی برای انداختن رأی خود به صندوق منتظر ماندند.

ساعات پایانی رأی‌گیری بود که دکتر علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با حضور در غرفه و گفت‌وگو با تحریریه‌ی انصاف نیوز نسبت به ایده‌ی برپایی این نظرسنجی واکنش نشان داد و گفت: اگر پرسش شما این بود که آیا با شفاف سازی هزینه‌های انجام شده در فلان زمینه‌ها موافقید؟، من هم می‌توانستم رأی خود را در صندوق شیشه‎ای بیندازم، اما اکنون مقدور نیست!

سرانجام رأی‎گیری پرحاشیه روز دوم ساعت 8 شب پایان یافت و نتایج شمارش آرا در جمع حاضران به این شکل بود: 87.3درصد پاسخ «خیر» و 12.7 درصد نیز پاسخ «بلی» به انجام هزینه برای 9 دی، دهه فجر و حرم امام خمینی دادند.

 

کدام کشور بیشتر به ایران آسیب رسانده‌اند؟ آمریکا _ روسیه!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا