خرید تور تابستان

بهترین راه سفر از تهران تا اصفهان

رپورتاژآگهی

پس از اینکه تصمیم گرفتیم به سفر برویم، مهم‌ترین موضوعی که باید راجع به آن تصمیم بگیریم نحوه و مسیر سفر است. برای رسیدن به مقصد راه‌های متفاوتی وجود دارد که بعد از بررسی آنها می‌توان با توجه به شرایط بهترین راه را انتخاب کرد. شهر اصفهان ارتباط بسیاری با پایتخت دارد و مسیر این دو شهر، جزو شلوغ‌ترین مسیرهای مسافرتی مسافرتی در ایران محسوب می‌شود.

راه‌های متعددی مانند قطار، اتوبوس و… برای طی کردن مسیر اصفهان تا تهران وجود دارد که بهترین آن‌ها را می‌توان اتوبوس دانست. البته این انتخاب وابسته به شرایط متفاوتی از جمله سلیقه، هدف از سفر و میزان بودجه است. چنانچه از آن دسته افرادی باشید که مشاهده زیبایی‌هایی مسیر برایشان لذت‌بخش است، بدون شک بلیط اتوبوس را برای رفتن به این شهر انتخاب می‌کنید.

روش های سفر از تهران به اصفهان

برای سفر از تهران به اصفهان می‌توانید به صورت زمینی یا هوایی به مقصد خود برسید. اگر مسیر زمینی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از خودرو شخصی، اتوبوس یا قطار استفاده کنید. مسافت تهران تا اصفهان در روش‌های مختلف، متفاوت است. این مسافت با خودرو شخصی حدود 431 الی 449 کیلومتر، با قطار 410 کیلومتر و با هواپیما 338 کیلومتر است؛ در مجموع می‌توان گفت طولانی‌ترین مسافت مربوط به سفر با قطار و سریع‌ترین مسیر متعلق به هواپیما است.

سفر به اصفهان با خودرو شخصی

یک انتخاب خاطره انگیز برای سفر به اصفهان، استفاده از خودرو شخصی جهت رسیدن به مقصد است. این روش به شما امکان توقف‌های بین راهی و استراحت در مسیر را می‌دهد. سفر با خودرو شخصی می‌تواند بسیار به یادماندنی باشد. شما علاوه بر دیدن مقصدتان این شانس را دارید که از شهرهای مسیر هم دیدن می‌کنید. از طریق سه مسیر می‌توانید از تهران به اصفهان بروید.

در مسیر اول شما از شهرهای قم، سلفچگان، دلیجان و استان مرکزی (اراک) عبور می‌کنید. این جاده‌ها بدون عوارضی است. مسافت تهران تا اصفهان در این مسیر ۴۴۳ کیلومتر است که می‌توانید آن را در حدود ۵ ساعت و نیم طی کنید. اگر بلیط اتوبوس این شهر را تهیه کنید نیز از همین مسیر عبور خواهید کرد.

دومین مسیر پیشنهادی برای رسیدن به اصفهان مسیر اسلامشهر، قم و کاشان است. این مسیر با مسافت ۴۳۹ کیلومتر از تهران تا اصفهان است و می‌توانید بعد از مدت زمان ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه به مقصد برسید. این مسیر دارای عوارضی بوده و باید برای عبور از آن هزینه‌ بپردازید. شما می‌وانید در طی سفر از این جاده در کنار مجتمع‌های گردشگری و امکانات رفاهی مناسبی تعبیه شده است، توقف کنید. این مکان‌ها فرصت استراحت و صرف غذا را به مسافران می‌دهند و اغلب از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مسیر پیشنهادی سوم برای رسیدن به اصفهان حرکت از سمت اتوبان کرج به ساوه است. در این مسیر از شهرهای سلفچگان، میمه و… می‌گذرید. در این جاده مسافت تهران تا اصفهان، ۴۳۱ کیلومتر است و مدت زمان رسیدن به مقصد حدود ۵ ساعت برآورد می‌شود. این مسیر نیز مانند مسیر دوم دارای عوارضی است.

انتخاب مسیر کاملا به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اگر تمایل به دیدن شهرهای مسیر دارید، توصیه می‌کنیم مسیری را انتخاب کنید که تا به حال شهرهای آن را ندیده‌اید. اگر برای اولین بار با خودرو شخصی به اصفهان می‌روید پیشنهاد می‌کنیم در طول مسیر از GPS استفاده کنید یا پس از عبور از هر شهر آدرس را از افراد بومی بپرسید تا در مسیر با مشکل مواجه نشوید.

سفر به اصفهان با اتوبوس

از میان سه مسیر معرفی شده برای رسیدن به اصفهان از تهران، مسیر دوم بهترین مسیر زمینی است که اغلب اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی آن را انتخاب می‌کنند. این مسیر نسبت به سایر مسیرها مسافت کمتری دارد. وضعیت آسفالت آن و جاده مطلوب‌تر است و از لحاظ خدمات رفاهی دارای شرایط مناسب‌تری است.

رایج‌ترین مسیر اتوبوس‌های تهران به اصفهان، مسیر تهران-قم-کاشان-اصفهان است. این اتوبوس‌ها پس از طی اتوبان تهران-قم، از طریق اتوبان قم-کاشان به مقصد نهایی خود می‌رسند و در طول مسیر از شهرهای تاریخی قم و کاشان عبور می‌کنند. طول تقریبی این مسیر با بلیط اتوبوس اصفهان تهران حدود 443 کیلومتر است.

مدت زمان این سفر جاده‌ای حدودا ۶ ساعت است که به طور متوسط یک الی دو بار هم توقف در طی مسیر، به منظور استراحت و صرف غذا خواهید داشت. اگر در طی سال چندین بار به اصفهان می‌روید و هزینه این سفر‌ها برایتان دارای اهمیت است، اتوبوس یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شماست. با خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان می‌توانید با هزینه کم، به صورت ایمن و بدون خستگی رانندگی از این شهر زیبا دیدن کنید.

سفر به اصفهان با قطار

اگر به دنبال یک سفر راحت و مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از قطار است. به دلیل طرفداران بسیار زیاد سفر با قطار باید بدانید که اگر تصمیم به سفر با قطار را دارید، بهتر است بلیط خود را از چند روز جلوتر رزرو کنید. فاصله بین این دو شهر حدود ۴۱۰ کیلومتر است. قطار این مسافت را در حدود ۷ الی ۹ ساعت طی می‌کند.

سفر به اصفهان با هواپیما

در ‌صورتی که تمایل دارید به سرعت به مقصدتان برسید یا علاقه‌ای به سفرهای جاده‌ای ندارید، هواپیما یک گزینه ایده‌آل برای شماست. با هواپیما شما کمتر از ۱ ساعت با مقصد خواهید فاصله خواهید داشت. توجه کنید که سفر هوایی گران‌ترین روش برای رسیدن به مقصدتان است.

سخن پایانی

سفر به اصفهان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. با توجه به سلیقه و بودجه خود، می‌توانید یکی از روش‌های اتوبوس، هواپیما، قطار و خودروی شخصی را انتخاب کنید. فراموش نکنید که اصفهان با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود همچون میدان نقش جهان، پل خواجو و کاخ عالی قاپو، انتظار شما را می‌کشد. اگر تمایل دارید سفری کم هزینه داشته باشید، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای این سفر است. در این فصول رزرو بلیط اتوبوس و هتل به راحتی امکان‌پذیر است. امکان رزرو هتل‌های لوکس با قیمت‌هایی استثنایی در فصل زمستان و پاییز فراهم است. بهترین راه رزرو بلیط اتوبوس برای سفر به اصفهان نیز سایت اسنپ تریپ است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن را انجام دهید. همچنین مانند مترو تهران شما میتوانید برای جابجایی در اصفهان از متروی این شهر نیز استفاده کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا