خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار کرمان: آب خلیج فارس به‌ زودی به کرمان می‌رسد

استاندار کرمان در خصوص انتقال آب خلیج فارس به کرمان گفت: آب به رفسنجان رسیده و با حل مشکلات، کار در حال پیشرفت است و به زودی به کرمان هم می‌رسد.

به گزارش گفتارنو (کرمان)، محمدمهدی فداکار در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، اظهارداشت: عدم اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان مشکلات مالی و گاها برخی اختلافات بود.

او با بیان این که توسعه نامتوازن استان به دلیل ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در شمال جنوبی استان متفاوت است، گفت: استان کرمان ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد و این ظرفیت‌ها در حال حاضر در جنوب بسیار مشهود است.

او ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و معدنی به استان کمک می‌کنند که بخشی از آن مربوط به قانون است و بخشی مسئولیت‌های اجتماعی است که بر عهده دارند.

فداکار اظهار داشت: عدم اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان مشکلات مالی و گاهی برخی اختلافات بود ضمن این که شرکت‌های صنعتی متعهد بودند که ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص دهند که این شرکت‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردند و گفتند مابقی تعهدشان در اجرای خطوط انتقال انجام گرفته به همین دلیل این طرح مدتی معطل ماند اما در اکنون در حال اجرا است.

استاندار کرمان در خصوص انتقال آب خلیج فارس به استان تصریح کرد: آب به رفسنجان رسیده و با حل مشکلات، کار در حال پیشرفت است و به زودی به کرمان هم می‌رسد.

او به خشکسالی‌های اخیر در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل کم‌آبی سطح ایستابی سفره‌های زیرزمین استان افت زیادی کرده است.

او افزود: اکثر قطعی‌های آب در سطح شهر، به خاطر قطعی نیست بلکه با افت فشار مواجه هستیم.

استاندار کرمان به حوزه معادن اشاره کرد و بیان داشت: معادن صاحب دارند و دارای سهامدار هستند و سود آنها متعلق به سهامداران آن است ۳۹ میلیون سهام‌دار سود سهام عدالت، از سهامداران شرکت ملی مس هستند و آنچه که از مس به استان رسیده ایجاد شغل، مسئولیت‌های اجتماعی و… است.

استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که علت روند کند عملیات اجرایی بیمارستان عنبرآباد و جیرفت چیست، گفت: اجرای پروژه‌های بیمارستان‌های جیرفت و عنبرآباد سال‌ها معطل مانده و به دلیل تغییر و اضافه شدن ساختار و افزایش جمعیت و نیاز به بیمارستان این پروژه‌ها اکنون در حال اجرا هستند ضمن این که ما منکر کمبود در حوزه بهداشت و درمان در جنوب استان نیستیم.

فداکار در بخشی از سخنان خود با بیان این که موافق انتقال آب هلیل رود نبودم و آب سد شهیدان امیرتیموری برای شهر رابر و مس درآلو باید اختصاص یابد گفت: قرار بود آب مس درآلو از خط انتقال آب خلیج فارس از سمت شهرستان رفسنجان، بردسیر به درآلو و رابر بیاید و این خط به صنایع بین راهی، آب را بفروشد اما این اتفاق نیفتاد.

او افزود: آب سد شهیدان امیرتیموری تنها برای رابر است و این که این آب به شهرستان دیگری انتقال پیدا می‌کند صحت ندارد.

استاندار کرمان به قاچاق سوخت اشاره کرد و یادآور شد: ارزان بودن سوخت یکی از دلایل قاچاق آن است و سود سرشاری نصیب قاچاقچیان می‌کند به همین دلیل برخی به آن روی آورده‌اند ضمن این که اقداماتی در جهت کنترل قاچاق سوخت در حال انجام است.

فداکار در خصوص قطع برق خاطرنشان ساخت: به دلیل مشکلی که شرکت‌های توزیع برق اتفاق افتاده این مشکلات به وجود آمده ما بارها به اداره برق گفتیم شرکت‌های توزیع برق باید از قبل قطعی برق را به مردم اطلاع رسانی کنند.

او در خصوص واگذاری شرکت زغالسنگ استان کرمان به شرکت صدر تامین تصریح کرد: متاسفانه صندوق فولاد به دلایل غیرمنطقی کارشکنی کرده و گرفتاری‌هایی برای استان ایجاد شده اما در حال رفع این مشکل هستیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: در بحث سرطان در استان با کمک مؤسساتی دولتی و غیردولتی همچون یاس در تشخیص و درمان سرمایه‌گذاری خوبی انجام گرفته که به روز هستند در حال حاضر تجهیزات بسیار خوبی وارد شده در حال حاضر یکی از تجهیزات در بیمارستان شفا است.

او افزود: پنج دانشگاه علوم پزشکی استان نیروهای خوبی در این حوزه تربیت کرده‌اند. یکی از خیریه‌ها ظرفیت‌های خوبی را آماده کرده و در اختیار دانشگاه و چرخه آموزشی قرار داده است.

او در پاسخ به ساماندهی میدان اول هفت باغ اظهار داشت: میدان اول هفت باغ دارای دو صاحب است ۵۰ درصد مالکیت آن در دست شهرداری و ۵۰ درصد در دست عمران است در دوره قبلی شورای شهر روی آن کار شد، برای آن پروژه‌ای تعریف شده و به دنبال آن هستیم تا در این دوره از شورا به جمع بندی نهایی برسیم.

استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود در پاسخ به حضور خبرنگاران خانم در ورزشگاه‌ها بیان کرد: هماهنگی لازم با ورزشگاه‌های استان برای حضور خبرنگاران خانم انجام خواهد شد.

فداکار به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: امسال در هفته دولت در سه حوزه صنعتی، کشاورزی و گردشگری حدود ۱۵۶ پروژه در بخش خصوصی داریم که با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان آماده افتتاح می‌باشند که از این تعداد سه پروژه آن که شاخص ملی هستند و با اعتبار بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با اشاره به این که ۸۰۵ پروژه با اعتبار بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی در این ایام بهره‌بردرای یا کلنگ زنی می‌شوند گفت: از این تعداد شاهد افتتاح ۴۳۷ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود ضمن این که ۷۱ پروژه دیگر با اعتبار یک هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استاندار کرمان یادآور شد: در بخش طرح‌های دولتی، ۳۲۷ پروژه با ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان متعلق به دستگاه‌های اجرایی، ۹۸ پروژه با اعتبار ۵۰۴ میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸۳ پروژه با ۶۳ میلیارد تومان مربوط به دهیاری‌ها است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا