خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۹ تیر سال ۸۰ | ماجرای «نارضایتی» رهبری

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 19 تیر 1380 | 18 ربیع‌الثانی 1422 10 جولای 2001

«به مرکز تحقیقات آقای [علی‌اصغر] مروارید، به نام «بنیاد [فرهنگ] انقلاب [اسلامی]» در [خیابان] شهرآرا رفتیم. ساختمانی نیمه‌کاره، گویا از اموال [رحیمعلی] خرم است که مصادره شده و به دستور امام، به بنیاد واگذار شد. جمعی از همکاران و دوستان آقای مروارید هم بودند. آقای مروارید، درباره کارهای بنیاد توضیح داد؛ منجمله انتشار دوره چهل جلدی «المصادر الفقهیه» که نظرات فِرَق اسلامی را جمع کرده، «الینابیع الفقهیه» و «مفتاح‌الکرامه» و تهیه فهرست جامع از کتب خطی موجود در ایران. از کتابخانه بازدید کردیم. خواستار کمک برای ایجاد ساختمانی به عنوان مرکز حضور نمایندگان کشورهای اسلامی، به منظور رسیدگی به مشکلات جهان اسلام است.

انجمن دوستی بوسنی [و هرزگوین] آمدند. خواستند، در مراسم شروع‌ کارشان شرکت کنم. آقایان [ابوالحسن] نواب، [محمود] واعظی و [اکبر] ترکان و جمعی از سپاه و جهاد و… هستند که قبلاً در بوسنی خدمت کرده‌اند. گفتند، اکنون حاکم واقعی بوسنی، نماینده آمریکا است که به عنوان مجری صلح دیتون آمده و عملاً همه چیز را با اهرم کمک‌ها و حفظ صلح، دیکته می‌کند.

دکتر [مهدی] اکبر زاده، محقق شیمی آمد. گفت، وزارت جهادکشاورزی، اعتبارکار او را نپرداخته‌اند. گفتم، به وزیر مراجعه کند. عصر، مصاحبه‌ای در مورد جنگ داشتیم. آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، مصاحبه را اداره می‌کند. از انتخابات [ریاست‌جمهوری] ناراحت است؛ به خصوص از حملات ناحق که به او شده و از عدم همکاری دوستان سپاهی‌اش و گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، او را دعوت به حضور در کابینه جدید کرده، ولی هنوز تصمیم نگرفته است.

شب، میهمان رهبری بودم. درباره دوران طلبگی و منبر رفتن‌ها و مبارزات، یادگذشته را کردیم. ایشان از مصوبه کمیته امنیت شورای عالی امنیت ملی، درباره [حصر خانگی] آیت‌الله منتظری، ناراضی‌اند و نیز از عملکرد دادگاه تجدیدنظر [آقای اکبرگنجی] و بعضی از مقام‌های قضایی‌که با دادگستری تهران، همکاری نمی‌کنند.

در رسانه‌ها، اظهارات آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، در جواب نامه آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت]، در خصوص اتهام‌های آقای [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان] و دیگران به وزارت [نفت]، در مورد پورسانت‌ها، انعکاس وسیعی داشته و رهبری هم اظهارات آقای جنتی و عکس‌العمل آقای خاتمی و درخواست آقای [مهدی] کروبی، [رییس مجلس]، در مورد دانشجویان زندانی [وقایع 18 تیر 1378 کوی دانشگاه تهران] را نیز اشتباه و کار تبلیغاتی می‌دانند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا