خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به روزنامه‌ها براساس رتبه‌هایشان آگهی بدهند»

/مدیر مسوول هفته‌نامه‌ی ستاره صبح/

انصاف نیوز پیشتر درمورد فساد و رانت موجود در حوزه‌ی مطبوعات مطالبی را منتشر کرده است، اما «علی صالح آبادی»، مدیر مسوول هفته‌نامه‌ی «ستاره صبح» می‌گوید: معاونت مطبوعاتی ارشاد بر اساس رتبه‌بندی یارانه مطبوعات را می‌دهد و لازم است که آگهی‌ها نیز بر همان اساس تقسیم شوند.

صالح آبادی درباره‌ی پایین بودن تیراژ روزنامه‌ها، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: مردم دیگر کشورها که در کنار استفاده از فضای مجازی از مطبوعات،کتاب، مجله، فصل‌نامه، ماهنامه و هفته‌نامه نیز استفاده می‌کنند، اما ایرانی‌ها معلوم نیست چرا گرایش بیش از اندازه‌ای به فضای مجازی پیدا کرده‌اند!

صالح آبادی با اظهار اینکه حضور افراد در شبکه‌های مجاری عیب ندارد، گفت: اما آنچه که مهم است، این است که در فضای مجازی، هم مطالب واقعی و هم مطالب غیر واقعی را منتشر می‌کنند، که باعث گمراهی مخاطب می‌شود. در صورتی که فضای حقیقی و کاغذی مطالب درست را منعکس می‌کنند، چون می‌بایستی درباره‌ی آنچه که منتشر می‌کنند پاسخ‌گو باشند.

این مدیر مسوول در ادامه گفت: مسالهی موثر دیگر این است که وقتی فشار اقتصادی و زیست محیطی بر افراد وارد می‌شود تنها جایی که با آن قهر و قطع رابطه می‌کنند مطالعه و حوزه‌ی فرهنگ است. این واقعیت‌ها متاسفانه در جامعه‌ی امروز وجود دارد، مردم در شهرهای ایران با آلودگی هوا، آلودگی صوتی، انباشت جمعیت و مشکلات اقتصادی روبرو هستند که اینها آستانه‌ی تحمل افراد را کم کرده است؛ یکی از نتایج این موضوع کم شدن گرایش‌شان نسبت به فرهنگ مکتوب است.

مدیر مسوول هفته‌نامه‌ی ستاره صبح در مورد رانت‌هایی که در بحث کاغذ، تبلیغ‌های دولتی و تفاوت میزان یارانه‌ای که به رسانه‌ها داده می‌شود وجود دارد، گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقررات و شاخص‌هایی را تعریف و براساس آن روزنامه‌ها را در پنج گروه رتبه‌بندی کرده است و پرداخت یارانه بر اساس همان شاخص‌ها صورت می‌گیرد، آگهی‌ها هم باید بر اساس همان رتبه‌بندی به روزنامه‌ها داده شود؛ البته جزییات و چگونگی آگهی‌های دولتی روزنامه‌ها و اینکه چقدر ضابطه‌مند هست یا نیست را نمی‌دانم‌.

صالح آبادی گفت: پیشنهاد من این است که آگهی‌ها باید بیشتر به روزنامه‌هایی که تولید مطلب می‌کنند، دارای انتشار در گستره سراسری هستند و نیز به سیاست‌های عمومی کشور و دولت نگاه مثبت و سازنده دارند، داده شود، نه به روزنامه‌هایی که سیاست‌های عمومی و کلی را تخریب می‌کنند.

او در پایان در مورد افراد رابط بین روزنامه‌ها و شرکت‌های خصولتی و دولتی که از آگهی‌ها نیز منتفع می‌شوند گفت:  من هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم اما دولت شعار شفافیت داده است و باید همه چیز شفاف شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا