خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۷ مرداد سال ۸۰ | «مجادله» بر سر اجرای احکام حدود در ملاءعام

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 27 مرداد 1380 | 28 جمادی‌الاول 1422 18 آگوست 2001

«برادران رمضانی آمدند؛ یکی معلم است و یکی سپاهی و اهل روستای کردگان منطقه جاسب [از توابع قم] هستند. آن روزی که برای زیارت امامزاده حمزه رفته بودم گفتند، یکی از کسانی‌ که جنازه [امامزاده] را به صورت تازه دیده، معلمی است‌ که در تهران است؛ گفتم، ایشان را دعوت کنند که بیاید. با برادر سپاهی‌اش آمدند. گفتند، برادر کوچک‌ که برای ساخت دیوار مقبره، مشغول‌ کندن پی بوده، به قبر برخورده، کفن را دیده و مادرش را خبر کرده است. جمعی از مردم روستا آمده‌اند و یکی از آنها، با کلنگ جنازه را حرکت داده که معلوم شده، سر از بدن جداست.

گفت، با دست‌های خودش، جنازه را لمس‌ کرده، سالم بوده، ولی پس از آنکه در معرض هوا قرار گرفته، سیاه شده است و کفن هم پوسیده نبوده و برادر سپاهی‌ گفت، از زیرزمینی‌ که مشهود است، 30 نفر از یاران امامزاده در آنجا در فاصله چند متری این قبر، مدفون‌اند، بازدید کرده و دیده که استخوان‌هایی در آنجا وجود دارد و لذا این روستا، معروف به سیارون، به معنی سی‌یار است. هر دو مشکل منزل دارند؛ استمداد کردند.

آقای دکتر [شهاب‌الدین] صدر، [رئیس سابق سازمان نظام پزشکی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] آمد. جزوه‌ای از مواضع‌اش در تبلیغات انتخابات ریاست‌ جمهوری را آورد. از حرکت جامعه به سوی لائیسم، ابراز نگرانی‌ کرد و خواستار اقدام قاطعی از بالا شد.

عصر، جمعی از ورزشکاران کاراته، همراه [آقای آنتونیو اسپینوز] رئیس ‌[کنفدراسیون جهانی] کاراته که اهل اسپانیاست، آمدند. گفت، ایران یکی از سه کشور نیرومند در کاراته است و به خاطر حمایت‌هایی که در گذشته از ورزش‌ کرده‌ام، قدردانی‌ کردند و خواستار ابقای آقای [مصطفی] هاشمی‌طبا، [رئیس سازمان تربیت بدنی] شدند.

مجادله بر سر اجرای احکام حدود و تعزیرات در ملاءعام، ادامه دارد و نیروی انتظامی اعلام کرده که از فردا در خیابان‌ها با مفاسد اجتماعی و مظاهر فرهنگی غرب، برخورد می‌شود و خارجی‌ها، سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند؛ قبلاً در قم اجرا شده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا