خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چالش های داخلی و خارجی پیش روی ترامپ در سال جدید میلادی

به گزارش ایرنا خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه از واشنگتن گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تعطیلات پایان سال میلادی بازگشته است تا با چالش های جدیدی در زمینه قانونگذاری، انتخابات میان دوره ای کنگره و موضوعات خارجی، مواجه شود.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا، دومین سال ریاست جمهوری اش را با توئیت های مقابله جویانه در مورد ایران و پاکستان آغاز کرد و روز دوشنبه، از اسلام آباد به دلیل «دروغگویی و فریبکاری»، انتقاد کرد و گفت: اسلام آباد، سران آمریکا را به دلیل مهار نکردن تروریست ها به اندازه کافی، بازی داده است.

ترامپ در مورد پاکستان توئیت کرد: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک در اختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق فرض کردن سران ما (ایالات متحده)، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند. آنها با اندکی کمک، مامنی در اختیار تروریست هایی قرار می دهند که ما در افغانستان در تعقیب آنها هستیم.

مقام های پاکستان شامل وزیر امور خارجه این کشور، در پاسخ به سخنان ترامپ، گفتند: اسلام آباد فرق بین واقعیت و خیال پردازی را مشخص خواهد کرد.

مشخص نیست که چرا ترامپ تصمیم گرفت در مورد پاکستان اظهارنظر کند. واشنگتن از مدت ها قبل اسلام آباد را متهم کرده است که اجازه می دهد تروریست ها، آزادانه در مناطق مرزی پاکستان فعالیت کنند تا از امکان عملیات در کشور افغانستان برخوردار شوند.

در همین حال، ترامپ در توئیت های مداخله جویانه ای در مورد وقایع اخیر ایران، از اعتراض های ضددولتی در این کشور حمایت کرد. آسوشیتدپرس در این گزارش یادآور شد که بسیاری از مردم ایران به ترامپ بی اعتماد هستند، زیرا وی از تائید برجام خودداری کرد و به موجب سیاست ضد مهاجرتی اش، ایرانی ها امکان دریافت روادید ایالات متحده را ندارند.
اما در حالی که تنش بین آمریکا و کره شمالی در سال گذشته (2017) به اوج رسید، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که آمریکا باید ملتفت باشد که قدرت هسته ای پیونگ یانگ در حال حاضر واقعیت است، نه تهدیدی مربوط به آینده. ترامپ نیز در پاسخ به این سخنان گفت: خواهیم دید.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا به دستاوردهای بیشتری در زمینه قانونگذاری در کشورش امیدوار است. وی قصد دارد برای طراحی برنامه های قانونی سال 2018، با «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا و «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دیدار و گفت و گو کند.

جمهوریخواهان آمریکا که خواستار حفظ اکثریت در مجلس نمایندگان و سنا در سال 2018 هستند، باید با نامحبوبیت ترامپ و پیروزی های اخیر دمکرات ها، دست و پنجه نرم کنند.

کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ در ماه جاری میلادی (ژانویه)، برنامه خود را در زمینه زیرساخت های آمریکا، ادامه خواهد داد. ترامپ همچنین پیش بینی کرده است که دمکرات ها و جمهوریخواهان سرانجام در مورد ارائه طرح جدیدی در زمینه بیمه خدمات درمانی، به توافق دست یابند.
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از بازبینی در برنامه های بیمه خدمات درمانی نیازمندان و بیمه پزشکی سالمندان و دیگر برنامه های بخش سلامت خبر داده، اما سناتور مک کانل در این زمینه ابراز بی میلی کرده است، مگر اینکه هر گونه تغییری از حمایت دمکرات ها نیز برخوردار باشد.
جمهوریخواهان اکثریت سنا را با برخورداری از 51 کرسی در برابر 49 کرسی دمکرات ها دارا خواهند بود، در حالی که برای تصویب اکثریت لوایح پیشنهادی به 60 رای نیاز است. کنگره نیز باید تا قبل از 19 ژانویه (29 دی ماه) در مورد لایحه ای در زمینه هزینه ها به توافق دست یابد، تا مانع از اجرای طرح تعطیلی دولت شود.

قانونگذاران آمریکایی همچنین کارهایی ناتمام در زمینه کمک به قربانیان توفان های سال گذشته (2017) آمریکا، افزایش سقف بدهی این کشور، گسترش برنامه بیمه بهداشتی و درمانی کودکان و محافظت از مهاجرانی دارند که در زمان کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا منتقل شده اند (طرح داکا). ترامپ گفته که خواستار تامین هزینه ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک، در ازای محافظت از این مهاجران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا