خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موج جدید تعلیق در دانشگاه گیلان!

بنا بر گفته‌های یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه گیلان، از زمان استقرار دولت جدید تا مهر ۱۴۰۳، احکام انضباطی عجیب و غیر قابل انتظاری در دانشگاه گیلان صادر شده است.

این فعال دانشجویی وضع دانشگاه گیلان و روند بررسی پرونده‌های انضباطی حد فاصل استقرار دولت تا کنون را شبیه به ایام ۱۴۰۱ ارزیابی می‌کند و در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

«با استقرار دولت جدید امید آن می‌رفت که مشی دانشگاه گیلان در خصوص دانشجویان تعلیقی‌‌ و اخراجی تغییر کند اما علی‌رغم وعده و دستور صریح رییس جمهور و وزیر علوم، فضای دانشگاه گیلان بیش از پیش بسته تر شد.

در اکثر احضار‌ها که تعدادشان هم کم نیست، حتی ظاهر و تشریفات قانونی حفظ نشده است. نه خبری از نامه و پیامک است و نه چیز مشابهی! تلفن کوتاهی و دعوت به دفتر کارشناس کمیته انضباطی!
همچنین بر خلاف شیوه نامه انضباطی، کارشناس انضباطی، حتی از دادن مهلت قانونی تنظیم دفاعیه، آگاهی دانشجو از مستندات دال بر تخلف خویش و هویت شاکی امتناع می‌کند که نقض صریح اصل ۱۲ یعنی اصل شفافیت و اصل ۱۴ یعنی اصل حق بر رسیدگی منصفانه‌ است.»

به گزارش انصاف نیوز، در مواردی که دانشجویان دانشگاه گیلان اعلام کرده‌اند، موضوعاتی دست مایه احضارشان به کمیته انضباطی شده است که هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارد و یا مطلبی که در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی خود گذاشته‌اند یا بازنشر کرده‌اند، موضوع این احضارهاست.

همچنین این دانشجویان گفتند: طبق ادعای کارشناس کمیته انضباطی، در چند مورد جلسات بدوی، بدون حضور دبیر کمیته انضباطی و با اصرار رییس کمیته انضباطی یعنی معاون دانشجویی دانشگاه برگزار شده.

مشخص نیست که هدف از این اقدامات در زمانی که رییس جمهور صریحاً دستور بازگشت دانشجویان تعلیقی و اخراجی را داده‌اند، چیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا