خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افتتاح ۳۱ کارگاه فناوری هوش مصنوعی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از برنامه مدون برای نقش آفرینی در تحولات نوین دنیای امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در چندین بند و محور سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت توجه به مهارت آموزی تأکید شده است. 

وی افزود: پررنگ شدن آموزش‌های مهارتی در این سند، منطبق با بند ۱۷ ماده۴ اساسنامه مبنی بر شناسایی تغییرات بازار آموزش مهارتها، فناوریها، شایستگی‌ها و شیوه‌های نوین مهارت آموزی در سطح ملی و بین المللی و نیازهای بازار کار فعلی و آتی و مشاغل آینده بوده است. 

عظیمی با اشاره به حضور فعالانه و چشمگیر مدیران و کارشناسان سازمان در مراحل تدوین این سند راهبردی گفت: بر اساس سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در شورای ملی راهبری هوش مصنوعی کشور عضویت دارند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تبیین اهمیت تطابق آموزش‌ها با فناوری روز دنیا و فاصله گرفتن از آموزشهای صرفاً سنتی گفت: با این هدف و رویکرد، در گام نخست اجرایی و مبتنی بر سند ملی هوش مصنوعی، هم اکنون برنامه آموزش فناوری هوش مصنوعی با هدف توانمندسازی ۱۱۷ مربی بخش دولتی در حال اجراست. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر برخورد و حضور فعالانه با موضوع هوش مصنوعی گفت: همزمان با سومین جشنواره ملی مهارت۳۱ کارگاه فناوری هوش مصنوعی در مراکز آموزش فنی و حرفهای دولتی کشور به بهره برداری رسید. وی افزود این کارگاه‌ها مبتنی بر «طرح آموزش فناوریهای نوظهور و مشاغل آینده برای تحول اقتصاد رقومی» بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا