خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برترین دفاع، حمله است

دکتر کیومرث یزدان پناه درو، استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

حقیقت امر این است که در مفهوم جغرافیای استراتژیک، بهترین دفاع از سرزمین در برابر دشمن گفتمان حمله در برابر حمله است. و هنر رهبران سیاسی جامعه نیز در این جمله کلیدی نهفته است که: “هنر شان باید در جنگ نکردن ، ولی به اهداف جنگ رسیدن باشد.”

لذا بهانه نگارش این مطلب، بخشی استراتژیک از سخنان امروز فرماندهی کل قوا در حرم مطهر امام (ره) بود که سیاستی کاملا تهاجمی در برابر گفتمان تهاجمی رئیس جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کردند.

⭕حقیقت امر این است که ژئوپلیتیک ایران در شرایط فعلی برای قدرتهای بزرگ بسیار وسوسه بر انگیز شده است.

❇در مسیر تحولات سریع السیر جهانی ، کشور ما به محور تعادل ژئوپلیتیکی جهان تبدیل شده و به این دلیل ممکن است در معرض طعمه گذاریهای پیچیده ای قرار بگیریم.

در چنین شرایطی راهبردهای داخلی و وجود استراتژی واحد در کنترل و مهار تنش های تحمیلی بسیار تعیین کننده است.

✅مواضع مقتدرانه فرماندهی کل قوا و اتخاذ سیاست “حمله در برابر حمله”، علی رغم دشواریهای موجود، بهترین و مطمئن ترین راهبرد برای حفظ امنیت ملی جمهوری اسلامی می باشد.

⏺این راهبرد در شرایطی که قدرتهای غربی و در راس آن امریکا به دنبال استراتژی انزوای بین المللی ایران و تشدید شکافهای داخلی هستند، مطمئن ترین روش برای بی خاصیت کردن استراتژی مذکور می باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. لطفا..خواهشا …دردمندانه…….اول اسباب اتحاد واعتمادمضروب شده این مردم را فراهم کنیدکه بیشترین قدرت بالقوه وبالفعل این نظامندسپس به موارددیگربپردازید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا