خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رونمایی از صدها پروژه وزارت کار در حوزه تعاون، اشتغال و شستا

در مراسم رونمایی از پروژه‌های وزارت کار‌ مطرح شد: توسعه میدان نفتی شادگان خوزستان با سرمایه‌گذاری ۳۰۸ میلیون دلاری تاپیکو آماده آغاز اجرای طرح است؛ این پروژه ۶۰۰ میلیون بشکه نفت در ۱۳ سال با درآمد ۴۵۸ میلیون دلاری نصیب کشورمان می‌کند. اشتغالزایی این پروژه هم ۱۰۶۵ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، عارف نوروزی (مدیرعامل شستا)، علیرضا عسگریان (معاون رفاهی و اقتصادی وزارت کار)، حامد ویس کرمی (معاون امور تعاون وزارت کار)، محمود کریمی بیرانوند (معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کار) و دیگر مقامات این وزارتخانه در آیین رونمایی از پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (در ستاد این مجموعه)، پایگاه و سامانه برخط اشتغال ایرانیان رونمایی شد.

در این سامانه امکان دسترسی به کلیه اطلاعات شاغلین و جویندگان شغل را برای اولین بار فراهم می‌کند. به گفته کریمی بیرانوند این سامانه با جمع آوری کلیه اطلاعات اشتغال همه سامانه‌ها، امکان سیاستگذاری و شغل‌یابی را بهتر از گذشته فراهم می‌کند.

در ادامه این نشست، حامد ویس کرمی (معاون امور تعاون وزارت کار) با رونمایی از سه سامانه و بیش از ۳۰۰ طرح تعاونی کشور، اظهار کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال درباره مشارکت مردم، تقویت بخش تعاون است.

وی با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون و رشد ۲۴ درصدی صادرات بخش تعاون، گفت: میزان صادرات بخش تعاون ما امسال به ۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

ویس کرمی با اشاره به اینکه امسال پس از ۱۴ سال محاسبات و اندازه‌گیری سهم بخش تعاون از کل اقتصاد انجام می‌شود، گفت: بالاخره پس از ۱۴ سال اندازه بخش تعاون برای سنجش پیشرفت این بخش انجام می‌شود.

معاون تعاون افزود: ۳۹۲ طرح جدید تعاونی امروز افتتاح خواهد شد که حجم سرمایه‌گذاری لازم برای آن‌ها ۷.۷ هزار میلیارد تومان بوده است که ۱۱ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. ۵۶ درصد این طرح‌ها توزیعی هستند و مابقی در حوزه‌های دیگر هستند.

در ادامه این نشست، عارف نوروزی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی-شستا) پروژه‌های ۲۶ هزار میلیارد تومانی شستا با حجم اشغالزایی ۴۰۰۰ نفر رونمایی کرد.

این مقام وزارت کار با اشاره به اینکه حدود نیمی از نیاز مس و زغال سنگ، بنزین و لاستیک خودروی کشور را شستا تولید می‌کند، اظهار کرد: امروز افتتاح شرکت معدن طلای تفتان در سیستان و بلوچستان را با هدف حفظ ارزش منابع شستا و افزایش رونق تولید و اشتغال و محرومیت‌زدایی انجام شد. به مدد این طرح برای ۷۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده و تولید سالیانه نیم تن طلای ۲۴ عیار در آن انجام می‌شود.

در این مراسم، عارف نوروزی با بیان اینکه اقدامات شستا در زمینه نهادینه‌سازی شفافیت و بهبود بنگاه‌داری، حفظ دارایی‌های خانواده بزرگ تامین اجتماعی و رعایت امانت آنان، موجب امیدآفرینی در خانواده بزرگ بیمه پردازان و بازنشستگان تامین اجتماعی شده است، افزود: ما در شستا خادم کارگران ایران هستیم و از تلاش برای این قشر زحمتکش ذره‌ای کوتاه نیامده و خستگی ناپذیر به اقدامات‌مان ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات شستا به منظور افزایش سرمایه‌ها و تضمین دارایی‌های کارگران و بازنشستگان توسعه پیدا کرده است، گفت: هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ماموریت پیدا کرده‌اند تا اقدامات خود را توسعه دهند و بر همین اساس تعدادی از اقدامات به سرانجام رسیده و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه افتتاح شده در این مراسم، پروژه پلنت ۴ اکسیژن در شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: با سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیون دلار اجرا شده است. در این پروژه ۲۵ هزار مترمکعب بر ساعت اکسیژن با هدف بهبود روند تولید در این کارخانه تولید می‌شود که منجر به اشتغالزایی ۱۵۰ نفری از محل نیروهای موجود شده است. این پروژه چالش آب ذوب آهن و قطعی و پرمصرفی آب را حل می‌کند و یک میلیون تن به تولید سالانه ما اضافه کرده و ۱۲۰ میلیارد تومان تنها سرمایه‌گذاری کردیم. خود این پروژه ۴۱۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

مدیرعامل شستا درباره دیگر پروژه بهره‌برداری‌شده امروز یعنی، پروژه کوره پاتیلی (LF) که در شرکت ذوب آهن اصفهان احداث شده است، نیز افزود: این پروژه هم با سرمایه‌گذاری ۲۹۴ میلیارد تومانی و ۱۱ میلیون دلار با هدف افزایش تولید سالانه به میزان یک میلیون تن به مرحله اجرا رسیده و در مجموع منجر به بهبود روند تولید در این کارخانه شده است؛ میزان اشتغالزایی این پروژه هم ۱۱۰ نفر از محل نیروهای موجود است.

نوروزی همچنین درباره مخازن چهارگانه ذخیره آب اذعان داشت: محل اجرای این پروژه در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است؛ برای این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و هر مخزن از مخازن چهارگانه ۳۷ هزار مترمکعب گنجایش دارد؛ اشتغالزایی این پروژه هم ۱۵۰ نفر است.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت تولید در گروه صنعتی لاستیک‌سازی بارز در کرمان و کردستان، گفت: در این پروژه شرکت تابعه شستا هم ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا ۱۰ هزار تن در سال به تولید لاستیک گروه صنعتی بارز افزوده شود. این پروژه ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است. با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات برخی اقلام خاص تایر، این طرح‌ها انجام گرفته که از ماه‌ها قبل شروع کرده است.

عارف نوروزی درباره افتتاح خط تولید کاشی مینیاتوری و استخری در کارخانه سرام آرا قزوین تصریح کرد: این پروژه با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده است؛ با راه‌اندازی این خط ۴۰۰ هزار مترمربع در سال به تولیدات این کارخانه افزوده می‌شود؛ ضمن اینکه امکان صادرات به میزان ۸۰۰ هزار دلار در سال نیز فراهم شده و در مجموع ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال جدید دارد.

وی همچنین درباره پروژه موم‌گیری در شرکت نفت ایرانول خاطرنشان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۳۷ میلیارد تومانی با هدف بهبود کیفیت محصولات تولیدی به مرحله افتتاح رسیده است؛ با افتتاح این پروژه پتانسیل صادرات ۳۸ میلیون دلاری در شرکت نفت ایرانول فراهم شده است.

نوروزی تصریح کرد: توسعه میدان نفتی شادگان خوزستان با سرمایه‌گذاری ۳۰۸ میلیون دلاری تاپیکو آماده آغاز اجرای طرح است؛ این پروژه ۶۰۰ میلیون بشکه نفت در ۱۳ سال با درآمد ۴۵۸ میلیون دلاری نصیب کشورمان می‌کند. اشتغالزایی این پروژه هم ۱۰۶۵ نفر است.

وی افزود: احداث خط انتقال و تصفیه‌خانه در جوار پتروشیمی خراسان شمالی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی هم امروز به بهره‌برداری رسید که هفت میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و موجب می‌گردد همین مقدار برداشت آب از منابع زیرزمینی کاسته شود. این پروژه منجر به استمرار و حفظ فروش ۱۰۰ میلیون دلاری تولیدات این کارخانه می‌شود؛ ۷۵ نفر هم در این پروژه مشغول به کار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی افزود: هلدینگ سیمان فارس و خوزستان هم با افتتاح پروژه خط تولید کیسه پروپیلن شهرستان آبیک با سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد تومانی، ۱۰۰ میلیون عدد کیسه پروپیلن تولید خواهد کرد؛ میزان اشتغالزایی این پروژه هم ۸۵۰ نفر است.

مدیرعامل شستا گفت: کارخانه خوراک دامداری ملاردشیر هم با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی شرکت کشت و دام و صنایع لبنی تامین قرار است ۱۳۰ هزار تن شیر در سال تولید کند. با افتتاح این پروژه امکان صادرات ۴۰۰ هزار دلاری فراهم شد.

نوروزی با بیان اینکه مصرف آب برای پتروشیمی خراسان نیز با اقدام سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به حداقل کاهش دادیم که درآن فناوری جدید استفاده شد، تاکید کرد: ما در تولید پاکت سیمان نیز به خودکفایی رسیدیم.

در پایان سخنان نوروزی، چندین پروژه سنگ معدن طلا نیز در حاشیه نشست افتتاح شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا