خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میان‌خطوط یک ادعا درباره‌ی پیجرها و تکذیب آن

محمد توکلی، انصاف نیوز: روز گذشته مسعود اسداللهی در شبکه‌ی خبر سیما از نقش یک شرکت ایرانی در ماجرای پیجرهای منفجرشده‌ی حزب‌الله لبنان گفت و ساعتی پس از بیان این روایت تازه، صداوسیما و خبرگزاری فارس آن را تکذیب کردند.

آقای اسداللهی از کارشناسان مورد اعتماد نظام بوده است که سال‌هاست به‌عنوان کارشناس ثابت مسائل منطقه در برنامه‌های مختلف صداوسیما حضور داشته و روایت رسمی و مورد تایید جریان رسمی را از تحولات خاورمیانه به مخاطبان عرضه می‌کند.

او چند روز پس از عملیات هفت اکتبر در گفت‌وگویی تفصیلی با پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخته بود و در این گفت‌وگو سخنان رهبری در این باره را تبیین کرد.

خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که مسعود اسداللهی سابقه‌ی فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشته و برخی از او با عنوان یکی از سخنگویان غیررسمی نیروی قدس این نهاد نظامی یاد می‌کنند.

این سوابق اسداللهی نشانگر روابط نزدیک او با نهادهای قدرت است و در نتیجه نمی‌توان اظهارات او را صرفاً به اظهارنظر یک تحلیلگر تقلیل داد.

بنا بر ادعایی که در شبکه‌ی خبر سیما از سوی اسداللهی مطرح شده یک شرکت ایرانی واسطه‌ی خرید پیجرها برای حزب الله لبنان بوده است. پیجرهایی که چندی قبل به شکل هم‌زمان منفجر شده و هزاران نفر را در لبنان مجروح کرد.

آقای اسداللهی در ادامه مدعی شده که این پیجرها بدون اینکه به لحاظ حفاظتی مورد بررسی نهادهای ذیربط قرار بگیرد به حزب الله لبنان تحویل داده شده بود.

ساعتی پس از بیان این روایت تازه از ماجرای پیجرها، صداوسیما اعلام کرد بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از نهادهای ذیربط این اظهارات قابل تایید نیست.

خبرگزاری فارس، از رسانه‌های وابسته به سپاه، نیز در گفت‌وگو با یک کارشناس مسائل منطقه به تکذیب اظهارات مسعود اسداللهی پرداخته است.

میان‌خطوط ادعای مطرح‌شده از سوی آن کارشناس مورد تایید جریان رسمی و تکذیب سریع آن از سوی رسانه‌های رسمی کشور می‌تواند نشانگر اختلاف نظر میان نهادهای ذیربط درباره‌ی این موضوع باشد.

اختلاف نظری که می‌تواند درباره‌ی اصل موضوع و یا زمان بیان و یا نحوه‌ی بیان آن باشد.

ممکن است بخشی از یک یا چند نهاد مرتبط بر این باور باشند که در مورد پرونده‌ی پیجرها خطایی رخ داده و بخش‌هایی دیگر که انتقاد به آنها وارد شده چنین نقدی را مردود بدانند.

بیان آن ادعا و تکذیب پس از آن می‌تواند دو صدای مختلف از یک نهاد واحد باشد؛ اختلاف نظری کارشناسی و طبیعی که ممکن است در هر موضوعی و در هر حوزه‌ای رخ دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا