خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه‌های مهم برای مراقبت از پوست در آفتاب

پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: با توجه به خطرات ناشی از اشعه نور خورشید ضرورت دارد تا افراد از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کرده و از ضد آفتاب‌ها استفاده کنند.

به گزارش سایت صبح قزوین، «در فصل گرم تابستان مراقبت از پوست شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد چراکه در این فصل، شدت تابش نور خورشید به سطح زمین بیش از هر زمان دیگری است.

با توجه به اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید بر سلامت و زیبایی پوست، متخصصان همواره تاکید دارند تا مراقبت و محافظت از پوست به ویژه در فصل تابستان جدی گرفته شود.

برای کسب آگاهی بیشتر نسبت به آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از عدم مراقبت درست از پوست بدن همچنین راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از تابش شدید نور آفتاب مصاحبه‌ای با دکتر سید حسینی متخصص پوست، مو و زیبایی انجام شده که در ذیل می‌خوانید.

دکتر زهرا سادات سیدحسینی در گفتگو با صبح قزوین، با اشاره به خطرات ناشی از پرتو اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست بدن اظهار کرد: اشعه نور خورشید خطراتی را به همراه دارد و می‌تواند منجر به آسیب‌هایی از قبیل پیری زودرس پوست، ایجاد ضایعات آفتابی، خال‌های پوستی و چین و چروک پوست شود.

او با بیان اینکه اشعه نور خورشید می‌تواند موجب ابتلا به سرطان‌های پوست شود، افزود: انواع سرطان‌های پوست که منشأ اصلی آن تابش شدید نور خورشید به شمار می‌آید به ترتیب از خوش خیم به بدخیم شامل سرطان BCC و SCC و ملانوما است.

پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توجه به خطرات ناشی از اشعه نور خورشید ضرورت دارد تا افراد از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کرده و از ضد آفتاب‌ها استفاده کنند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست

او عنوان کرد: آفتاب سوختگی هم از دیگر مشکلاتی است که بر اثر تابش نور خورشید به پوست‌ بدن به ویژه در مورد افراد دارای پوست سفید ایجاد می‎شود اما آنچه که بیشتر موجب نگرانی افراد می‌شود بروز ضایعات پوستی بدخیم است که البته با استفاده از ضد آفتاب‌ها می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

سیدحسینی با اشاره به نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب‌ها عنوان کرد: در زمینه پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از تابش اشعه خورشید نوع ضد آفتاب‌ها خیلی مطرح نیست و افراد با پوست خشک، چرب و معمولی باید ضد آفتاب‌های مخصوص خود استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: ضد آفتاب‌ها باید محافظت کننده یو وی اِی، یو وی بی و هم نوع مرئی باشد یعنی باید این سه طیف را پوشش دهد که اکثر ضد آفتاب‌های موجود در بازار دارای این ویژگی است.

اوج تابش نور خورشید در ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر

متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه گفت: بهتر است اس پی اف ضد آفتاب‌ها به ویژه در نور آفتاب تابستان و مرداد ماه بالای 50 باشد و هر دو ساعت هم تمدید شود.

او خاطرنشان کرد: از آنجا که اوج تابش نورخورشید از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر است بنابراین بهتر است در این ساعات از فصل تابستان چنانچه ضرورتی ندارد افراد از رفتن به بیرون از منزل اجتناب کنند.

سیدحسینی عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد هنگام خروج از منزل به ویژه در ساعات اوج تابش نور خورشید علاوه بر ضدآفتاب از کلاه نقابدار، دستکش و عینک آفتابی استفاده کنند.

تاثیرات مخرب اشعه نور خورشید منحصر به فصل تابستان نیست

او تاکید کرد: تاثیرات مخرب اشعه نور خورشید فقط منحصر به فصل تابستان نیست بلکه باید در فصل زمستان، پاییز و در هوای ابری هم از ضد آفتاب استفاده شود اما طبیعتا آثار مخرب نور آفتاب در تابستان مضاعف بوده، چراکه درجه و شدت تابش نور خورشید بیشتر است.

پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی در پایان گفت: توصیه می‌شود افراد حتما از ضدآفتاب با اس پی اف بالای 50 در فصل گرم تابستان استفاده کرده و در زمان اوج گرما سعی کنند که بیرون از منزل حضور نداشته باشند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا