خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری خواستار انحلال ناتو شد

تشکل جهانی “WFTU” در آستانه روز جهانی اقدام کارگری برای صلح بیانیه‌ای در حمایت از صلح و آتش بس در همه نقاط جهان صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) در آستانه روز جهانی اقدام کارگری برای صلح «مصادف با ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور)، همزمان با سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم، بیانیه‌ای صادر کرده است. 

در این بیانیه آمده است: حمله آلمان نازی به لهستان، و مقاومت اتحادیه‌های کارگری علیه شروع جنگ مقابل هم نوعان لهستانی خود، به‌عنوان روز جهانی اقدام کارگری برای جلوگیری از جنگ شناخته می‌شود. ما از کارگران و اتحادیه‌های کارگری طبقاتی در سراسر جهان می‌خواهیم که در این روز، درگیری‌های امپریالیستی و ابرقدرت‌های ظالم در سراسر جهان را محکوم کنند. 

جنبش بین‌المللی کارگری آرایش جنگی ناتو را محکوم می‌کند. ناتو با افزایش ۱۲ درصدی بودجه نظامی برای سال ۲۰۲۴، کاملا وارد آرایش و آمادگی جنگی شده و این برای جهانیان مخرب خواهد بود. 

گرایش چندساله اخیر کشورهای عضو ناتو به «اقتصاد جنگی» موضوعی هشدار برانگیز است. هزینه‌های نظامی در کشورهای اروپایی و کانادا در سال ۲۰۲۱ به تنهایی ۱۸ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، ۲۳ کشور عضو ناتو بیش از ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری به هزینه‌های نظامی اختصاص می‌دهند. روند مشابهی از افزایش سرسام‌آور بودجه‌های نظامی در سایر دولت‌ها و ائتلاف‌ها نیز ثبت شده است. این مخارج تقابل‌ها را تشدید و خطر یک درگیری گسترده امپریالیستی با پیامدهای وخیم را افزایش می‌دهد. 

این افزایش هزینه‌ها باری بر دوش کارگرانی است که به طور مداوم تأثیر افزایش قیمت‌ها، تورم و سیاست‌های ریاضتی بلندمدت کمر خم کرده‌اند. در حالی که محرومیت‌ها، تبعیض‌ها، تحریم‌ها و فشارهای اعمال شده توسط ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف بر استانداردهای زندگی خانواده‌های کم درآمد، کارگران، کشاورزان کوچک فقیر و به‌طور کلی اقشار فرودست تأثیر می‌گذارد. 

ما خواستار احترام کامل به حاکمیت، استقلال و حق انتخاب خود هستیم. منابع مالی باید برای رفع نیازهای روزمره مردم و طبقه کارگر کشورها بکار رود. این منابع نباید به جنگ و خونریزی اختصاص یابد. کارگران، نباید قربانی رقابت‌های بین قدرت‌های سرمایه‌داری برای کنترل ژئوپلیتیک، تسلط بر منابع اقتصادی و سودآوری انحصارگران شوند. 

«WFTU» مبارزه قاطع خود برای صلح جهانی خود را دوچندان خواهد کرد و درگیری‌های مسلحانه امپریالیستی را در سطح جهانی به شدت محکوم می‌کند و خواهان آتش بس فوری و پایان جنگ در اوکراین، یمن، سودان، فلسطین و همه مناطق جنگ زده در جهان است. 

خاورمیانه به شکل گسترده‌تر درگیر انواع نسل کشی، پاکسازی قومی و جنایات است که توسط قدرت‌های جهانی حمایت می‌شود. نسل کشی اسرائیل در فلسطین را با تحمل و حمایت تحریک‌آمیز ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدان آن‌ها محکوم می‌کنیم. ما خواهان پایان فوری و بدون قید و شرط تمامی حملات و حملات نظامی کشور جنایتکار اسرائیل، اجرای تعهدات حقوقی بین المللی آن در سرزمین فلسطین اشغالی و رسیدگی فوری به شرایط تهدیدکننده زندگی فلسطینی‌ها هستیم. 

ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که پیش شرط حیاتی برای تامین و تحکیم صلح در خاورمیانه، پایان فوری اشغالگری اسرائیل و شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی، تضمین حق بازگشت آوارگان و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در منطقه است. 

WFTU از کارگران سراسر جهان، اتحادیه‌های کارگری مبارز می‌خواهد که فعالانه در روز اقدام بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری برای صلح، به سازماندهی فعالیت‌های ستیزه‌جویانه برای افزایش بی‌وقفه هزینه‌های نظامی و درگیری‌های امپریالیستی اعتراض کنند. درخواست انحلال ناتو و همه ائتلاف‌های نظامی، لغو کامل سلاح‌های هسته‌ای، احترام به استقلال و حاکمیت همه دولت‌ها و انتشار پیام بین‌المللی دوستی و مبارزه طبقاتی برای صلح پایدار، برای جهانی عاری از امپریالیسم، باید درخواست هر تشکل کارگری آزادی‌خواه و عدالتجویی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا