خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 7 شهریور سال ۸۰ | کمک ایتالیا برای نیروگاه کرمان

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 7 شهریور 1380 | 9 جمادی‌الثانی 1422 29 آگوست 2001

«ساعت هفت صبح، برای افتتاح کنگره بزرگداشت بیستمین سالگرد دکتر [محمدجواد] باهنر، از فرودگاه تهران به سوی‌کرمان پرواز کردیم. عفت و فاطی همراه بودند. با استقبال مسئولان استان در فرودگاه و مصاحبه کوتاه، به محل‌کنگره در مصلای کرمان رفتیم. تا ساعت دوازده ماندم و پس از سخنرانی[2] طولانی که مستقیماً و به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شد، به محل منزل مسکونی شهید باهنر در محله شهر رفتیم. آن را بازسازی کرده‌اند و به صورت [خانه] موزه آثار شهید باهنر درآورده‌اند؛ افتتاح شد و از آثار بازدید کردیم. مصاحبه‌ کوتاهی نمودم.[3] 150 میلیون تومان هزینه شده است.

به میهمانخانه استانداری رفتیم. معمولاً در سفرها، اینجا اقامت می‌کردیم. پس از ناهار و استراحت و دیدن گزارش‌ها، برای افتتاح مجموعه فرهنگی شهید باهنر، جنب مصلا و موزه دفاع مقدس، با کتابخانه و مرکز آموزش قرآن رفتیم. دو هزار و 500 مترمربع افتتاح شد و پس از استماع گزارش توسط مهندس [ثمره] هاشمی و دکتر ناصر [باهنر] – خواهرزاده و فرزند شهید باهنر- صحبت کوتاهی‌کردم.[4] سپس با استاندار و آقای حسین مرعشی، [نماینده کرمان]، بازدید عبوری از طرح هفت باغ و هفت آسمان[5]، در مسیر کرمان به ماهان کردیم. اتوبان آن ساخته شده و ادامه دارد.

به سوی رفسنجان حرکت‌ کردیم. بعد از باغین، به نیروگاه بزرگ کرمان رفتیم. آقای مهندس [مهدی] پازوکی، معاون وزیر [نیرو]، در جمع مدیران گزارش داد. من هم تشویق‌شان کردم. از نیروگاه بازدید کردیم؛ دو واحد آن تکمیل شده که در مدار است و شش واحد دیگر در حال ساخت است و بناست در نهایت به صورت سیکل ترکیبی درآید. از ایتالیا گرفته‌ایم. وامی هم بانک اسلامی داده، ولی قسمت اعظم اعتبار را ایتالیا داده است.

مغرب به سوی رفسنجان حرکت‌ کردیم. ساعت نُه شب رسیدیم. یکسره به مجموعه فرهنگی ورزشی، خدماتی رفسنجان و مرکز اسناد، کتابخانه و موزه رئیس‌جمهور رفتیم. جمعیت زیادی بودند. از دیدن مردم خوشحال شدم. از تأسیس این مرکز تشکر کردند. بعد از نماز، از بخش‌های مختلف موزه بازدید کردم. با چیدن اکثر هدایای زمان ریاست‌ جمهوری و ریاست مجلس و آثار دیگر فرهنگی و نمونه‌هایی از دفاع [و شهدای رفسنجان] و سازندگی و تاریخ معاصر [و رفسنجان‌شناسی]، موزه جالبی شده است. از بخش تجاری و ورزشی [و پارک و دریاچه] هم بازدید کردم.[6]

سپس از مسجد جدید حاج‌ شریف بازدید کردم. شام به منزل آشیخ محمد [هاشمیان] رفتیم. بستگان جمع بودند و تا دیروقت به‌گفت‌وگو و دیدنی‌ گذشت. شب، روی پشت‌بام خوابیدم. شب‌های مناطق کویری مطبوع است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا