خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش انصاف نیوز از غروب 9 دی در حوالی میدان انقلاب

خبرنگار انصاف نیوز غروب روز 9 دی از وضعیت حوالی میدان انقلاب تهران تا چهارراه ولی عصر که از صبح تجمعات و ناآرامی‌هایی را شاهد بود، گزارشی تهیه کرده است که مشاهدات او در پی می‌آید:

هوا تازه غروب کرده اما اغلب مغازه‌ها از میدان ولیعصر تا چهارراه ولیعصر بسته‌اند. حتی مغازه‌های در فرعی‌های نزدیک به خیابان انقلاب نیز تعطیل کرده‌اند. اینترنت کاملا قطع بود. ازدحام مردم در خیابان انقلاب و پارک دانشجو چند برابر روزهای عادی است.

سر هر نبش خیابان‌های فرعی، حدود 10 تا 15 نیروی ویژه‌ی پلیس ایستاده‌اند، در پیاده‌روها هم تقریبا هر پنج متر یک نیروی ویژه حضور دارد و به محض اینکه کسی بایستد یا دوربین موبایلش را روشن کند به او تذکر داده می‌شود. علاوه بر نیروهای یگان ویژه، افرادی هم با لباس شخصی حضور دارند آنها گاهی به یگان ویژه کمک می‌کنند تا عبور و مرور را نظم بدهند.

هر از گاهی نیروهای پلیس از عابران می‌خواهند که سریع‌تر حرکت کنند و وقتی به اولین خیابان فرعی می‌رسند آن‌ها به داخل خیابان فرعی راهنمایی می‌کنند. البته بخشی از این عابران از فرعی بعدی به خیابان انقلاب برمی‌گردند.

موتورهای یگان ویژه نیز با سروصدای زیاد در خیابان عبور و مرور می‌کنند و گاهی که قسمتی از پیاده‌رو یا خیابان شلوغ می‌شود چند تایی به آن سمت می‌روند و تجمع‌کنندگان را متفرق می‌کنند. گاهی هم موتورهای یگان ویژه داخل پیاده‌رو می‌آمدند. ماموران پلیس اما تقریبا حضوری در خیابان‌ها ندارند.

تقریبا هیچ صدایی از عابران شنیده نمی‌شود. هیچ‌کس شعار نمی‌دهد، حتی اعتراضی هم نمی‌کند. هرازگاهی پیرمردی یا زنی باحالت نق زدن به یگان ویژه‌ها می‌گوید این چه وضعی است که به بار آورده‌اید؟

سر بعضی خیابان‌های فرعی مانند فخررازی ماشین آب‌پاش مستقر است. در خیابان‌ها هم تعدادی ماشین آب‌پاش و خودروهای ویژه ضد شورش حضور داشتند. در بعضی خیابان‌ها، مانند برادران مظفر، نیز تداد زیادی از نیروهای یگان ویژه حضور دارند.

ترافیک زیادی در تمام مسیرهای منتهی به چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب به وجود آمده است که به نظر مصنوعی می‌رسد.

جلوی سردر اصلی دانشگاه هم نیروهای یگان ویژه حضور پررنگی داشتند و تقریبا 100 نفر نیرو جلوی دانشگاه بودند اما در این ساعت خبری از حضور دانشجویی در پشت سر در دانشگاه تهران نبود.

تنها دور ساختمان تئاتر شهر – در نزدیکی چهارراه ولی عصر – برای دقایقی شلوغ شد و عده‌ای شاید کمتر از 100 نفر شعارهای تند سیاسی سر دادند که نیروهای پلیس با حضور پررنگ و پاکوبیدن در کمتر از پنج دقیقه آن‌ها را متفرق کردند.

فضا در حوالی چهارراه ولی عصر همچنان ملتهب، حضور ماموران پررنگ و ترافیک سنگین است اما لحظه به لحظه در حال کاهش است.

گزارش ایسنا از ناآرامی در خیابان‌ انقلاب تهران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا