خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ولایتی احساس حقارت می‌کند!

«محمّدحسین کریمی پور» در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آقای ولایتی احساس حقارت می‌کند که برجام فقط در قالب یک متن انگلیسی امضاء شده و متن فارسی دومی امضاء نشده است. [لینک]

اگر متن فنی-حقوقی پیچیده و مفصلی مثل برجام دو نسخه انگلیسی و فارسی با اعتبار یکسان داشت، امکان مانورها و تفسیرهای گوناگون بیشتری برای طرف دبه کار باز می‌شد. منفعت ملّی ایران در دبه کاری نبود و متن برجام را شفاف و قابل استناد می‌خواست. از منظر حقوقی، قابل فهم است چرا ظریف زیرک، ریسک فنی قابلیت استناد به دو نسخه و دو زبان را به ایران تحمیل نکرد.

از سوی دیگر، قدم به قدم مذاکرات برجام با اخذ اجازه از بیت رهبری صورت پذیرفته که ولایتی انجا امور بین الملل را تمشیت می‌کند. ولایتی در زمان مذاکرات برجام، می‌توانست لزوم تهیه نسخه فارسی را از همین طریق به‌سادگی، ابلاغ کند.

اما تعجب من در آنست که چرا ولایتی نگران نتایج خسارت بار اعمال شخص خودش در سیاست خارجه ایران نیست؟

ولایتی در ترسیم سیاست ایران در دنیای اسلام به‌طور اعمّ و جهان عرب به‌طور اخصّ، در سی سال اخیر سهم اصلی داشته است. چرا از نتایج اسفبار آن سیاست‌ها که ملت‌های اهل سنت را از اندونزی تا مصر علیه ایران و شیعه برانگیخته و جبهه بزرگی از دولت‌های مسلمان را در همه عرصه‌های بین المللی در صف مقابل ایران بسیج کرده و فشار را از روی اسراییل برداشته، احساس حقارت نمی‌کند؟

چرا ولایتی از تکیه تأسف برانگیزسیاست ایران به روسیه در صحنه سوریه و توهم تشکیل همکاری راهبردی، احساس حقارت نمی‌کند؟ امروز روسها فعالانه از حقوق طلایی اسراییل متجاوز در صحنه سوریه دفاع کرده، مصرّانه خواهان اخراج سریع ایران و دوستان ایران‌اند. آن‌ها نیروهای مسلح سرافراز ایران را که وفادارانه جنگ زمینی علیه داعش را به نهایت رساندند تا پوتین فاتح سوریه شود، در قبال ضربات هوایی رنج آور اسراییل بی دفاع رها کرده‌اند. روس‌ها پس از کسب منافعشان، حتی در سطح یک شراکت نظامی مقطعی برای نظامیان شجاع ما و متحدان ایران، احترام قائل نشدند. اما ولایتی چشمش را بسته، باز توصیه نگاه به شرق دارد و مدح پوتین می‌گوید!

چرا ولایتی از مداخله غیر ضروری و پر هزینه‌اش در انتخابات عراق، احساس حقارت نمی‌کند؟ ملّت ایران چقدر و تا کی باید هزینه بدهد تا آقای دیپلمات کهنسال یاد بگیرد چه حرفی را کجا نباید بزند؟

من به علی اکبر ولایتی حق می‌دهم احساس حقارت کند. او در پیشگاه ملت مظلوم ایران، ده‌ها دلیل محکم‌تر از نسخه فارسی برجام، برای شرمندگی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. قدم به قدم مذاکرات برجام با اخذ اجازه از [دفتر مقامات عالی] صورت پذیرفته

    اینو میگین که افتضاح برجام لاپوشونی بشه
    بعد از اینهمه گره زدن همه چیز به برجام و وارد کردن …ه از ترکیه و سایر چیزها
    حالا امریکا جونتون زده زیرش و ….ده به برجامتون
    رو که نیست سنگ پا…..
    این اقای ولایتی هم تشریف ببرن گندهایی که زدن رو جمع کنن احساس حقارتشون پیش کش

    2
    3
  2. ولایتی و احساس حقارت ؟!!
    نقل است که رضا شاه هنگام افتتاح پروژه یی بر پیمانکار خشم گرفت و شروع به فحاشی به او کرد ، بعد فکر کرد که نکند آن بیچاره برود خودکشی کند . به او گفت که نروی خودت را بکشی . پیمانکار جواب داد که ، جان نثار غیرت انتحار ندارد !

  3. از عجایب روزگار اینه که این شخص با این که می دونه وضع کشور در چه شرایطی هست داره آدرس غلط میده
    بله این از عجایب روزگاره واقعا باعث تاسفه این جور آدم ها به جای آن که به مقامات کشور مشورت ناصحانه و مشفقانه بدهند در نقش مخالف قرار گرفته حرف هایی می زنند از آن حرف ها

  4. دست گل های ایشان تنها به این موضوع ختم نمی شود. کافیست نگاهی به سوابق کارهای ایشان بیاندازید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا