خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی از اداره‌ی مجلس توسط پزشکیان در زمان حمله داعش

محمد محمدرضایی، نماینده سابق اصلاح طلب بیجار استان کردستان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

دکتر مسعود پزشکیان یکی از جوانمردترین و پاکدست‌ترین مدیران دولتی و نمایندگان مجلس می‌باشد. ایشان در بحرانی‌ترین شرایط تاریخ پارلمان ایران یعنی روزی که داعش به مجلس حمله مسلحانه کرد، در حالی که در خارج صحن مجلس درگیری تن به تن محافظان و نیروهای عزیز ما با مهاجمین داعش ادامه داشت. در آن ساعت و لحظات بحرانی جناب آقای دکتر پزشکیان، نایب رئیس وقت اداره جلسه مجلس را عهده‌دار بودند.

وی به ترتیبی جلسه را اداره کردند که بازتاب این حمله مسلحانه که دشمنان با هدف به چالش کشاندن امنیت کانون اصلی قانونگذاری کشور در سطح جهان طراحی کرده بودند کوچکترین خللی در اداره مجلس رخ نداد.

آنانی که در آن لحظات حساس از طریق رادیو به صدای مجلس گوش کرده بودند ساعتی بعد که خبر این حمله و گستردگی آن را می‌شنیدند برایشان باور کردنی نبود که چنین اتفاقی در مجلس افتاده باشد اما صدای خشی هم از رادیو مجلس نشنیده باشند. در حالی که این جنگ پشت دیوارهای صحن مجلس رخ داده بود.

یک تپق، ترس و اضطراب که نشانگر حالت غیر عادی در مجلس باشد. از ریاست جلسه و نمایندگان حاضر هیج شنونده‌ای احساس نکرد.

بعداز دریافت گزارش حمله به مجلس با وجود آنکه خطر مرگ نیز خود او را تهدید می‌کرد طوری عمل و رفتار می‌نماید که حتی بسیاری از نمایندگان نیز متوجه اتفاقات رخ داده نشده بودند.

در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای مجلس شخصاً شاهد تقدیر و احسنت‌گویی جناب آقای ناطق نوری، ریاست ادوار پیشین مجلس از جناب دکتر پزشکیان بودم.

آنجا بود که یاد سردار ملی، ستارخان افتادم. که برای نهضت مشروطه‌خواهی در این مملکت چه خون دلها خورد و چه فداکاری‌ها کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا