خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا ایسنا از طرح ترافیک جدید حمایت می‌کند؟

در پی انتشار خبرهایی درباره‌ی حضور «محسن پور سیدآقایی»، معاون حمل و نقل ترافیک، در ایسنا، یک کانال تلگرامی با نام «باشگاه روزنامه‌نگاران ایران»، مدعی شد که حضور وی «این شائبه را ایجاد کرده که آیا نسبت فامیلی مدیر ایسنا و پورسیدآقایی، در حذف سوالات انتقادی تاثیرگذار بوده یا نه؟». «علی متقیان» مدیرعامل خبرگزاری ایسنا این ادعا را رد کرده و درباره‌ی آن توضیحاتی داد.

متقیان، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی حضور پورسیدآقایی در ایسنا و برخی شائبه‌ها در این مورد گفت: دعوت ایسنا از ایشان براساس روال کاری ایسنا جهت تشریح برنامه‌های معاونت ترافیک شهرداری به ویژه طرح ترافیک جدید بوده است. کما اینکه در سایر رسانه‌ها نیز حضور پیدا کرده و به تشریح برنامه‌های خود پرداخته است.

وی درباره‌ی شائبه‌ی عدم طرح سوالات انتقادی از معاون ترافیک شهرداری تهران در ایسنا گفت: از کسانی که ادعای کار خبری حرفه ای دارند، تعجب می کنم در حالی که در نشست حضور نداشتند اینگونه بدون سند و مدرک قضاوت می‌کنند، در حالی که یکی از اصول اولیه‌ی روزنامه نگاری عینیت است. این دعوت به اصرار تحریریه‌ی ایسنا و با هدف شفاف‌سازی و طرح سوالات چالشی انجام شد و طی آن تقریبا بسیاری از خبرنگاران و اعضای تحریریه به شیوه‌های متفاوت و حتی خارج از نشست خبری سوالات و پرسش‌های خود و انتقادات و اعتراضات خود درباره‌ی طرح جدید ترافیک را مطرح کردند و همین مساله نیز موجب طولانی شدن نشست و بازدید شد. چنانچه در پایان این دیدار 7 ساعته، بسیاری از پاسخ‌های آقای پورسیدآقایی قانع شدند و عده‌ای نیز قانع نشدند که طبیعت کار نیز اینگونه است.

متقیان با اشاره به همکاران خبری خود در رسانه‌ها اظهار کرد: اهالی رسانه در صورتی که بپذیرند این طرح برای شهروندان تهرانی امتیاز دارد ایثارگرانه از منافع خویش گذشته و از آن دفاع کنند تا مقدمه‌ای باشد برای حذف رانت‌های احتمالی در جامعه. آن‌چه از رسانه‌ها و صاحبان قلم و روشنگران جامعه انتظار می‌رود احقاق حق و ودفاع از عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا