خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدام استان‌ها در معرض سوءتغذیه قرار دارند؟

سایت خلیج فارس (بوشهر)، نوشت: «محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: ۸ استان کشور از نظر تغذیه نیاز به توجه بیشتری دارند که شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی است.

درواقع سوءتغذیه همان دریافت کم یا زیاد نوع خاصی از مواد مغذی است که می‌تواند به مشکلات و عوارض جدی از جمله بازماندن از رشد، مشکلات چشمی، دیابت و بیماری‌های قلبی منجر شود.

برخی کارشناسان معتقدند مهم‌ترین عامل سوءتغذیه در بوشهر، در دسترس نبودن غذای سالم به اندازه کافی و توانمندی در تهیه غذای سالم از سوی افراد است درحالی‌که 85 درصد از آب آشامیدنی و بیش از 80درصد مواد غذایی بوشهر از استان‌های دیگر تامین می‌شود که همین مساله استان را درمعرض خطر قرار داده است.

همچنین طبق آمار رسمی، 2300 کودک مبتلا به سوءتغذیه در استان شناسایی شده‌اند که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

بنابر اعلام مسئولان بیشتر کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا سکونت دارند که توسط شبکه بهداشت هر شهرستان شناسایی و برای حمایت از آنها، سبدهای غذایی شامل حبوبات، غلات، لبنیات و پروتئین در دوره‌های زمانی معین توزیع می‌شود.»

کدام استان‌ها در معرض سوءتغذیه قرار دارند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا