خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربیعی منصوب کرد، ربیعی برکنار کرد

در پی اخباری مبنی بر اینکه طرح استیضاح «علی ربیعی» وزیر کار، به‌خاطر برکناری «کیان ارثی»، مدیر شرکت «نفتکش» بوده است، شخصی آگاه درباره‌ی نحوه‌ی انتصاب این فرد و موضع وزارت کار و وزارت نفت در آن زمان، به انصاف نیوز گفت: اکثریت مطلق سهام شرکت نفتکش در اختیار آقای ربیعی است و خود ایشان چه زمانی که کیان ارثی را منصوب کردند و چه الان می‌توانند توضیح روشنی دهند. وزارت نفت در این ماجرا از ابتدا نقش و سهمی نداشته است.

«عباس طهماسبی زاده»، خبرنگار ایلنا، خبرگزاری نزدیک به علی ربیعی، وزیر کار، امروز – دوشنبه – در توییتر نوشت:

«مدیرعامل شرکت نفتکش پس از گزارش‌هایی مبتنی بر انتصابات سیاسی، امروز از سمت خود عزل و یک کاپیتان متخصص سکان شرکت ملی نفتکش را برعهده گرفت. گفته می‌شود این اتفاق یکی از جعبه سیاه‌های استیضاح وزیر کار است و ربیعی باج نداده».

پس از این توییت، «ناهید مولوی» خبرنگاری که اخیرا توییت‌هایی را در حمایت از ربیعی نوشته است، توییت کرد:

«دیشب یکی از نماینده‌های تهران که برادرش جز سهامداران شرکت ملی نفت‌کش است به همراه چند نماینده به دیدن وزیر کار رفته و تهدید کرده در صورت برکناری کیان‌ارثی استیضاح او قطعی خواهد بود! جنابان نماینده کاش برای حق مردم هم اینگونه حاضر به یراق بودند».

یک فرد آگاه درباره‌ی انتصاب «کیان ارثی» به ریاست شرکت ملی نفتکش ایران گفت: این موضوع به وزارت نفت ارتباطی ندارد و وزارت نفت ممکن است که نظری زمان انتصاب ایشان داشته است و آن دیدگاه را اعلام هم کرده باشد ولی اینکه آقای ربیعی یا تشکیلاتی که آقای کیان ارثی را منصوب کرده الزاما نظر وزارت نفت را نفیا یا ایجابا رعایت کرده باشد، چنین چیزی نیست.

وی افزود: اکثریت مطلق سهام شرکت نفتکش در اختیار آقای ربیعی است و خود ایشان چه زمانی که ایشان را منصوب کردند و چه الان می‌توانند توضیح روشنی دهند. وزارت نفت در این ماجرا از ابتدا نقش و سهمی نداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا