خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای هدیه سفارت ایران به شخصیتهای سیاسی هلند چه بود؟

درپی نشر ویدیویی در فضای مجازی که در آن یکی از شخصیت‌های سیاسی و حزبی هلند مقابل دوربین هدایای سفارت ایران به مناسبت کریسمس را دور می‌اندازد، سفارت جمهوری اسلامی در لاهه اعلام کرد که با پيگيري سفارت، وزارت امورخارجه‌ی هلند از این اقدام ناآگاهانه‌ی این چهره‌ی حزبی هلند ابراز تاسف نموده است.

به گزارش مردم سالاری آنلاین یکی از شخصیت‌های سیاسی دریافت کننده‌ی هدیه از سفارت ایران در هلند مدعی شده بود این هدیه فقط برای مردان ارسال شده و در اعتراض به این موضوع، هدیه‌ی سفارت ایران را در مقابل دوربین تلویزیون، به دور انداخته است. اما واقعیت ماجرا چیست؟

کانال تلویزیونی که این جریان را پخش کرد (POW) به زرد و جنجالی بودن در هلند اشتهار دارد و تقریبا همه‌ی خبرها و برنامه هایش حاشیه ای و تخریبی است. این رسانه زرد برای سوژه یابی هم سراغ همه نوع فرد و موضوعی می رود. از سوی دیگر، در پی پیگیری مردم سالاری آنلاین سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه اعلام کرد :

سفارت بنا بر سنت هرساله در آستانه‌ی سال نو میلادی کارت تبریک و هدیه‌ی کوچکی از سوغات ایرانی را برای مقامات رسمی و شخصیت‌های هلندی ارسال می‌نماید. امسال فهرست دریافت کنندگان تبریک افرایش یافت و برای چهره‌های احزاب در پارلمان نیز تبریک سال نو فرستاده شد. متاسفانه این فرد بدون تحقیق و با ذهنیت ناقص و منفی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شده تبریک سفارت تنها برای مردان ارسال گردیده در حالیکه واقعیت آن است که تبریک سال نو برای مقامات و شخصیتها فارغ از جنسیت آنها ارسال شده و تعداد زیادی از بانوان جزو دریافت کنندگان پیام تبریک سفیر ایران بوده‌اند. با پيگيري سفارت، وزارت امورخارجه‌ی هلند از این اقدام ناآگاهانه‌ی این چهره‌ی حزبی هلند ابراز تاسف نموده است. بسياري از ايرانيان مقيم هلند نيز در تماس با سفارت اين اقدام را تقبيح نموده و خواهان عذرخواهی اين فرد شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا