خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پمپئو: اوباما فرصت‌های بیشماری برای درآمدزایی به ایران داد

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: سیاست حال حاضر آمریکا در خصوص ایران ۱۸۰ درجه با سیاست اوباما فرق داشته و دولت قبلی فرصت‌های بیشماری برای درآمدزایی به ایران داده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا که در نشست «کلوب اقتصادی» واشنگتن به سوالات پاسخ می‌داد در پاسخ به سوالی درباره سفر محمد جواد ظریف به آمریکا گفت: هیچ گفت‌وگویی در آمریکا با ظریف نشده است. مطبوعات و رسانه‌ها به ظریف بلندگو دادند. من امیدوارم به من فرصت گفت‌وگو با ایرانی‌ها داده شود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتی واهی با بیان اینکه تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران به تنهایی تاثیرگذار بوده‌اند، مدعی کاهش ۹۵ درصدی فروش نفت ایران شد!

پمپئو در ادامه در خصوص نفتکش توقیف شده انگلیسی هم گفت: برای حل و فصل مسائل مرتبط با کشتی توقیف شده با پرچم انگلیس توسط ایران، با لندن همکاری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که چین تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران را رعایت می‌کند و گفت: تا بدین لحظه تنها مجبور شده‌ایم که یک شرکت خاطی چینی را در این زمینه تحریم کنیم.

مایک پمپبو در بخش دیگری از اظهارات خصمانه خود با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم مدعی شد که ایران ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دارد.
وی با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای مدعی شد که این ظرفیت ایران برای تولید سلاح هسته‌ای در تضاد با پیمان عدم اشاعه هسته‌ای قرار دارد.

پمپئو همچنین تصریح کرد که سیاست حال حاضر آمریکا در خصوص ایران ۱۸۰ درجه با سیاست اوباما فرق داشته و ادعا کرد که دولت قبلی فرصت‌های بیشماری برای درآمدزایی به ایران داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا