خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر

/گفت‌وگوی دبیر جشنواره با انصاف نیوز/

امسال نهمین جشنواره دانشجویی مونولوگ دانشگاه هنر با همکاری انجمن‌های علمی با حضور 16 اثر در بخش صحنه برگزار می‌شود.

«پدرام معصومی»، دبیر این دوره از جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره رویکرد این دوره از جشنواره گفت: رویکرد ما امسال اینطور بود که کارها باید اختصاصی باشد؛ یعنی نه جای دیگری اجرا رفته باشد نه متن‌ها چاپ‌شده باشند. تفاوتی که امسال با سال گذشته دارد این است که بخش صحنه به دو بخش مونولوگ اجرا و مونولوگ متعارف تقسیم‌شده است. امسال بخش مونولوگ اجرا را به جشنواره اضافه کردیم تا به سمت تئاتر ایده محور برویم.

وی درباره انتخاب داوران نیز گفت: یکی از معیارهای ما برای انتخاب داوران این بود که داوران جوان باشند و از اساتید دانشگاهی باشند. خواستیم به ترکیبی از داوری برسیم که هم داور باتجربه داشته باشیم و هم اندیشه نو.

معصومی درباره تعداد آثار ارسالی افزود: در بخش مونولوگ اجرا از میان 45 اثر ارسالی 14 اثر به مرحله بازبینی رسیدند که 4 اثر به مرحله نهایی جشنواره رسیدند. در بخش مونولوگ متعارف هم از میان 130 اثر 45 اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند که از آن‌ها 12 اثر به مرحله اصلی مسابقه راه پیدا کرند. دو اثر هم از شهرستان داشتیم از دامغان و بروجرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته بخشی داشتیم به نام بداهه که بخش پرطرفداری هم هست. در این بخش بیشتر بر روی توانایی بداهه‌پردازی بازیگر تمرکز می‌کنیم. روز هفتم اسفند این بخش برگزار می‌شود. در آن روز کسانی که ثبت‌نام کردند وارد می‌شوند و داوران به آن‌ها یا کلمه یا موقعیتی را می‌دهند که آن‌ها 30 ثانیه زمان برای فکر کردن دارند و یک دقیقه زمان اجرای آن کلمه یا موقعیت دارند. مرحله‌به‌مرحله نفرات حذف می‌شوند و در روز اختتامیه نفرات اول تا سوم معرفی می‌شوند.

دبیر این از جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر گفت: برخلاف سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی را قبل از جشنواره برگزار نکردیم. دو کارگاه آموزشی در روز آخر جشنواره داریم و از طرفی چندین نشست تخصصی با موضوعات مختلف و با همکاری انجمن‌های علمی تئاتر برگزاری خواهیم کرد.

او ادامه داد: من در دبیرخانه هشتمین دوره مونولوگ بودم، این جشنواره به‌صورت کاملا دانشجویی برگزار می‌شود و هیچ‌کدام از همکاران هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کنند و به نظرم امسال هم امیدوارم جشنواره خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا