خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۲۴ مهر سال ۸۰ | علت «تخلیه» مجلس آمریکا

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 24 مهر 1380 | 28 رجب 1422 16 اکتبر 2001

«تیمسار [احمد] دادبین، [فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش] آمد. پیشنهاد داشت که علیه طالبان وارد عمل شویم و معتقد است که ابتکار عمل دست آمریکاست؛ با توجه به ثروت و نیروی انسانی و تکنولوژی. اشکالات پیشنهادش را توضیح دادم. گفت، اکثر فرماندهان نیروهای مسلح با تُندروی در این مسأله موافق نیستند.

آقای [علی] فتح‌الله‌زاده، مدیر باشگاه استقلال آمد. پیشنهاد نمود از عشق جوانان به ورزش، برای امور سیاسی بیشتر استفاده شود. آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت] آمد. گفت، برای بردن پیام آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور] و طلب همکاری سعودی برای حفظ قیمت نفت، عازم عربستان است و معتقد است که چون روسیه و بعضی دیگر از نفتی‌های غیر اوپکی سوءاستفاده می‌کنند و صادرات‌شان را بالا می‌برند، عربستان حاضر نیست که بیش از این از تولید بکاهد و لابد آمریکا هم روی آن فشار دارد. گفتم، باید روی روسیه هم فشار آورد که تولید را کم کند. از [سازمان] بازرسی کل کشور و دادگستری، به خاطر پرونده‌ای که در ارتباط با [شرکت] پتروپارس ساخته‌اند، شکایت کرد و گفت، اگر برای او قرار صادرکنند، حاضر نیست وثیقه بدهد و به زندان خواهد رفت.

عصر دکتر [احد] میلانی‌نیا، نتیجه آزمایش‌های [خون] را آورد که خوب و رضایت‌بخش است. آقای [محسن] رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. احتمال خطر درگیری با آمریکا را مطرح کرد و پیشنهاد داد که مرکزیت منسجم برای اداره کشور به وجود آید و مانع تفرقه‌انگیزی‌های جاری شود.

نگرانی غربی‌ها از باکتری سیاه زخم اوج گرفته و مجلس آمریکا را برای بررسی تخلیه کرده‌اند. بمباران‌ها در افغانستان ادامه دارد. اسراییل دو نفر از سران مجاهدان فلسطین را ترور کرده و گفته می‌شود که توافقی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین، در حال تکوین است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا