خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امکان شکایت از آمدنیوز در کشور پذیرنده

/ گفت‌وگوی انصاف نیوز با یک حقوقدان حوزه فضای مجازی /

یک حقوقدان و کارشناس فضای مجازی درباره‌ی امکان شکایت از عوامل سایتی مانند آمدنیوز گفت: علیه رسانه‌ای که تصاویر نفرت پراکن منتشر می‌کند می‌توانیم در کشور پذیرنده‌ی عوامل شبکه، اقدام حقوقی انجام دهیم ولی به اقدام حقوقی بین‌المللی خوشبین نیستیم.

«شاهپور دولت‌شاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: باید دید رسانه در کجا فعالیت دارد که در همان کشور علیه آن اقدام حقوقی و شکایت انجام شود. اگر قرار باشد کشور پذیرنده اقدام نماید، این روش قابل اعتمادتر از اقدام بین‌المللی خواهد بود. ممکن است هم بگویند که این موارد درگیری‌های سیاسی داخلی‌تان هست و به ما ربطی ندارد. در هر صورت باید امکان‌سنجی کرد.

دولت شاهی درباره‌ی اقدام حقوقی علیه رسانه‌ی منتشر کننده گفت: پخش فیلم‌هایی با رویکرد ترویج تروریسم را باید اقدام علیه امنیت ملی دانست و در سطح بین‌المللی هم با توجه به عدم کارکرد صحیح پلیس بین الملل در قبال گروهک‌های تروریستی اقدام حقوقی موثری نمی‌توان انجام داد. اگر پلیس بین‌الملل می‌خواست و می‌توانست کاری انجام دهد، با عناصر داعش مقابله و برخورد میکرد. در این مورد، باید دید تهدیدی که منتشر شده موثر بوده است یا نه.

این کارشناس رسانه در پایان گفت: صرف پخش تصاویر موهوم و نفرت پراکن ، تروریسم نمی‌تواند باشد زیرا تروری انجام نشده است. جرم مستقلی هم با عنوان ترویج تروریسم در مجموعه قوانین کیفری وجود ندارد. اگر گفته بود که فلان فرد را ترور کنید، درصورتی که ترور صورت می‌گرفت، آن فرد متهم به معاونت در ترور و تشویق مردم به عملیات تروریستی می‌شد

حدود دو هفته‌ی پیش، پس از انتشار چند فیلم با مضمون ترویج تروریسم توسط «آمدنیوز»، تلگرام این کانال و یکی از کانال‌های جایگزین آن را مسدود کرد اما همچنان با کانال جایگزین دیگری در حال ادامه‌ی فعالیت‌ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا