خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پدیده جدید بازار مسکن؛ مالکان به دنبال هم‌خانه!

بررسی آگهی‌های مربوط به اجاره آپارتمان نشان می‌دهد بحث خانه‌ های اشتراکی حالا بیش از پیش رواج یافته است.

برترین‌ها: بحث خانه‌ اشتراکی حالا بیش از پیش در تهران رواج یافته اما با شکل و شمایل عجیب و غریب آن!

وب سایت تجارت نیوز از پدیده جدیدی در بازار مسکن تهران رونمایی کرده که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بر اساس اطلاعاتی که این پایگاه خبری اقتصادی منتشر کرده است: بررسی آگهی‌های مربوط به اجاره آپارتمان نشان می‌دهد برخی از این خانه‌ها سوئیت‌های کوچکی هستند که مستاجران پیشین آن، در قرارداد سال جدید دیگر توان پرداخت هزینه‌های مسکن خود را ندارند، در این بین برخی آگهی‌ها نیز نشان از داستانی متفاوت دارد.

این‌‌ بار داستان مربوط به مستاجری نیست که برای هماهنگ کردن دخل و خرج خود دنبال مستاجری دیگری می‌گردد. بلکه آگهی مربوط به مالکی است که از پس هزینه‌های ملک خود برنمی‌آید و به‌ دنبال مستاجرانی می‌گردد که همزمان با او در خانه‌اش زندگی کنند و اجاره بپردازند! او در آگهی خود ذکر کرده است دنبال سه هم‌خانه خانم می‌گردد.

فایل بعدی مربوط به مستاجر آپارتمانی ۴۰ متری در شرق تهران است که دنبال هم‌خانه‌ای می‌گردد تا بتواند رهنی ۵۰ میلیون تومانی و ماهانه اجاره‌ای معادل پنج میلیون تومان پرداخت کند.

او می‌گوید: «خرج و دخل من دیگر به هم نمی‌خورد. پرداخت اجاره ۱۰ میلیون تومانی عملاً برای منِ کارگر غیرممکن است و با کمتر از آن هم که نمی‌شود خانه پیدا کرد. زندگی با یک غریبه در خانه‌ای ۴۰ متری سخت است، اما راه دیگری ندارم؛ باید بسوزم و بسازم و مشخص نیست سال بعد حتی با این مبالغ نیز بتوانم خانه‌ای حتی اشتراکی بگیرم.»

در این بین فایل‌هایی نیز وجود دارند که متقاضیان آنها نیازی به رهن و اجاره ثابت ندارند و خانه خود را روزانه اجاره می‌دهند.

البته آگهی‌های مربوط به خانه‌های اشتراکی تنها محدود به محله‌های جنوبی و شرقی تهران نیست و با جست‌و‌جو لابه‌لای این دسته از فایل‌ها می‌توان خانه‌هایی یافت که در محله‌های گران‌قیمت تهران واقع شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا