خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش خانواده‌ی حسین فهمیده به ادعای خبرنگار بی‌بی‌سی

با درگذشت حمید هوشنگی؛ معاون ستاد تبلیغات جنگ، در روز پنج‌شنبه 17 آبان، ادعایی در توییتر به نقل از نگین شیرآقایی؛ خبرنگار بی بی سی فارسی منتشر شد که واکنش‌های فراونی را برانگیخت. وی مدعی شده بود که حمید هوشنگی به او گفته است شکل شهادت حسین فهمیده، افسانه‌ای ساخته‌ی او برای قهرمان‌سازی بوده است و علت اینکه این مطلب را در زمان حیاتش مطرح نکرده، ترس بوده است. همچنین وی مدعی شده بود که پدر شهید فهمیده نیز از این ماجرا اطلاع داشته است.

فرشته فهمیده، خواهر شهید حسین فهمیده، در گفت‌وگو با انصاف نیوز با شنیدن این ادعا که پدر وی نیز از این موضوع که حسین فهمیده زیر تانک نرفته است، اطلاع داشته، خندید و گفت: قرار نیست هر کسی از هر جایی بلند شود و بر رشادت‌هایی که شهدای ما در 8 سال دفاع مقدس داشتند، نام افسانه را بگذارد. اگر قرار باشد شهادت حسین فهمیده افسانه باشد، شهادت مدافعان حرم مانند محسن حججی هم افسانه است. دنيا رشادت مردان و زنان شجاع ايراني را در هر شرايطي ديده است.

این خواهر شهید ادامه داد: ما در کشور جمهوری اسلامی قهرمان کم نداشته‌ایم. 36 هزار نوجوان در جبهه‌های جنگ جنگیدند و خون خودشان را پای درخت اسلام ریختند. ما هم تا جایی که در توانمان باشد، ادامه دهنده‌ی راه آنها هستیم. هر تعبیری که افراد دارند، بستگی به برداشت‎شان دارد. تمام زندگی‌نامه‌ها و خاطرات همرزمان شهید وجود دارد و ما مستند «رهبر روح الله» را داریم که در آنها نحوه‌ی شهادت محمدحسین کاملا گویاست که در کجا و به چه شکل به شهادت رسیده است که بازخورد آن را در رسانه‌های ملی‌مان هم دیده‌ایم.

فرشته فهمیده گفت: این مسایل چیزی نیست که بخواهیم الان به آن بپردازیم یا درباره‌ی آن صحبت کنیم. سال 59 امثال شهید فهمیده‌ها و 13 ساله‌هایی بودند که بخاطر عشق به حضرت امام و میهنشان به جبهه‌ها رفتند و تقدیر الهی بود که این عزیزان به شهادت برسند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اسطوره سازی در همه جنگ ها متداول است. حالا که واقعیت معلوم شده است. دیگه چرا اصرار به ادامه دادن دارید؟
    اهل جنگ هم به خوبی می دانند که انفجار نارنجک در زیر تانک، آن را منهدم نمی کند.

    15
    3
    1. کدوم واقعیت؟! واقعیتی که رسانه های لندنی و سعودی میگن؟! چرا اتفاقا میشه!! تنها کاری که باید بکنی اینه که یه سرچ کوچیک بزنی تو اینترنت!! ویدیو های زیادی پیدا میکنی که توش عده ای نارنجک رو زیر تانک میندازن و اون تانک واقعا منفجر میشه! تو جنگ سوریه از این چیزا زیاد بوده!! تازه فقط یه نارنجک برای منهدم کردن تانک کافیه شهید فهمیده دوتا استفاده کرده!!
      تنها شبهه اینه که چرا خودش زیر تانک رفته بجای اینکه نارنجک رو پرت کنه زیر تانک؟! ولی خب تو شرایط جنگی تصمیمات سخت و سریع باید گرفت و از این چیزا تو جنگ زیاده!!
      ادعای دروغ بودن شجاعت شهید فهمیده همونقدری درسته که ادعای بچه کشی شهید سلیمانی توسط این جماعت وطن فروش درسته!!

      8
      13
  2. در شهادت ورشادت وشهامت این قهرمان کرجی شکی نیست .اما اصل و واقعیت هرچه باشد آن مطلوب خدا وخلق است وقتی حمیدهوشنگیمعترف است که وی به اتفاق شهید مرتضی آوینی چنین قصه وافسانه ای را ساختیم وسرهم کردیم برای تهییج روحیه رزمندگان بنوعی میخواهد وجدانش را را از عذاب ساخت این افسانه نجات بدهد تا حقیقت وواقعیت همواره ملاک عمل باشد هرچند باعث ریزش وشکست باورهای ذهنی شود در هر حال همواره حق بر باطل پیروز وماندگار است.

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا