خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۴ مرداد سال ۸۰ | درخواست رهبری برای تشکیل جلسه فوق‌العاده

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 14 مرداد 1380 | 15 جمادی‌الاول 1422 5 آگوست 2001

«بنا بود درمراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در مجلس شرکت کنم، با دستور رهبری این مراسم به تأخیر افتاد و برنامه لغو شد. آقای کروبی، [رییس مجلس]، اظهارات مناقشه‌آمیزی در مورد اظهارات و عمل رئیس قوه قضاییه کرد و آقای [هاشمی] شاهرودی جواب داد و آقای کروبی، پیشنهاد کمیته مشترکی برای تفاهم کرد و آقای شاهرودی، تجدید معرفی حقوقدانان در روز گذشته را کافی وکمیته را بی‌ثمر دانست.

نهایتاً آیت‌الله خامنه‌ای، نامه‌ای به من نوشتند و خواستند، مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه فوق‌العاده‌ای سریعاً تشکیل دهد و مطابق اصل 110 قانون اساسی، برای راه‌حل این معضل، پیشنهادی به ایشان بدهد. من هم تلفنی با آقایان شاهرودی، [رییس قوه قضاییه] و کروبی، [رییس مجلس] و جنتی، [دبیر شورای نگهبان]، صحبت کردم که اگر توافقی بکنند و نیاز به جلسه مجمع نباشد، بهتر است؛ نپذیرفتند و برای فردا عصر، اعضای مجمع را به جلسه فوق‌العاده دعوت‌ کردم.

آقایان [حسین] مرعشی، [نماینده کرمان] و علی هاشمی، [نماینده رفسنجان] آمدند و جریان بحث‌های مهمی را توضیح دادند و پیشنهادی برای رفع مشکل ارائه دادند؛ آن‌ها هم مثل آقای کروبی، معتقدندکه صلاح نبود رهبری در این مسأله دخالت‌ کنند و جلوی مراسم را بگیرند.

مصاحبه‌ای با آقایان [مهدی] سجاده‌چی و [حمید] آخوندی، برای محتوای سریال «انقلاب تنها» داشتم و نکات قابل طرح را گفتم.[15] صداوسیما، ایده کارشناسان را عوض‌کرده، چون کارفرما است. اسراییل، امروز هم یکی از رهبران فلسطینی را ترورکرده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا