خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه‌ی کسادی بازار ارز

/ گزارش انصاف نیوز از نوسانات ارزی در روز پنجشنبه /

کمتر از یک روز پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، بازار ارز با شوک یک روزه­ای روبرو و قیمت آن دچار نوسان شد؛ انتظار می­‌رفت روند رشد ارز آزاد، افزایشی باشد اما کسادی بازار باعث شد که افزایش قیمت دوام چندانی نداشته و قیمت­ها به تعادل پیش از خروج از برجام برگردد.

گزارش روز پنج­شنبه 20 اردیبهشت‌ماه خبرنگار انصاف ­نیوز نشان می­دهد که بازار ارز با کسادی روبرو است و این کسادی توانسته آن را کنترل و مانع از افزایش قیمت ارز شود؛ این درحالی است که صرافی‌ها همچنان از عرضه‌ی ارز به صورت مستقیم خودداری می‌کنند!

برخی صرافان و دلالان ادعا کردند که نبود ثبات و سیاست­های کلی، باعث فراز و فرود قیمت­های بازار ارز می­شود؛ آنها انتظار فروشندگان برای تغییر شرایط و احتمال افزایش و امید خریداران به کاهش یا ثبات قیمت ارز را عامل بخشی از کسادی بازار دانستند.

در همین راستا رابط عمومی بانک مرکزی از قول «ولی‌اله سیف» رییس بانک مرکزی که در کنفرانس دوسالانه‌ی «اقتصاد کشاورزی ایران» در دانشگاه تهران حضور یافته بود، نوشت: «به هیچ وجه نمی­توانیم اثر روانی و هیجانی بر اقتصاد کشور را که از خارج القا شده است انکار کنیم، التهاب آفرینی در بازار ارز کشور، یک واقعیت است. وظیفه‌ی بانک مرکزی جلوگیری از نوسان­های نرخ ارز ناشی از هیجانات است.»

امروز دلار در بازار آزاد ارز با قیمتی بین6700تا 6800تومان و یورو 7900تا8100 تومان به فروش رسید.

در بازار ارز چه گذشت؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا