خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به حملات اسرائیل باید چگونه باشد؟

«سیدمحمد آل‌طه»، نویسنده و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت:

«‏در پنچ سال اخیر نیروهای ایران در سوریه حاضر هستند، و توانستند بوسیله ایجاد اتحاد با نیروهای روس داعش را متحمل سنگین‌ترین هزینه و شکست بکنند. به گواه تمام کارشناسان نظامی اگر کمک ایران و اتحاد با روسیه نبود اکنون ‏کشوری به اسم سوریه در نقشه وجود نداشت و قطعا اگر سوریه را می‌گرفتند، عراقی هم وجود نداشت، اگر به نقشه هایی که داعش اوایل حمله منتشر می‌کرد توجه کنید، ایران ما در نوبت بعدی قرار داشت.

و تاکید میکنم همه‌ی کسانی که در داخل کشور مخالف حضور نظامی ایران در سوریه و عراق بودند ‏یا ناخودآگاه گول پروپاگاندای رسانه‌ای غرب و عرب را خورده بودند یا هیچ درکی از بدیهیات امنیت کشور و عمق استراتژیک نداشتند!

حال در این مدت نه ایران خواسته که با اسرائیل درگیری مستقیم داشته باشد نه اسرائیل خواهان آن بود. حتی در حمله قنیطره که باعث شهادت مستشار نظامی ما شد ‏اسرائیل فوری اعلام کرد ما نمی‌دانستیم که ایرانی در ماشین هست! و هدف جهاد مغنیه بوده! اسرائیل بارها علیه ارتش سوریه و حزب الله لبنان عملیات انجام داده بود و همیشه بیشترین احتیاط را نسبت به عدم درگیری با ایران رعایت میکرد!

اما پس از روی کار آمدن ترامپ و نزدیکی به عربستان گویا اسرائیل تاکتیک ‏خودت را تغییر داد. سه حمله‌ی اخیر هر کدام بعد از یک اتفاق مهم انجام شده از دیدار با سران عرب تا مایک پمپئو و آخری هم بعد از اعلام خروج ترامپ از برجام. لازم به ذکر است حملات اخیر کاملا هدف دار بوده و هیچ گاه کل پایگاه یا منطقه را نزده است؛ فقط جزئی مشخص و تحریک آمیز را مورد هدف قرار داده.

‏قبل از تحلیل پایانی جزئیات تلفات ایرانی را خواهم گفت، البته شایان ذکر است که ایران بیش از ۱۰ پایگاه در سوریه دارد! اما اهداف مورد حمله :

_کارگاه تولید سلاح توپخانه‌ای
_ایستگاه رادیویی پهپاد در T4
_سیلوی شاهد ۱۲۹
_پایگاه الکسوه
_لانچر موشکی
_کاروان حامل موشک
_انبار حاوی راکت

‏نتانیاهو گفته بود تحمل پایگاه‌های نظامی ایران را در نزدیکی مرز خود ندارد اما تا وقتی حمایت اعراب و آمریکا را بدست نیاورد اقدام نکرد، فراموش نمی‌کنیم بن‌سلمان در آمریکا گفته بود دیگر مسأله فلسطین اولویت ما نیست و هدف و دشمن مشترکی به اسم ایران با اسرائیل داریم.

‏در داخل کشور هم شهادت و تلفات ایران نیروهای نظامی را در منگنه شدیدی قرار داده و هر روز فشار بیشتری به فرماندهان برای پاسخ وارد می‌کنند . هدف اسرائیل از این حملات قطعا پاسخ ایران است که بتواند با پروپاگاندای رسانه‌ای و نمایشی مانند آنچه هفته قبل رخ داد آمریکا و اعراب را همراه خود ببیند تا یک جنگ تمام عیار در منطقه به راه بیندازند. چون به گواه همه کارشناسان نظامی، اسرائیل به تنهایی قادر به رویارویی با ایران را ندارد و الان باید چِک های بن سلمان را نقد کند!

در این شرایط خطرناک ابدا قصد جو‌سازی ندارم اما تاکید می‌کنم ما نباید وارد جنگ مستقیم با اسرائیل‏ شویم. الان ما در حال مذاکره با اروپا هستیم و به لطف قدرت دیپلماتیک خود و‌برجام توانسته‌ایم شکافی عمیق بین آمریکا و کل دنیا ایجاد کنیم. و هرکس این شکاف را نمی‌بیند عمیقا کور و نادان است.

کافی است به فرانسه و درخواست شکایت از آمریکا در سازمان تجارت جهانی یا کره جنوبی‏ و درخواست معافیت از تحریم های ایران از آمریکا که حتما ترکیه و ژاپن نیز همراه خواهند شدیا صحبت های دیروز جانسون در پارلمان بریتانیا مبنی بر اینکه ما مخالف راهکار آمریکا هستیم و خواهان روابط با ایران بر پایه یورو هستیم و وقت آن شده جهان به نبود آمریکای ترامپ عادت کند‏ یا صحبت های مورگرینی مبنی بر آنکه ما کنار ایران خواهیم ماند زیرا برجام حاصل ۱۲ سال دیپلماسی است و عدم تصویب تحریم در پارلمان کانادا که امروز صبح رخ داد نگاه کنیم.

آنگاه خواهیم فهمید برجام شاهکار دیپلماسی ایرانی در عصر نوین است. ترامپ دیشب گفته بود وقتی صحبت های ظریف را در تلویزیون‏ دیدم همان جا گفتم کری از پس این مرد برنخواهند آمد!

برجام حتی شکاف بی سابقه ای در داخل آمریکا ایجاد کرده. جایی که اوباما می‌گوید علت لغو برجام از جانب ترامپ نژادپرستی اوست زیرا من آنرا انجام داده‌ام پس حفظ این دستاورد از مهمترین سیاست های ما باید باشد و با توجه به ‏توضیحاتی که ذکر شد تنها هدف اسرائیل هم‌صدایی دنیا علیه ایران است !

بنابراین باید با ذکاوت انتقام از اسرائیل را مانند آنچه در مزارع شبعا انجام شد به دست بال‌های نظامی خود بسپاریم یا حتی از حملات غیر نظامی استفاده کنیم.»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا