خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | موافقان و مخالفان «سرا» چه می‌گویند؟

طرح سرا (ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ‌ی رای ﺳﻨﺠﯽِ اصلاح‌طلبان) [لینک] با واکنش‌های مثبت و منفی روبرو‌ شده است. توییت‌هایی از موافقان و مخالفان «سرا» را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

آذر منصوری: ‏شورای عالی۲راه پیش رو داشت؛
۱.باهمان شیوه های پیشین(تصمیم گیری در جمع محدود خودش) به لیست واحد برسد.
۲.برای تصمیم گیری به بدنه اجتماعی خود رجوع کند.از۳۹ نفر عضو حاضر در جلسه تصمیم گیری ۲۹نفر به رویکرد دوم یعنی طرح ‎#سرا رای دادند،۴نفر ممتنع و۵نفر مخالف.
کدام تصمیم دمکراتیک تر است؟
‏طرح ‎#سرا بر شیوه ای دمکراتیک برای تصمیم‌گیری تمرکز دارد. اتفاقا این طرح نظر بدنه اجتماعی را غیر مستقیم در مورد چگونگی شرکت اصلاح طلبان ( لیست حداقلی و حداکثری و یا لیست ندادن) در انتخابات نیز روشن می کند.

مصطفی پهلوانی: ‏مگر می‌شود برای دموکراتیک شدن تصمیم‌گیری‌ها به شورایی دخیل بست که نماینده تکثر درون اصلاح‌طلبان نیست؟
طبیعی‌ترین نتیجه این کار رشد کمی تصمیم‌گیرندگان به جای تنوع بخشیدن به آن می‌شود.
امیدوارم روزی که ارائه‌کنندگان و حامیان طرح ‎#سرا پشیمان شدند،مسئولیت تبعات آن را برعهده بگیرند!

جواد امام: ‏طرح ‎#سرا پس از سه جلسه بحث و بررسی توسط ۳۵ نفر از ۳۹ نفر عضو حاضر و با رای ۳/۴ طبق آیین نامه مصوب همين جمع به تصویب می رسد حال یکی از احزاب مخالف به اسم دفاع از دمکراسی زمین و زمان را به هم می دوزد تا به همه ثابت کند که این ۳/۴ اشتباه می کنند
معنی اخلاق وکار جمعی را هم فهمیديم

زهیر موسوی: ‏سرا دقیقا همونجایی طراحی شده که خروجیش شده عارف و امثالهم؛ برای همین امید آنچنانی بهش نیست علیرغم ویترین خوشگلی که ازش داره نمایش داده میشه

قربانعلی قائمی: ‏دو سوال از شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در رابطه با طرح سرا :
۱- آیا این شورا، صلاحیت چنین تصمیمی را برای کلیه اصلاح طلبان داشته؟
۲- اگر اصلاح طلبان، آن را در حد پیشنهاد قبول کنند، مجری و ناظرین امین این طرح، چه کسانی هستتند؟

امیرحسین مصلی: ‏چند سوال درباره طرح ‎#سرا
۱. آیا افرادی که احتمال رد صلاحیت شدن دارند میتوانند کاندیدا شوند تا توسط مردم انتخاب شوند؟
۲. شورای عالی اصلاحات پای نظر مردم می ایستد یا با دخالت نهادهای قدرت کوتاه می آید؟
۳. چه تضمینی هست که مخالفان اصلاحات در این سامانه دخالت نکنند؟

کاوه: ‏یکی از مهمترین فواید طرح ‎#سرا این هستش که در بلند مدت میتونه پیش زمینه ای باشه برای شکل گیری یک حزب فراگیر در جریان اصلاحات

اشکان مجللی: ‏یک ان قلتی که در مورد طرح ‎#سرا دارم این است که وقتی وارد لایه سوم و چهارم میشیم،طبعا اونها خیلی تقید حزبی و تشکیلاتی ندارن و آدمهای بیربط و اقوامشون رو اضافه خواهند کرد.

علیرضا خداوردی: ‏باید به منتقدان ‎#طرح_سرا گفت: تا دیروز مطلقا تاثیری در تعیین ‎#کاندیدا نداشتیم؛ حال اما تنها خودت (حقیقی) اگر وارد لایه دوم سامانه‌ شوی، می توانی در تهران یک تنه ۴۰۰ نفر را وارد سامانه کنی و تاثیرگذار باشی! آن هم در شرایطی که بعضی ‎#احزاب قادر به برگزاری کنگره ۳۰۰ نفری هم نیستند.

مصطفی: ‏با اجرای طرح “سرا” موضوع پدر خواندگی دارد شفاف می شود و پدرخوانده های واقعی از لاک بیرون می آیند!

احسان: ‏راجع به سامانه ‎#سرا فکر کردم
بنظرم روی کاغذ طرح خوبیه اما در اجرا کارآمد نخواهد بود بدلیل اینکه غیر از اصلاحطلبان “بهرحال” در آن نفوذ خواهند کرد
فرضا آرمین و نبوی تایید صلاحیت شدن و شما میخوای لیست تهرانو از طریق سرا ببندی؛اگر در سرا اینها رای نیاوردن میخوای چکار کنی؟؟

سالار احمدی: ‏طرح ‎#سرا یک قدم رو به جلو برای اداره دموکراتیک جریان اصلاحات است؛ مخالفان چون می‌دانند بدنه‌ای در جامعه ندارند از آن هراس دارند. با سرا می‌شود امیدوار بود از وضعیت فعلی که به شکل اداره‌ی دولت‌های عربیست، به اداره جریان توسط مردم برسیم

حسین یزدی: ‏احزاب کاندیداهای خود را به رأی هوادارانشان می‌گذارند و طی یک مبارزات درون تشکیلاتی کاندیداهای حزب انتخاب می‌شوند.
افراد رأی دهنده هم مردم عادی هستند که برای این رقابت ثبت نام کرده‌اند.
اصلاح‌طلبان با طرح سرا قصد چنین کاری دارندبا این تفاوت که آن‌ها خودشان هوادار را انتخاب کنند!

حمید ناطقیان: ‏دلیل اینکه نسبت به اجرایی شدن صحیح طرح ‎#سرا بدبینم خوب بودن طرحه!

فرزاد شالفروش: ‏هدف اولیه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری، تفویض اختیار به شورای استانها بود و طرح سرا حق انتخاب به فعالین سیاسی اصلاح طلب سراسر کشور است.
هیچ طرحی بدون عیب و ایراد نیست و “سرا” نیز از این قاعده مستثنی نیست و اجرای صحیح طرح ‎#سرا می تواند گامی به سوی دموکراسی در جریان اصلاح طلبی باشد.

مهدی مسافر: ‏هر طرح کلانی که اجرا میشود، در ابتدا یک پایلوت دارد.
طرح سرا نیز بهتراست تهران را پایلوت قرار دهد، اگر موفق بود برای انتخابات بعدی الگو شود!

ناصر توقیری: ‏استراتژی. پرسش اصلاح طلبانه: کرسی های قدرت را چه کسانی تصرف کنند؟ پرسش اصلی: کرسی های قدرت چگونه توزیع شود؟ ‎#طرح_سرا به پیوست پرسش نخست مطرح میشود، در حالی که ارائه و تدوین راهکار برای تغییر اشخاص به نهاد دموکراسی کمک نمیکند؛ مشکل ما ساختاری است.

مهدی افروزمنش: ‏این طرح موسوم به “سرا”ی اصلاح‌طلبان بیشتر از یک‌استراتژی سیاسی‌ به بذله‌گویی نوجوانانه شبیه شده. کولاژ‌ی به نظر میاد از شبکه‌سازی خوشه‌ای، سامانه موبایلی مهدی ‌هاشمی در انتخابات خبرگان، بازی پوکن‌منگو و طرح انتخاب خوشگل‌ترین کودک مهدکودک از طریق رای‌گیری آنلاین.

علی‌اصغر شفیعیان: ‏یک عضو شعسا گفته خاتمی «از موافقان طرح سرا است». نباید آقای خاتمی را برای طرحی که در آن شورا رای آورده است هزينه کرد. تا جایی که می‌دانم آقای خاتمی در جریان نیست و ناراحت خواهد شد. چرا از او هزینه می‌کنید؟ معمولا آقای خاتمی خودش درباره‌ی موضع حرف می‌زند

حسین اقبالی: ‏جناح اصلاحات ازابتدای سال مدام نظام رابه تحریم انتخابات تهدیدمی‌کندوبا مطرح کردن امکان مشارکت پایین درانتخابات میخواهدخواسته هایش رابه نظام تحمیل کند
درجدیدترین اقدام طرحی به نام«سرا»تصویب کرده احتمال دارداصل طرح مشکل قانونی داشته یاکاندیدا های خروجی این طرح تاییدصلاحیت نشوند

میرزا احمد: ‏‎‎#سرا طرح خوبی است و من هم امیدوارم اجرا بشه، اما به عنوان یک ناظر خارجی که در ماجرا ذینع نیست، به نظرم ایده‌آل این بود که در این طرح، بدنه اصلاح‌طلبان، ابتدا اعضای شعسا را انتخاب و بعد در مرحله بعد، اعضای منتخب شعسا لیست انتخاباتی بدهند…

علی: ‏اصلاح‌طلبا ریشه‌شون با ریشه وضعیت بد موجود یکیه و کارشون با طرح سرا و این داستانا درست نمیشه.

ابوالفضل اسدی: ‏هر جایی که فعالیت کردم، به این نتیجه رسیدم، اگر می‌خوایم دموکراسی رو گسترش بدیم، اول باید از خودمون شروع کنیم.
طرح ‎#سرا گامِ بزرگی برای بسطِ دموکراسی داخلِ اصلاحاته (اصلاح‌طلبی واقعی نه فرصت‌طلبانه و غیرِ دگراندیشانه)

علی چاهه: ‏غلامحسین ‎#کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفته ‎#طرح_سرا دموکراسی وارونه است.
حقیقت این است که مسئله او اصلا دموکراسی نیست. ‎#کارگزاران به دلیل اینکه بدنه اجتماعی ندارد و قدرت لابی خود را با طرح سرا از دست می‌دهد، نمی‌خواهد شورای عالی به سمت دموکراتیک شدن پیش برود.
‏همچنین آقای کرباسچی در بخش دیگری از صحبت هایی که کرده اند به مغایرت این طرح با قانون اشاره می‌کند که می‌توان نتیجه گرفت؛ او نه به دنبال دموکراسی بلکه بیشتر میل به اقتدارگرایی دارد.

احمد رئیسی: ‏در اين طرح ‎#سرا؛مسئوليت و ساز و كار دروني و عملكرد و جايگاه احزاب اهميتش رو از دست نميده؟ در اين طرح، راهي براي تحريم انتخابات يا مشاركت مشروط گذاشته شده يا اساسا بوجود اومدنش نشانه مشاركت بي قيد و شرطه؟ مسئوليت انتخاب ليست با كي خواهد بود؟

علیرضا خوشبخت: ‏گمانم تصویب طرح سامانه رای سنجی اصلاح طلبان (سرا) در شورای عالی سیاستگذاری یک پیشرفت مهم برای جریان ‎#اصلاحات است.بدنه سیاسی و اجتماعی اصلاح طلبان حالا میتواند در فرآیندی شفاف راهبرد و نامزدهای انتخاباتی را معین کند.ایجاد فرم دموکراتیک میتواند به شکل گیری محتوای دموکراتیک کمک کند.

احسان: ‏من همیشه پیگیر اخبار بودم. سرخوردگی مردم از اصلاح‌طلبها برام چیز جدیدی نیست.
بنظر من این جریان سیاسی تنها جریان سیاسی کشوره که در مقاطع مختلف توانسته خودش رو با شرایط جدید وفق بده و دوام بیاره.
با وجود اینکه از کارنامه فعلیشون راضی نیستم ولی به شیوه ‎#طرح_سرا در بلندمدت خوشبینم.

نوگل منشوری: طرح سرا ‏طرح خوبیه و انشاالله به خیلی نابسامانی ها،سهم خواهیها وحضور فرصت طلبان در لیست اصلاحات پایان دهد
پ.ن:دست جوانان اصلاحات برای تهیه تصویب و بزرگانی مثل اقای خاتمی که حمایت کردند درد نکند

سیدفرید موسوی: ‏طرح ‎#سرا که توسط جوانان اصلاح‌طلب پیشنهاد شده می‌تواند گامی نوآورانه و مهم در تعمیق دموکراسی و واگذاری فرآیند تصمیم‌گیری به بدنه اجتماعی جریان اصلاحات باشد.
باید از نقش‌آفرینی بدنه اجتماعی در نهایی کردن لیست‌های انتخاباتی حمایت کرد و برای رفع برخی کاستی‌ها و اجرای درست آن کوشید.

سینا جهانی: ‏طرح ‎#سرا ، فقط برای رفع بحران مشارکت مردمی در انتخابات است.
نه برای افزایش کارای نمایندگان!
مشکل مردم این نیست که چرا نقشی در انتخاب اعضای ‎#لیست_امید نداشتند.
مشکل بی‌مصرف بودن نمایندگان است.
همیشه هم کاسه‌ها سر آنی می‌کشند که لیست را بسته!
پیش‌تر ‎#خاتمی
و در «سرا» یقینا ‎#مردم!

امیر: ‏مثل سنوات قبل، صورت و ظاهر مسئله رو‌آقایون اصلاح طلب با ارائه
طرح ‎#سرا حفظ کردند ولی حتی اگر تا آخر هم عملی شود تا وقتی که امثال عارف اون بالا باشن اتفاقی نمیفته

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهتر است در رابطه با طرح سرا از مردم نظرسنجی شود و بعد تصمیم گیری کنید ضمنا میتوان حدود صد کاندیدا را از الان از طریق سایت اصلاح طلبان به مردم ارایی کرد که در هنگام رای گیری ویا با نظرسنجی میزان مقبولیت انها معلوم شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا